Bloc personal,

dijous, 26 de juny del 2008

Un medicament de 140€...

Doncs sí. 140€ és el que val FAMVIR , un medicament contra l'herpes. "Sort" que amb la Seguretat Social "només" pago el 40%: prop de 60€... Déu n'hi do!

Ja feia més d'una setmana que em notava sensacions estranyes: hipersensibilitat a la pell de la cuixa dreta, que se m'adormia de cop i volta... a més em picava l'ingle molt i tenia sensació de tenir una cremada al cul. M'ho mirava amb el mirall i no hi tenia res: només era la sensació. I una sensació molt desagradable.

I després d'una nit d'estar-me rascant la ingle, finalment em va sortir un granet. A part, em va picar un mosquit a la cadera, sobre el cul... un mosquit era el que em pensava, era el principi de l'herpes (info detallada), una enfermetat vírica que surt quan tens una baixada de defenses que es pot donar per, entre altres coses, un "berrinche" molt gran... com m'ha passat a mi... ;-)
Un herpes és una enfermetat vírica que et surt quan tens, per algun motiu, una baixada de defenses. I de fet és el mateix virus de la varicel·la. És el virus de la varicel·la que, suposadament, tots hem passat de petits i que el teu cos l'aguarda per sempre. I en aquesta baixada de defenses diu que té ganes de veure la llum del dia... Com s'ha amagat durant tants anys prop de la columna vertebral, és per aquí per on surt. Comença per alguna ramificació nerviosa de la columna vertebral i es va escampant.

N'hi ha de dos tipus: el tipus I, afecta a boca i ulls, i el tipus II, que en diuen herpes genital... amb la paraula ho diu tot. Surt de darrera l'esquena, agafant un nervi que envolta la cintura, just per sobre la cadera i va a parar a tot el "mogollón".

A mi em van sortir un parell de bultets a l'esquena, que al principi eren picades de mosquit i em rascava com un desgraciat. I després em va començar per l'ingle i se m'ha anat escanpant per tot el que ve a ser el pubis. La zona púbica, en contra del que pugui semblar, no és massa molest. A mi el que em fa mal de veritat són els de l'esquena, que ara mateix només en tinc dos, però em fan un mal que ahir mateix no em deixaven doblegar-me per cordar-me les sabates.

I té això, que dóna febre i que pot arribar a fer molt de mal. La zona púbica hi tinc la molèstia, però l'esquena un dolor de nassos i a més té una pinta molt lletja.

Ahir al metge, em va confirmar això, que era un herpes i em va donar un medicament. Un medicament que no és perquè es curi, perquè no té cura, sinó que és perquè no s'escampi més. I un altre pel dolor... que no deixa de ser paracetamol en quantitats industrials...

Em deia el metge que no té cura. Que és qüestió d'esperar. Té una setmana de pujada, una setmana d'estabilitzada i una setmana de baixada... que a fi de comptes un herpes és un mes.

De moment he agafat la baixa per una setmaneta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada