Bloc personal,

dimecres, 29 d’octubre del 2008

Internet i la mare que el va parir! :(

Tenia ganes de desfogar-me una mica i explicar bé tots el problemes que he tingut l'últim parell de mesos amb internet. Així que aquí va tot...

Tot va començar a finals de juny o potser principis de juliol. Fins aquell moment tenia la línia de Telefónica i pagava els 15 euros mensuals (aprox. amb IVA inclós) de rigor. Per altra banda tenia ADSL amb YACOM d'1 MB, pel que no pagava més de 19,90 euros (em sembla recordar). Anteriorment ja m'havia desfet de gastos innecessaris amb Telefónica, entre altres coses, per la mala fama i perquè et cobren fins i tot per estornudar. M'havia tret el lloguer del terminal i fins i tot, quan va ser possible, vaig passar les trucades per Jazztel.

En el moment de contractar l'ADSL d'1MB amb YACOM, les trucades van deixar de passar per Jazztel i van començar a passar per YACOM. Tot el procés de canvi va ser normal... no recordo, ara per ara, cap incidència.

Com deia a finals de juny / principis de juliol vaig decidir contractar el YACOM TOTAL on estava inclosa la línia amb l'ADSL i per només 29,95 tenies les 2 coses. Més que res ho vaig fer perquè cada cop que tenia algun problema de falta de sincronisme en l'ADSL els de YACOM em deien que era un problema del PTR propietat de Telefónica i els de Telefónica em deien que no tenia res a veure, que si volia canviar-lo havia de pagar. Així que, per resoldre tots aquests problemes de que un li tira la culpa a l'altre i a l'inrevés, vaig decidir tenir-ho tot en un i de pas estalviar-me quatre xavos...

Primer que vaig anar de "pardillo" i no vaig estar al cas que altres companyies oferien més MB d'ADSL que YACOM (tot i que després m'he assebentat que realment el màxim que m'arriba a casa són 3 MB). Tele2 oferia ADSL de 20 MB + línia pel mateix preu. En canvi el YACOM TOTAL era de 3 MB. I el que no sabia és que l'oferta de YACOM TOTAL és enganyosa per la falta d'informació de les noves tecnologies... fins i tot per a mi! Per mi aquesta va ser la clau del principi dels problemes: la línia + ADSL no era tal i com ho entenem per exemple amb Telefónica. Resulta que et donen ADSL i sobre la línia digital, ofereix línia de telèfon VoIP. Però si et quedes sense ADSL tampoc tens telèfon.

Anem per ordre que m'estic emocionant i m'estic adelantant als aconteixements... ;-)

Demano el YACOM TOTAL. Em diuen que com la base és les 3MB d'ADSL que primer haig de passar de la 1MB que tenia en aquell moment a les 3MB. Quan estigui realitzat puc fer la sol·licitut. Així ho faig. Demano 3MB d'ADSL. Al moment està funcionant. Paso de pagar 19,95€ per YACOM 1 MB a 29,95€ per YACOM 3MB. Al dia següent demano YACOM TOTAL. Em diuen que d'acord. Que com és una portabilitat d'un número fixe de Telefónica a YACOM m'haig d'esperar el temps "legal" per efectuar la portabilitat. Al final resulta que aquest temps "legal" és 1 mes!!! Mentrestant pagant 1 mes de YACOM 3MB a 29,95€... i diria més... em sembla que van passar 2 mensualitats... però no ho ser segur i a aquestes alçades ja no ve d'aquí.

Quan es confirma la portabilitat, la primera setmana d'agost, m'envien el router nou.

(Ah, una cosa que volia comentar. Com tenia problemes amb el router, que havia sol·lucionat conectant el G3, però que desconectat era cert que fallava, em van obrir incidència i em van enviar un nou router. Aquest cop wifi.)

Doncs això la primera setmana d'agost rebo el router wifi de substitució de YACOM i la setmana següent rebo el router de YACOM TOTAL... i una nota que la conexió es farà efectiva el 29 d'agost i que no el conecti fins aquest dia. Arriba el dia i faig el canvi de router. Funciona perfectament, però resulta que em quedo sense línia de telèfon normal. Això ja m'ho havien avisat. I el que haig de fer és conectar el telèfon al router. Així ho faig però no tinc línia. El dilluns 2 de setembre truco i resulta que tot i que el router ja venia preconfigurat per tot, aquesta opció no estava activada. L'activo segons indicacions i ja tinc telèfon.

Mentrestant truco als de l'alarma per avisar que ha canviat el sistema i que la trucada en cas de que salti l'alarma no es farà com es fa sempre. Els de l'alarma, uns il·luminats també, em diuen que cap problema que han de posar un codi i ja està.

Ja posats, torno a trucar a YACOM i faig obrir una altra incidència de falta d'ample de banda. No tinc, ni de lluny, les 3MB promeses.

Al dia següent no tinc internet... ni línia! A partir totes les trucades de reclamació les haig de fer per mòbil!!!. Resulta que en un cas d'aquest faciliten un número on trucar des del meu número de mòbil gratis. Però després d'innombrables trucades mai ha funcionat.

Al dia següent venen els de l'alarma i es donen compte que no hi ha microfiltre... I fins ara? Com podia haver funcionat fins ara? Bé... ho deixen tot a punt i quan torni a haver-hi línia tornaran. Aquí un altre moment clau i això ho he sabut al final de tot. Resulta que els "tontolaba" de l'alarma creuen els cables i encara que en algun moment es puguin sol·lucionar el problema d'internet, mai més tindré línia.

Però aquí també l'errada bé de YACOM que en cap moment fan l'intenció de venir a veure quin és el problema. En algun moment van fer alguna comprovació a la central i ja està... no va? Ah! Ja t'apanyaràs! I per això pago línia + ADSL?

El cas és que després de gairebé un mes no veig llum per cap cantó. Les trucades des del mòbil, al final han pujat a prop de 60€. Consultat pel problema amb companys de fatigues em comenten la possibilitat d'un plan B: tenir internet mòbil pels dies que estàs sense internet per un problema puntual o necessites moure't. No tinc pas portàtil (de moment...) i... vols dir que cal. Si sembla que ho han d'arreglar d'un dia a l'altre...

En fi és una història de mai acabar. Truco per donar-me de baixa i m'ofereixen la facturació a meitat de preu... Però a meitat de què? Si en totes les trucades em diuen que hi ha una incidència oberta i que els dies que no tingui internet no es facturaran! La meitat de 0 és 0. Accepto momentàniament però els dono un ultimàtum... ja veus, jo donant ultimàtums a una megacompanyia d'aquestes! Ridícul i patètic. Els dic que en 4 dies o m'ho arreglen o em dono de baixa.

Passen els 4 dies. Me'n vaig a l'oficina del consumidor. Em diuen que haig de demanar dia i hora. Que com molt aviat una setmana. Al·luciono! M'adelanten que en un parell de mesos de reclamació puc aconseguir alguna cosa. Al·lucino encara més!

Me'n vaig a Correus i envio un burofax demanant la baixa. Mentrestant ja m'han cobrat una mensualitat tot i no tenir servei.

Me'n vaig a la biblioteca municipal (internet gratis) i faig l'alta de línia a Telefónica i demano ADSL de 6MB. Ja posats... Per zona, segons diu la pàgina tinc fins a 10MB.

Al dia següent ve un individu de Telefónica sense uniforme, em demana consentiment per "maxacar" l'antic número de telèfon i em deixa instal·lat un nou telèfon (apunteu si voleu 93 815 27 35). A més em dóna un router wifi de Telefònica. Al cap d'una estona em truca des de la central per saber si funciona i veiem que no. Només funciona si està conectat al PTR. Conecto telèfon i ADSL al PTR. Observo que no tinc l'ample de banda promés. Truco per queixar-me i em diuen que m'esperi una setmaneta fins que tot es formalitzi.

Mentrestant truco perquè el problema és del cablejat interior i mig endevino que pot faltar un cable de PTR a la roseta. Venen i em diuen que el que ha vingut és un trasto que estan farts d'anar darrera d'ell a arreglar coses que ha deixat a mitjes. Realment en aquest punt és quan m'entero que els GILIPOLLES (majúscules i negreta) de l'alarma han creuat els cables i per això no tenia línia!

Ara a esperar. Passada la setmana truco pel problema d'internet. De fet a estones en tinc a estones no. A estones tinc bastant ample de banda a estones no. Truco i em diuen que truqui al Servei Tècnic. Allà em diuen que no tinc línia amb Telefònica. No paro d'al·lucinar! Que com es possible que tingui ADSL si no la tinc contractada. Els dic que tinc un router wifi. Ells tampoc ho entenen.

Després de vàries trucades em diuen que l'ADSL no està formalment donada d'alta que truqui a comercial 1004 i que ho aclareixien. També després de vàries trucades i que ningú entén com pot ser que tingui ADSL si no la tinc d'alta, algú es dóna compte que ningú m'ha fet la gravació de veu per la conformitat. Em diu que m'enviarà un router monoport. Aquest router mai arriba. I és aquesta mateixa persona que m'informa que per zona només tinc 3MB. Jo dic que vale, com si en tinc 1MB. Per treballar em sobra. Sembla que estan fent intents d'arreglar-ho. Em diuen que hi ha mala qualitat del bucle i que hi han hagut vint-i-pico intents.

Jo dic que com si n'hi han 40. Si hi ha un problema que el sol·lucionin. Després de vàries trucades explicant un cop i un altre el problema aconsegueixo que obrin una Consulta de Provisió. Almenys sabré alguna cosa.

Després de més trucades (almenys són gratuïtes) em diuen que el procés d'alta està actiu i fins que no desisteixin no es pot tancar i obrir-ne un de nou... No hi ha manera! M'obren una "Gestió entre àrees".

Ara sí! Sembla que ha funcionat. Almenys aquest últim tràmit ha servit per finalitzar el procés i m'obren una alta nova. He fet la gravació nova de veu i també m'han dit que m'enviaran un router monoport nou. A veure si arriba...

I així estem... Sort que ja no podia esperar més i he demanat mentrestant el mòdem Huawei de Simyo i tinc ADSL mòbil!!!

Almenys m'he desfogat... ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada