Bloc personal,

divendres, 24 d’octubre del 2008

Presentació/seminari d'Acrobat 9 Pro Extended


Com ara sóc el meu propi jefe, ahir me'n vaig anar a Barcelona, al cinema Comèdia del passeig de Gràcia cantonada Gran Via de les Corts Catalanes a veure i escoltar què deien del nou Acrobat 9. La veritat és que va estar molt interessant. Havia de començar a les 10 del matí, però van citar la gent a les 9.30 i a més hi va gent que s'hi va presentar a les 9 del matí, així que faltant 5 minuts per les 10 ja van començar.

Un cinema és un lloc molt còmode per estar atents a les novetats i explicacions. Va començar parlant el director d'Adobe a Espanya (Miquel Badia em sóna que es deia). I després, com sempre, l'arxiconeguda Ana Mesas va començar a explicar les novetats fins, també com sempre, se li va penjar l'ordinador i va continuar parlant el seu company (no recordo el nom).

Va estar bé, la veritat. Van explicar la integració de Flash dins Acrobat (sense tenir la necessitat de tenir instal·lat Flash... que per altra banda és certament contradictori quan les dades diuen que el 99% dels ordinadors ja tenen instal·lat Flash, això per un cantó, i quan, diuen, hi han 8 milions de descàrregues diàries de Flash Player...). També van explicar com a partir de documents creats amb diferents aplicacions, com per exemple Word, Excell, InDesign, Illustrator... es genera un sol PDF, de vegades generant PDFs de cadascun d'aquest documents i de vegades no: amb el document original de Word, per exemple, pots mostrar un PDF sense tenir el programa en qüestió.

També comentaven la novetat de mitjançant la pàgina web Acrobat.com, crear sales virtuals on es compartien escriptoris d'ordinadors en diferents sistemes operatius, amb l'afegit de veure en vídeo i escoltar l'àudio. Diuen, això és gratuït per a "sales" de fins a 3 persones. De fet és, pel que explicaven, la versió light del programa que fan servir pels eSeminars. (Per cert, estic apuntat a uns quants, els primers dels quals les "sales" ja estan plenes però la resta no).

Caldrà seguir-lo de prop perquè promet.

Van fer una tirada fins les 11,30h que van parar per fer un cafè (molt bo, la veritat). Ei! També hi havien pastes, el que passen és que van volar. Hi havien sucs, quicos, palomites dolces, Lacasitos... com en les grans ocasions.

Jo vaig aprofitar, un cop fet el cafè, i em vaig acostar a la plaça Catalunya a recollir les Telentrades pel cicle de concerts Trompetes del 40 Festival de Jazz de Barcelona. (Ja ho explico aquí).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada