Bloc personal,

dissabte, 22 de novembre del 2008

Pel·lícules al Nokia N81

Des que tinc el Nokia N81 tenia ganes de provar el que era veure una pel·lícula al mòbil. No oblidem que la pantalla del N81 tot i ser de 2,4" i de ser més del doble de la que tenia amb el 3120 no deixa de ser això... una pantalla diminuta. Molts colors, molta resolució, però una pantalla diminuta.

Per provar-ho vaig intentar passar-me la pel·lícula "El último gran mago", la vida de l'escapista Houdini. I al principi tot van ser problemes per la conectivitat. I després pel format de les pel·lícules. Amb el PC Suite se'm va penjar el mòbil un parell de cops i vaig haver de reiniciar.

Al final ni cable ni res. Per mi, el més pràctic, encara que considerablement lent (sobretot per aquestes magnituts de pel·lícules), és el Bluetooth, que ja havia après una mica com funciona amb el mòbil de l'Adelaida, un Nokia 5200.

L'altra "gran problema" va ser el format. De primer no se'm ocòrrer altra cosa que agafar la pel·lícula AVI de 700 MB i fotre-la directament dins la tarjeta de 2GB que disposa el mòbil. Potser per això també s'atragantava tot el sistema. Fins que vaig descobrir que havia de reduir la pel·lícula. Vaig trobar una petita aplicació, iSquint, que ara està discontinuada però amb la col·laboració dels col·legues de la LSPM vaig aconseguir. El que fa és reduir qualsevol tipus d'arxiu de vídeo a un format optimitzat per l'iPod. El que no em vaig donar compte és que el format resultant és un MP4. I jo havia vist que el PC Suite intentava convertir, sense èxit, les pel·lícules a un format estrany que no havia vist mai anomenta 3GP.

Quan finalment vaig saber convertir una pel·lícula a aquest format i em vaig donar compte de la merdeta que feia, vaig pensar "mi gozo en un pozo". És una pel·lícula ridículament petita, sense qualitat, pixelada i... no sé... això, una merdeta. Per sort també vaig observar que la pel·lícula de benvinguda del mòbil està en MP4. Així que vaig veure la llum. La pel·lícula de 700MB es va convertir en una de 150MB optimitzada per l'iPod (molta més pantalla) en MP4.

I així ha estat com he vist la meva primera pel·lícula en un dispositiu mòbil de 2,4"!!! Però decididament no és el format més adequat. Potser en un iPod touch o iPhone seria una altra cosa, però en 2,4", tot i que es veia millor del que em podia pensar, mentres treia el gos a passejar, no és la sol·lució intentar que la pantalla no se't mogui de la mà... ;-)

Ara estic provant una sèrie, que al ser més curta potser no serà tan pesat. De totes maneres ha estat una experiència i la pel·lícula em va agradar. També cal dir que l'AVI original era prou clar i l'MP4 també.

La sèrie que estic passant me l'ha convertit a MP4 i l'ha passat al mòbil abans que acabi aquest escrit i de 200MB me l'ha deixat en 67MB. Espero que al ser més curt, sigui més amé... (ANOTACIÓ: finalment la resolució estàndar de l'MP4 per l'iPod no li cal al Nokia N81... és més petit. I Real Player, que és el reproductor que executa les pel·lícules, salta una mica. Així que li he reduït la resolució una mica més, acaben ocupant 45MB, es veuen de conya i va super fluid... ja no salta gens).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada