Bloc personal,

dijous, 11 de desembre del 2008

Tot aprenent a improvisar


Dimarts a les 9 del matí en punt, em va arribar el llibre que havia demanat: Cómo improvisar JAZZ y tocar d'en Jamey Aebersold. Ja feia mesos que hi anava darrera. De fet ja el tenia en anglès... igual que el centenar de llibres que s'han editat posteriorment a aquest amb els corresponents CDs. Però és que aquest era el primer i hi havia més contingut de texte del compte... i el meu anglès és... limitat!

Així doncs el tenia localitzat en espanyol i el vaig demanar. Total per 21€ que val (+6€ de ports)... La qüestió és el que he tornat a estudiar i em sembla que val molt la pena.

El que passa és que em trobo que hi ha coses que les haig de començar a aprende de nou. Bé, hi ha coses, com per exemple el tenir els acords en anglès D, F, C, A... que ja havia assimilat quan vaig estar a l'escola Virtèlia. Però n'hi ha d'altres que les tenia entés d'una manera i ara veig que no.

M'estic referint concretament al tema de les alteracions de cada acord. Sé que els sostinguts són, en aquest ordre, Fa-Do-Sol-Re-La-Mi-Si i els bemolls Si-Mi-La-Re-Sol-Do-Fa. Sé que el Do major (C, començaré a escriure en la notació anglesa) no te cap alteració, el D té el F#-C#, el E té F#-C#-G#-D#... (en el to, un to menys, es compten totes les alteracions fins aquest to menys); i amb els bemolls: F té el Bb, el Bb té el Bb-Eb, el Eb té el Bb-Eb-Ab... (sempre un bemoll més del to).

I tenia entés que el C- has de pujar una tercera d'un to i mig (Eb) i has de comptar les alteracions d'aquest to major: Eb. Així doncs per mi, el C- tenia Bb-Eb-Ab... Doncs no! El C- només té el Bb-Eb. Estic una mica contrariat... hauré de contrastar-ho. El que està clar és que, si està marcat així, és perquè així és.

De moment encara estic a les introduccions del llibre, però així que vagi tenint novetats, aquí les aniré relatant.
--
Salut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada