Bloc personal,

divendres, 10 de juliol del 2009

29 Seminari Taller de Músics


Abans d'ahir al vespre vaig estar a la plaça de la Mediterrània per veure el concert del 29 Seminari Internacional de Jazz, Flamenc i Latin Taller de Músics. Prometia començar a les 21h i fins 3/4 de 10 van estar fent proves de so. A part d'això, el vaig trobar força interessant.

Si bé és veritat que potser estava massa a prop de l'escenari (5a fila), vaig patir les anades i venides d'una mala sonorització que, tot i ser molt potent i no sense dificultat, no va començar a sentir-se com calia fins ben bé al final.

El concert el feien els professors del Seminari i a l'endemà (o sigui, ahir) estava previst el concert de les big bands dels alumnes, a la que no vaig poder anar-hi. El vaig trobar força interessant perquè vaig poder conèixer gent que feia molt de temps sentia nomenar i no sabia qui eren i abans d'ahir els vaig poder posar cara i ulls.

Hi havien, així que recordi, la Dena DeRose a la veu i piano, el Diego Urcola a la trompeta, Carlos Martín al trombó, http://seminari.tallerdemusics.com/ediciones/29-seminari-internacional-de-jazz-flamenc-i-latin/professors/jonathan-kreisberg-guitarra/ a la guitarra, Joan Díaz i Randal Corsen al piano, Javier Colina al contrabaix, Horacio "El Negro" a la bateria, el seu germà Giovanni Hidalgo a les congues, Perico Sambeat al saxo alt i Vicenç Solsona dirigint tot el "cotarro"... ;-)

No fa gaire em sembla que el Javier Colina i el Perico Sambeat van estar tocant al Foment Vilanoví i no vaig tenir ocasió de veure'ls. El Diego Urcola sembla que té un currículum que no se l'acaba i té una trajectòria que fa por... I els altres, la veritat, ni n'havia sentit parlar. Em va sorprendre positivament, la joventut d'en Carlos Martín; i no només la joventut, sinó també el saber tocar el trombó com el tocava. Generalment el trombó és un instrument "no important" i és difícil veure bons trombonistes de veritat; en Carlos ho és i molt encara que no tingui les "taules" dels demés. La veu, la Dena DeRose tenia una veu d'escàndol i ho dominava tot, però potser, pels profans que hi poden haver en un concert al aire lliure i gratuït, va fer uns temes, o versions de temes massa "arriscats" i poc comprensibles; ara bé, la qualitat és la qualitat! Al piano potser em va agradar més en Joan Díaz que en Randal Corsen perquè es feia notar menys i hi havia un treball molt positiu en el conjunt. Finalment em sembla que Horacio "El Negro", tot i l'anomenada que li volen donar, per mi va passar molt desapercebut i ben "soso". En canvi el seu germà Giovanni Hidalgo va estar on calia quan calia.

En definitiva i una vegada més, molt bé per tots!

A falta de fotos del concert, aquí una foto dels profes en la presentació del Seminari.

D'esquerra a dreta Carlos Martín, Joan Díaz, Perico Sambeat, Dena DeRose, Randal Corsen, Vicenç Solsona, "ni idea" ;-), Javier Colina, Giovanni Hidalgo, Horacio "El Negro" i Diego Urcola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada