Bloc personal,

dimarts, 18 d’agost del 2009

Exercicis

Ara estava repassant les anotacions dels progressos que he anat fent i la veritat és que no indico enlloc quins exercicis vaig fent... Bé, potser sí, però no detalladament... Així que aquest és el moment.

En una PRIMERA ETAPA vaig començar treballant aquesta sèrie d'exercicis:
  • Escala cromàtica en tots els tons començant en el Do3 i acabant amb el Do4 (que et fa pujar fins el Do5); si vaig bé de llavi continuo pujant fins que veig que se'n resenteix...


  • I a continuació tota aquesta sèrie d'escales i acords:

Tot treballat, no cal dir-ho, amb sentit comú i coherència en la búsqueda d'un so net i consistent, buscant el treball del punt de vibració sense deixar que el llavi s'arribi a cansar es cansi.

Modes: Aquesta sèrie d'escales i acords en totes les tonalitats. Primer majors, després de sèptima i després menors. Dit així sembla fàcil... però arribar a aquest punt de feina i que tot aquest treball entrés en una rutina d'estudi em va costar bastant, però bastant... ;-)

L'ordre: Per no aburrir-me:
  • Primer vaig començant seguint els acords cromàticament, és a dir, Do, Reb, Mi, Mib, Fa, Fa#, Sol, Lab, Si, Sib i Do.
  • I un cop "superat" el tema vaig seguir en ordre de quartes ascendents, és a dir, Do, Fa, Sib, Mib, Lab, Reb, Solb, Si, Mi, La, Re, Sol, Do.
  • Hi hauria d'haver seguit amb Do, Re, Fa#, Lab, Sib, Reb, Mib, Fa, Sol, La, Si i Reb, però ja em vaig quedar en l'última progressió.
  • I després amb Do, Mib, Solb i La i després Reb, Mi, Sol, Sib, Re, Fa, Lab, i Si.
  • I encara Do, Si, Sib, La, Lab, Sol, Solb, Fa, Mi, Mib, Re, Reb i Do.
  • I per acabar Do, Mib, Reb, Mi, Re, Fa, Mib, Solb, Mi, Sol, Fa, Lab, Solb, La, Sol, Sib, Lab, Si, La i Do.

Això diu el mestre Aebersold... ;-)

En una SEGONA ETAPA per anar variant i anar sent mínimament "creatiu" vaig seguir amb aquesta sèrie d'escales i acords, que ve a ser la mateixa de la primera etapa però més reduïda i simplificada a les notes de l'acord que m'interessen. Com sempre, per començar l'escala cromàtica, però després això que ve a continuació:

I també en tots els acords, modes i ordres...

I en el moment que em trobo ara mateix seria la TERCERA ETAPA i em trobo fent el mateix que en la segona etapa però introduint l'ordre II-V-I. És a dir, faig tots els exercicis d'aquesta segona etapa, però barrejats amb el II-V-I. Per exemple: Re-, Sol7 i Do+ amb cada línia d'exercici; després seguiria Sol-, Do7 i Fa+; i així successivament.
Ah!, em deixava comentar que ara també hi he incorporat el metrònom. I tot i que en algunes escales em sembla anar molt lent (120), després ho agraeixo en els acords "complicats"...

I en la QUARTA ETAPA vindrien els patrons, que ja vaig provar uns dies, però em faltava bastant estudi de base d'escales i acords abans de treballar-los amb lleugeresa.

I segur que em deixo moltes coses... com les escales de blues i altres modes d'escales... Però això és el que té quan ets el teu propi mestre. ;-)

FINALMENT comentar que aquests exercicis (que per cert, no hi ha res escrit... el primer que he escrit ha estat per fer-ho entrar i veure-ho aquí) els vaig "reforçant" amb estudis del punt de vibració del Benterfa i el llibre d'exercicis d'en Sandoval, que em sembla ja he comentat aquí també.

Bona feina!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada