Bloc personal,

dissabte, 31 d’octubre del 2009

iTunes U

En l'"edat de bronze" de la informàtica d'Apple, és a dir, quan vaig accedir per primer cop a un ordinador (és a dir, a un Mac), els ordinadors tenien disqueteres. Estic parlant de l'any 92 aproximadament... (què grans que ens fem... ;-)). Amb el temps però, van arribar a incorporar un lector de CDs i juntament amb aquest Apple tenia un reproductor. Al poc temps a aquest "simple" reproductor li van donar un nom: iTunes. Però de sempre, per a mi, iTunes ha estat això... un "simple" reproductor d'àudio.

Però és clar, els anys han anat passant i iTunes ha estat molt més que un reproductor d'àudio. De fet, la gran expansió que ha tingut ha estat gràcies a la famosa i molt anomenada iTunes Store. Com jo no compro a la iTunes Store, és com si no existís... ;-). Però és que a part de la iTunes Store hi han infinitats d'usos que té l'iTunes i que, per falta d'atenció per part meva, mai els hi havia fet el més mínim cas.

Bé, coneixia el tema dels Podcasts... però fins i tot això ha canviat tant des de l'últim cop que li vaig fer una mica de cas i va atreure la meva atenció... Més que canviar, la paraula seria evolucionar...

El cas és que fa poc que tinc l'iTunes 9.0.2 i realment m'agradaria saber des de quan existeix l'iTunes U. Per qui no ho sàpiga (dec ser l'únic que ho desconeixia), iTunes U és el resultat d'un seguit de búsquedes de Podcasts majoritàriament, però també de música de compra a la iTunes Store o d'àudio-llibres, i que et mostra informació enfocada a la educació (la U és d'Universitat, suposo) i majoritàriament gratuïta.

Al final a acabat sent un apartat molt important allotjat dins la iTunes Store, però amb caràcter gratuït com he dit, i té la seva pròpia importància. Acabo de fer una miradeta i he trobat coses bastant interessants... encara que, com és normal, 99% en anglès...

--

Ei, que quedi clar que també conec, per exemple, Genius i les Barrejes de Genius o iTunes DJ... O la ràdio: de les primeres utilitats que vaig utilitzar quan vaig començar a descobrir l'iTunes modern. Però de vegades les capacitats d'aplicacions tan "trivials" com aquesta (trivials per l'ús que en fem, no per les capacitats reals) se'ns escapen de les nostres mires.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada