Bloc personal,

dijous, 31 de desembre del 2009

+ exercicis

Com vaig comentar aquí, vaig variant els exercicis per no avorrir-me i anar fent i provant coses noves...

Després d'uns quants mesos ja, i després de bastants alts i baixos, per fi he aconseguit marcar-me unes pautes d'estudi que anomeno RUTINES. Rutines que passo a descriure a continuació:


> RUTINA 1

De bon matí, després de despatxar el correu, llegir les notícies, atendre alguna urgència que pugui sorgir i d'un bon esmorzar, començo amb treball del punt de vibració. És a dir, quasi sempre utilitzo el llibre El punt de vibració de Maurice Benterfa. Bé, de fet, tampoc l'utilitzo perquè, com tota la resta, ho faig de memòria. Normalment només faig la primera part, cosa que m'ocupa mitja horeta encara no.

Últimament ho acostumo acompanyar de la part de calentament de llavi que proposa l'Arturo Sandoval a Brass Playing Concepts.

I de cara als caps de setmana allargo la primera part del punt de vibració i faig part de la segona...


> RUTINA 2

Sobre el migdia, abans de dinar, en marco aquesta segona rutina que consta de bona part del que venia fent fins fa no massa... és a dir:
- escales cromàtiques baixant i pujant fins on arriba el llavi,
- escales majors pujant, escales menors pujant, escales de sèptima pujant, escales majors baixant, escales menors baixant i escales de sèptima baixant... ho procuro fer tot seguit... cosa que em deixa el llavi cansadet, la veritat... ;-)
- arpegis pujant i baixant de les tonalitats majors, les menors i les de sèptima
- i rodes de II (menor), V (de sèptima), I (major) en totes les tonalitats seguint la segona i tercera línia de la "segona etapa" descrita en l'altra entrada d'exercicis.

Aquesta segona rutina m'ocupa una altra mitja horeta... potser m'allargo als 35 minuts... depén de la meva pròpia autoexigència.


> RUTINA 3

A aquesta 3a rutina hi començo a arribar últimament. Fins ara em costava bastant arribar a aquí. Treballo un seguit de patrons que em va passar el Toni Xuclà quan anava a la Virtèlia. Són aquests:
- 1 2 3 5
- 1 3 5 2
- 1 3 2 5
- 3 5 6 7
- 3 5 2 1
- 3 5 2 3
- 5 6 7 9
- 5 7 6 5
- 5 9 1 5
- 7 1 3 5
- 7 9 6 5
- 7 9 1 7

I de moment ho faig només amb les tonalitats majors... prou feina em dóna ja! ;-) Quan ho domini, el següent pas és fer-ho amb les tonalitats menors i deprés les de sèptima.

I més endavant continuar treballant patrons amb un llibre que tinc amb milers de patrons, fòrmules i altre material d'enllaç: How to play Bebop 2 del David Baker.


> RUTINA 4

I la rutina 4, a la encara és més difícil arribar, és la que correspon de treballar els temes proposats i començar a improvisar... que no hi ha manera... Però és una cosa que "sento" que la tinc a la punta de la llengua. I si no, al temps. ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada