Bloc personal,

dijous, 21 d’abril del 2011

Conectar etiqueta del bloc amb Facebook

Com que ja ho he fet unes quantes vegades i sempre se m'oblida i perdo molt de temps "tornan a aprendre el que ja està aprés", a veure si aquesta vegada m'ho apunto i em queda clar...

El primer que he fet a estat crear noves entrades al bloc amb una etiqueta "distintiva" que pugui seguir. En el meu cas he fet entrades amb l'etiqueta Facebook.

A partir d'aquí es poden fer dues coses: o crear una RSS específica per aquesta etiqueta o senzillament introduir l'adreça de l'etiqueta però amb unes petites variacions.

- En el primer cas, si entrem a feedburner en comptes d'afegir l'adreça de l'etiqueta, que en aquest cas és http://cosesricardvilanova.blogspot.com/search/label/facebook, tal i com ens indiquen molt bé a Blog and Web, hem de substituir "/search/label/" per "/feeds/posts/default/-/". Per tant, en comptes de l'adreça que he posat, hauria de posar http://cosesricardvilanova.blogspot.com/feeds/posts/default/-/facebook. I seguim amb les pantalles que ens indica feedburner per donar un nom a la nostra nova RSS. En el meu cas penso que és millor no generar un RSS (encara que ho hagi fet i finalment tingui el nom de http://feeds.feedburner.com/anotacionspersonalsfacebookricardvilanova) perquè els feeds apareixen resumits i per poc que pugui m'estimaria més que, almenys aquí es veiessin complerts. Després Facebook ja retallarà el que vulgui...

- La segona opció, la més directa, és introduir la primera adreça amb la part substituïda dintre Facebook directament. Així doncs, després d'entrar a Facebook, fer clic en el nom del perfil (en el meu cas Ricard Vilanova), després fer clic a Anotacions, entrar dins una anotació (qualsevol), per exemple l'última, i a la part dreta a baix apareixerà el signe de RSS amb el texte Les meves notes al costat i en la línia de sota Edita les opcions d'importació. Aquí és justament on hem de fer clic (o guardar-nos aquesta adreça http://www.facebook.com/editnotes.php) i és on podrem introduir l'adreça substituïda indicada anteriorment.

És aquí mateix on, si cal més endavant, podem aturar les opcions d'importació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada