Bloc personal,

divendres, 26 d’agost del 2011

48 hores amb les halògenes enceses

Fa cosa d'un mes vaig tenir una visita a casa i, com la porta del carrer era oberta, van pujar directament al pis. Van trucar a la porta i no vaig sentir el timbre. Normal per altra banda si tens el balcó obert amb el soroll del carrer, la ràdio posada i la porta del rebedor tancada... Però per comprovar-ho vaig sortir a picar al timbre a veure si realment funcionava i al tocar-lo es va quedar enganxat i no parava de sonar. Vaig advertir que els interruptors tenen un petit defecte de disseny en el plàstic i si no està correctament muntat pot passar que es quedi encallat i, en el timbre en aquest cas, estigui sonant indefinidament.

Fa cosa de dos dies quan sortia al matí a primera hora vaig veure les llums de l'escala oberts. Jo no els encenc mai perquè tinc l'ascensor al costat i amb la llum d'emergència s'hi veu perfectament. El cas és que vaig pensar que algun veí acabava de sortir o entrar perquè justament estaven les llums enceses. Al migdia però, quan vaig tornar, ja em va estranyar més que algú encengués els llums al migdia doncs la lluminositat a l'escala és molt bona, però no se sap mai... L'endemà pel matí però, un altre cop igual.

Algun cop ha passat al pàrquing on, quedant-se les llums enceses vol dir fallada del temporitzador. Al garatge hi han fluorescents i el consum és mínim i, fins a cert punt, no té més importància. A l'escala en canvi, les llums halògenes per planta són unes quantes... bastantes... multiplicat per tres plantes més planta baixa... El consum de llum ha de ser important si és continuat (i això que jo no pago ni ascensor, ni pàrquing; només lloguer i se suposa que el consum elèctric de l'escala va inclòs en el lloguer).

Avui al migdia quan he tornat, la calor acumulada per les halògenes començava a ser insuportable. Portaven les llums de l'escala més de 48 hores enceses i cap veí havia mirat a què es podia deure. A primera hora de la tarda he aprofitat que baixa la brossa al container i, en comptes del que faig habitualment de baixar directament amb l'ascensor al pàrquing, he anat mirant i comprovant els diferents interruptors des del segon pis on sóc fins la planta baixa a veure si n'hi havia algun d'enganxat. I efectivament a la primera planta, al costat de la porta primera, l'interruptor de la llum estava encallat amb aquest petit defecte del plàstic. L'he col·locat a lloc. He deixat la brossa al contàiner. He entrat al garatge des del carrer. I quan he sortit amb la moto, les llums ja havien esgotat el temps del temporitzador i estaven apagades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada