Bloc personal,

dijous, 10 de novembre del 2011

Una de cables...


Veieu aquesta “merdeta” de cable de l’esquerra? El vaig haver de comprar quan vaig comprar l’iMac de 24” Intel Core2Duo ara fa quatre anys... i mig. El necessitava per connectar el segon monitor. És un cable adaptador Mini DVI a DVI. Mini DVI és l’stàndar que van decidir muntar, els de Cupertino, als iMac i aquest adaptador era necessari per conectar aquest segon monitor del que parlo. Aquesta “merdeta” de cable em va costar, en el seu moment, 29 eur. Ara pel que veig val 20 eur.

Ara els iMac ja no porten Mini DVI i porten un port Thunderbolt al que també s'hi conecten dispositius amb connector Mini DisplayPort. Així que em puc menjar els 29 eur. del seu moment amb patates... són coses que passen i del tot inevitables.

Ara bé, per conectar el nou iMac 27” Intel QuadCore i7 amb el segon monitor necessito un nou cable... és que no és ni un cable (medeix 5 cm)... és un adaptador. Necessito un adaptador Mini DisplayPort a DVI com el de la dreta. Fa unes setmanes vaig estar a punt comprar-lo a l’AppleStore, però el preu desorbitat (39,95 eur. + despeses d’enviament = aproximadament 46 eur.!!!) em va fer dessistir. Ara veig que està a 30,00 eur... o m’hi vaig fixar malament o l’han rebaixat... totes dues coses podrien ser.

A través de comentaris de geeks que estan pitjor que jo he conegut un web, DealExtreme, que té productes a uns preus estranyament baixos. I dic estranyament baixos perquè he aconseguit el mateix cable a, atenció, 5,88 eur.! I ep, despeses d’enviament incloses! Increïble, però cert!

L’explicació? Primer el preu real està en dòlars americans i el preu final és de $7,93 (ja se sap la diferència de divisa i tal... 1 EUR = 1,34863 USD). I la segona explicació és que estan a la Xina, concretament a Hong Kong. I l’última explicació és que, tot i enviant-ho per correu aeri, poden tardar de dues a tres setmanes. A mi m’en tardaran més perquè no tenien el punyetero cable en stock i he “perdut” dues setmanes esperant a que ho rebessin del seu proveïdor. Malgrat tot, jo vaig fer la comanda el 25/10/11 i ahir 09/11/11 ho van enviar. Quan ho rebi, ho reportaré. També hi ha l’explicació de les devolucions: el que t’envïin t’ho has de menjar sí o sí, perquè que t’ho envïin és de franc, però fer la devolució és més car l’enviament que el producte... se m’acut...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada