Bloc personal,

diumenge, 25 de novembre del 2018

La puta escala menor

Tinc l’habilitat d’anar sempre despistat i, una vegada més, com no podria ser d’una altra manera, ara que “hi torno” no sé com es fa una escala menor!

De ben petit, potser fins i tot massa petit, em van ensenyar que l’escala major és tal com és i així consta a tot arreu (mode jònic: TTSTTTS). En definitiva, l’escala major natural. L’única!


I em van ensenyar que l’escala menor era el que ara conec com escala menor natural. Però resulta que hi han almenys tres tipus d’escala menor:

  • escala menor natural (escala eòlia: TSTTSTT)

  • escala menor mixta (quan puja escala menor melòdica i quan baixa escala menor natural)

  • i escala menor harmònica (TSTTSTS)

La cosa no tindria més importància si no fos perquè aquest problema ja me’l vaig trobar la primera vegada i ho vaig donar finalment com a solucionat quan, de fet, ni tan sols vaig enfrontar la qüestió com el que és.

En jazz no és cap de les tres: la que val és l’escala dòrica o escala menor setena (TSTTTST)…

Doncs això…

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada