Bloc personal,

diumenge, 10 de novembre del 2019

Heavy Metal (1981)

[770]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Gerald Potterton, John Bruno, John Halas, Julian Harris, Jimmy T. Murakami, Barrie Nelson, Paul Sabella, Jack Stokes, Pino Van Lamsweerde, Harold Whitaker
Guió: Gerald Potterton, John Bruno, John Halas, Julian Harris, Jimmy T. Murakami, Barrie Nelson, Paul Sabella, Jack Stokes, Pino Van Lamsweerde, Harold Whitaker
Veus de doblatge: Richard Romanus, John Candy, Joe Flaherty

[ Animació, aventura, fantasia ] 1h 26min

Sinopsi

IMDb (6,7):
“Un orbe verd brillant -que encarna el mal final- aterroritza una jove amb una antologia d’històries estranyes i fantàstiques de fantasia fosca, erotisme i horror.”

Crítica

Una altra més que, sorprenentment, no havia vist encara…

M’estranya molt no haver-la vist i més si tenim en compte que és “de la meva època”… de quan llegia còmics.

És una antologia de cinema de ciència ficció animada amb nou històries d’estils més o menys diferents (especialment pel que fa a l’art) de creadors del còmic que es publicava a la revista Metal Hurlant (a França i Heavy Metal als EUA) amb un denominador comú: un orbe verd.

Resum (amb espòilers)

Aterratge suau

La història de la seqüència del títol s’obre amb una llançadora espacial orbitant la Terra. Les portes de la badia s’obren, alliberant una Corvette. Un astronauta assegut al cotxe comença a descendir per l'atmosfera terrestre, desembarcant en un canó del desert.


Grimaldi

En el relat d’enquadrament, l’astronauta Grimaldi arriba a casa, on és rebut per la seva filla. Diu que té alguna cosa per mostrar-la. Quan obre el seu cas, una esfera verda i cristal·lina s’aixeca i el fon. S'introdueix a la noia terrorífica com "la suma de tots els mals". Mirant l’orbe conegut com a Loc-Nar, la noia veu com ha influït en les societats al llarg del temps i l’espai.


Harry Canyon

Història original de Daniel Goldberg i Len Blum; inspirat en les històries de Moebius The Long Tomorrow.
En una distòpica ciutat de Nova York el 2031, el conductor cínic de taxicab, Harry Canyon, narra el seu dia amb estil cinematogràfic noir, renyant sobre les seves tarifes i els intents de robatori ocasionals, que va desgastar amb un desintegrador instal·lat a la part posterior del seu seient. Es va topar amb un incident on rescata una noia d'un gàngster anomenat Rudnick, que havia assassinat al pare de la nena. Ella li parla del descobriment del seu pare: el Loc-Nar, un artefacte sobre el qual la gent es mata. Harry torna a la noia al seu apartament on s’enfila al seu llit i fa relacions sexuals amb ell. L’endemà, una de les seves tarifes és Rudnick, que amenaça en Harry si no coopera. La noia decideix vendre el Loc-Nar a Rudnick i dividir el producte amb Harry. A l'intercanvi, Rudnick treu la Loc-Nar del seu cas i es desintegra. Mentrestant, la noia informa a Harry que guarda tots els diners per ella mateixa i li tira una pistola. En Harry es veu obligat a utilitzar el seu desintegrador sobre ella. Guarda tots els diners i ho escriu com un "passeig de dos dies amb un infern de punta".


Den
Un adolescent despullat troba un "meteorit verd" a prop de casa i el posa a la seva col·lecció de roques. Durant un experiment de llamps, l’orbe empenya el noi al món de Neverwhere, on es transforma en un home muscular nu de cap càlid anomenat Den, un acrònim del seu nom de la terra, David Ellis Norman. Després de portar una bandera propera al seu voltant per evitar que algú vegi el seu "dork" penjat, Den és testimoni d'un ritual estrany, rescatant a una jove jove persona en topless que estava a punt de ser sacrificada a Uhluhtc. Assolint la seguretat, es presenta a si mateixa com Katherine Wells de la colònia britànica de Gibraltar. Mentre demostra el seu agraïment amb els favors sexuals, són interromputs pels esbirros d'Ard, un home immortal que vol obtenir el Loc-Nar per ell mateix. Ordena a Den per obtenir la Loc-Nar de la reina, que realitzava el ritual. Den està d’acord i s’infiltra al palau, però és ràpidament atrapada per la reina, que ofereix clemència si té relacions sexuals amb ella. Compleix, distraint així a la reina mentre la festa assaltant roba el Loc-Nar. Den s’escapa i torna a sortir per rescatar a Katherine d’Ard. Recreant l’incident del llamp que el va atreure a Neverwhere, és capaç de desterrar Ard i la reina. La veu en off de Den va sospitar que van ser teletransportats a casa de la mare i es sorprendrà. Rebutjant l'oportunitat de prendre el Loc-Nar per ell mateix, Den es dirigeix ​​amb Katherine al contingut de la posta de sol per quedar-se a Neverwhere. Pel que fa a la Loc-Nar, s’aixeca al cel i aterra en una estació espacial on algú la recull.


Capità Sternn

En una estació espacial, el capità espacial torbat Lincoln F. Sternn està a judici per nombroses càrregues greus presentades pel fiscal consistents en 12 acusacions d'assassinat al primer grau, 14 recomptes de robatori armat de béns de la Federació, 22 recomptes de pirateria a l'espai elevat. , 18 casos de frau, 37 casos de violació ,. . . i una violació commovedora. Dient que "no és culpable" contra els consells del seu advocat Charlie, Sternn explica que espera ser absolt perquè va subornar un testimoni anomenat Hanover Fiste. Fiste adopta la posició en què el fiscal l'ha cridat, però el perjudici és subvertit quan el Loc-Nar, ara de la mida d'un marbre, el fa provocar declaracions altament incriminatòries sobre Sternn (encara que siguin o no alguna de les certes. és desconegut) abans de canviar-lo per una forma muscular que persegueix Sternn a tota l'estació, trencant-se a través de parets masses i provocant estralls. Finalment, fa cantonades a Sternn, que li proporciona la seva promesa de guanys i ràpidament es redueix a la seva forma originalment gangliosa. Sternn obre una porta trampa sota Fiste, expulsant-lo a l'espai. El Loc-Nar entra a l'atmosfera terrestre amb la mà flamant de Fiste que encara s'aferra a ella.


Neverwhere Land

A causa de restriccions de temps, es va tallar un segment anomenat "Neverwhere Land", que hauria connectat "Captain Sternn" amb "B-17".
La història segueix la influència del Loc-Nar sobre l'evolució d'un planeta, des del desembarcament de Loc-Nar en un cos d'aigua, influint en l'augment de l'era industrial i la guerra mundial. Aquesta història original va ser creada per Cornelius Cole III.
Els animats originals aproximats estan configurats per un bucle del començament del "Temps" de Pink Floyd. El llançament de VHS de 1996 va incloure aquest segment al final de la cinta adhesiva. A la publicació del DVD, aquest segment s'inclou com a funció addicional. En ambdues versions llançades, la seqüència està ajustada a la música de "Passacaglia" (de Magnificat), composta i dirigida per Krzysztof Penderecki.


B-17

Un bombarder de la Segona Guerra Mundial B-17, sobrenomenat Pearl del Pacífic, dificulta el bombardeig amb grans danys i víctimes. Quan el bombarder arriba a casa, el copilot torna a revisar la tripulació. No trobant res més que cossos morts, s'adona del Loc-Nar que traça l'avió. En informar el pilot, es dirigeix ​​de nou cap a l'habitacle, quan el Loc-Nar s'enfila a l'avió i reanima els membres de la tripulació morts com a zombies. El copilot es mata i el paracaigudista es queda en el temps. Aterra en una illa on troba un cementiri d’avions de diverses èpoques, juntament amb els avions zombificats dels avions destrossats, que l’envolten, segellant l’horroritzat destí del pilot.


Tan bell i tan perillós

El doctor Anrak, un destacat científic, arriba al Pentàgon per a una reunió sobre mutacions misterioses que afecten els Estats Units. A la reunió, el metge intenta acomiadar les ocurrències. Quan veu el Loc-Nar al cercle de Glòria, una bella estenògrafa buxom, comença a comportar-se errràticament i intenta agredir-la sexualment. Una colossal nau estrella trepitja el terrat i segresta el metge i, per accident, Glòria. El robot del vaixell està irritat per Anrak, que en realitat és un androide que no funciona, però l'estat d'ànim canvia quan veu Glòria. Amb l'ajuda del pilot alienígena del vaixell Edsel i del copilot Zeke, el robot convenç a Glòria perquè es quedi a bord i que tingui "sexe robot" (encara que fora de pantalla). Mentrestant, Edsel i Zeke escorcollen una quantitat massiva d'un medicament en pols anomenat Plutonià Nyborg abans de volar cap a casa, separant-se al cosmos. Massa embriagats per volar directament, cauen terra il·lesa en una enorme estació espacial.


Taarna

Història original de Daniel Goldberg i Len Blum; inspirat en les històries d’Arzach de Moebius.
El Loc-Nar, ara de la grandària d’un meteor gegant, s’estavella contra un volcà en un món sense nom, canviant una tribu d’exteriors humans en bàrbars mutats que assolaven una ciutat tranquil·la. Els ancians intenten desesperadament convocar l’última d’una raça guerrera, els taarakians. Taarna, una donzella guerrera taarakiana forta, bella i muda, respon a la trucada, però va ser cridada massa tard per aturar la massacre i es decideix a venjar la ciutat. La seva cerca porta a la fortalesa dels bàrbars, on és capturada, despullada de la roba, turmentada i deixada morta. Amb l'ajuda de la seva muntanya taarakiana, s'escapa, torna a posar el vestit i s'enfronta al líder bàrbar. Tot i que ferida, ella el derrota. Amb Taarna preparant el seu últim atac al Loc-Nar, li diu que no es sacrifici a si mateixa ja que no pot destruir-la. Ella no s’aboca i el seu sacrifici per si mateix destrueix el Loc-Nar.


Epíleg

Quan finalitza la història final, la Loc-Nar terroritzant la noia es destrueix de manera similar, donant un cop de mà a la mansió. La muntanya renascuda de Taarna apareix fora i la noia vol feliçment sobre ella. Aleshores es revela que l’ànima de Taarna s’ha reencarregat en la noia. El color del cabell de la noia canvia al de Taarna i revela una marca taarakiana al coll.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada