Valoració
Fitxa tècnica
Masakazu Ishiguro (guió, dibuix, tinta i color)
Títol original: 天国大魔境
(Tengoku Daimakyō)
[ Manga seinen, aventura, misteri, ciència ficció ]
Tu manga online
Norma Editorial (sense data prevista)
Afternoon KC (ed. Kodansha) (23/07/2025)
6 capítols (68-73) - 192 pàgines b/n - 130 x 180 mm
Viquipèdia | MyAnimeList (8,13) (9.904)
Sinopsi
Whakoom:”El Maru i el/la Kiruko viatgen a través d’un Japó futur que s’ha convertit en una terra de dimonis a la recerca d’un lloc anomenat Cel. Deixant enrere el Nou Cel després de retrobar-se amb el director de l’orfenat Funayama, els dos són conduïts a un cartell que demana ajuda, on són atacats per un assassí desconegut que fins i tot pot esquivar el raig mortal. Mentrestant, després que el Cel s’esfondri i la ciutat a la qual van fugir, amb seu a la sucursal d’Osaka de la Takahara Academy, sigui presa, la Mikura promet reconstruir-la amb els seus amics, però alguna cosa estranya li passa al Sachio, que les ha estat acompanyant…! L’últim dotzè volum d’aquest drama coral sobre la supervivència de nens i nenes, l’anime televisiu del qual ha estat aclamat a tot el món!”
Crítica
Finalment lligant caps en una història bastant caòtica que no té pinta que es resolgui massa aviat…
(També es pot trobar sota el títol Tengoku Daimakyou).
“Sense saber exactament com, el món tal i com el coneixem és destruït l’11 de novembre de 2024. Sabem que hi han terratrèmols, però cosa més; només que queda un món post-apocalíptic amb poca gent i encara menys recursos. Cinc anys després, el 2029, els sobrevivents es reparteixen com bonament poden els recursos disponibles. Enmig de tot plegat (abans de 2024) hi han experiments genètics que aconsegueixen éssers humans amb poders excepcionals que ara volten entre la resta de mortals però, per contrapartida, hi han hirukos o monstres menja-persones. La majoria de detalls els coneixem a través de dos viatgers que es desplacen pels diferents territoris apocalíptics d’un Japó devastat, la/el Kiruko , un guardatespatlles que té una pistola “especial” amb una història complicada darrera (és el cervell i la personalitat d’un noi –el Haruki Takehaya– implantat en el cos de la seva germana dos anys més gran –la Kiriko Takehaya–) i el Maru, un noi resultat de la descendència d’aquells experiments genètics i que té certs poders. Entre els dos estan buscant “el Cel” (heaven), l’antic centre d’experimentació genètica que es troba en l’illa de Kyūshū al sud del país i, a través de la seva mirada, però també gràcies a molts flash-backs intencionats, coneixem tot un seguit de personatges i grupuscles de persones entreteixint una història que es complica cada cop més.”
Sembla que ha millorat la qualitat del dibuix, en especial pel que respecte als fons: deuen haver-hi ajudants nous…

Col·lecció
- Tengoku Daimakyō, vol. 1 (2018) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 2 (2019) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 3 (2019) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 4 (2020) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 5 (2020) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 6 (2021) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 7 (2022) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 8 (2022) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 9 (2023) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 10 (2024) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 11 (2024) (Heavenly Delusion)
- Tengoku Daimakyō, vol. 12 (2025) (Heavenly Delusion)

Resum (amb espòilers)
Al capítol 68 (Monstre), la/el Kiruko i el Maru van esquivant algú amb ponxo que els segueix, no saben si humà o hiruko. Intenten emboscar-lo dins de les escales que pujen al pis de dalt en un habitatge abandonat. El Maru li diu a la/el Kiruko que qui els segueix és un yokai telèpata anomenat Satori. El del ponxo, però, incendia la casa i han de sortir abans d’ofegar-se pel fum. Al sortir, el Maru l’ataca, però no aconsegueix donar-li doncs endevina cada moviment. Finalment es descobreix que és un robot dirigit pel cap d’un nen en un flascó de vidre, que invita als viatjants a entrar a casa seva i exterminar-los com si fossin insectes. Eliminen els senyals que fan aproximar-s’hi i decideixen marxar ja que no el poden matar. (26/11/2024)
Al capítol 69 (Izukunoeshima - 1), la Mikura assisteix a les ofrenes fúnebres del Sachio (un noi que tenia poders per distorsionar els atacs rebuts per retornar-los a l’infractor) i la Nanoha la recrimina perquè sembla que no estigui trista. Al vespre la Nanoha veu el Sachio, que està “mort”, aixecar-se de la caixa fúnebre mentre està de vetlla. Quan avisa la resta de companys, comença a moure’s com un zombie i mutar en un monstre. Fan l’intent de matar-lo, però pensen que el seu poder pot retornar-los el tret quan li disparin. Fugit el monstre del Sachio, la Mikura –acompanyada per la Nanoha, el Shimazaki i alguns integrants més– se’n va a l’illa de Izukonoeshima a intentar treure’n aigua clara. Mentrestant el Maru i la/el Kiruko es recuperen de l’últim combat que han tingut. Tenen una xerrada aclaridora amb el robot que els guia, que els diu que havia estat humana i porta el cervell transplantat dins una caixa. També els explica que, inicialment, estava previst transplantar cervells humans a robots en el cas de pressos convictes com a càstig, per executar treballs forçats. (10/06/2025)
Al capítol 70 (Izukunoeshima - 2), el grup de la Mikura arriba a l’illa i visiten un Cel completament destruït amb evidents signes de combat i algunes tombes. Intenten entrar a l’habitació santuari on hi hauria d’haver el cos de la Meena, però els és impossible. Es divideixen en tres grups per investigar les destrossades dependències del Cel. Finalment poden entrar a la sala d’incubadores amb un terminal de Meena funcionant. La Mikura li fa preguntes al terminal Meena, però fa sortir la resta d’integrants per qüestió de nivell de seguretat. El terminal li diu que la “malaltia” del Sachio no era una malaltia sinó efectes del seu creixement, doncs tots els nens del santuari creixeran d’aquesta forma. El terminal li fa saber que Meena no és només una intel·ligència artificial, sinó que és el futur de la humanitat i per aquest motiu actua d’aquesta manera. Li diu que tots els hiruko són els nens creats justament per Meena. En aquest punt, l’època de Meena arriba a la seva fi i comença un nou edén per a tots els hiruko. Els humans ja són obsolets i només serveixen d’aliment pels hiruko. A tot això, la Mikura se n’adona que hi han dos còpies de la seva persona en la mateixa habitació. (15/07/2025)
Al capítol 71 (Izukunoeshima - 3), la Mikura s’assabenta que té el cervell duplicat en un contenidor. Visiona el vídeo gravat en la intervenció del trasplantament i còpia del cervell. El cervell real està dins el recipient i el que porta només és una rèplica en silicona. Quan surt ben atabalada de tota la informació que acaba d’assimilar, li pregunta al Nobuo la millor manera per deixar sense corrent elèctric les instal·lacions i es proposa destruir el cos de Meena, la matriu d’intel·ligència artificial en l’habitacle on fins ara ningú ha pogut entrar. Amb l’arma especial aconsegueix fer un forat, però alguna substància gelatinosa el comença tapar. Després de dos trets més, finalment atravessa la porta, però altra cop es regenera i es tapona. També troben la tomba d’un tal Teruhiko i el seu diari amb moltes anotacions després de l’impacte de l’asteroide i de l’apocalipsi i de l’evolució de la resta dels nens, inclòs el Maru (el fill clonat de la Tokio). També s’assabenta que hi ha una possibilitat de destruir Mena amb un vial que encara conserva el cadàver que s’han trobat just entrar. (16/07/2025)
Al capítol 72 (Poblat Inori - 1), per la seva banda, el Maru i la/el Kiruko continuen el seu viatge dormint a la furgoneta. La robot Nata que els acompanya sol·licita el seu manteniment, però no tenen la glucosa líquida necessària, així que la deixen dintre la furgoneta mentre surten a buscar-la. El Maru detecta un hiruko humà aproximant-se. Quan passa un cotxe li demanen ajuda, però surt sense ni contestar-los. Al seient de darrera sembla que hi havia la Michika. Passen per un assentament humà, però ningú vol parlar amb ells. Finalment arriben al Temple de la Pau Eterna i, al costat, el cotxe que els ha evitat. Dos personatges misteriosos amb aparença de secta surten a rebre’ls i són contractats per a ser presents en una reunió del poble per resoldre un assassinat a canvi de la glucosa que busquen. (16/07/2025)
Al capítol 73 (Poblat Inori - 2), el Maru i el/la Kiruko escolten atentament les diferents declaracions dels vilatans i dels testimonis de la trobada del cadàver. Quan la reunió acaba, un els vilatans els pregunta si han vist una noia de vint-i-cinc anys al temple, doncs sembla que fa dies que no ha tornat. Al vespre li pregunten als monjos i diuen que sí hi és: està rebent entrenament espiritual. Sense saber massa bé a tomb de què, estan provant un joc de realitat virtual que s’executa segons les ones cerebrals de cada subjecte. El Maru veuen escenes eròtiques de la Kiruko i són projectades també al televisor. L’endemà pel matí, continuant la reunió per l’assassinat, apareix la Michika amb clars símptomes de malaltia terminal. En un altre lloc veiem a la Nanoha agonitzant de la mateixa malaltia i a la Mikura partint amb la promesa d’arreglar tot el desgavell de la mort prematura dels nens del Cel tot trobant el fill de la Tokio com l’antídot promès. (16/07/2025)























































































Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada