Bloc personal,

dimecres, 2 de juny del 2010

Exercicis i més exercicis

Ara fa temps que no escrivia cap nota sobre exercicis i volia aprofitar l'oportunitat d'anotar aquest que estic incorporant a les meves rutines. Segurament aquest exercici apareix una i mil vegades als molts llibres que he anat recopilant, però m'ha fet gràcia anotar-lo perquè el vaig descobrir escoltant algun fraseig de solo.

Pels matins, ja fa uns mesos que em desperto amb la música d'iTunes. Li tinc dit que hem reprodueixi generalment a l'atzar qualsevol tema de jazz, però de vegades també li dic que vull algun compositor o instrumentista concret. Per altra banda, també cal dir que quan escolto música, si la tinc de fons, tampoc li dedico gaire atenció, però de tant en tant em sorprenc a mi mateix analitzant o descobrint com estan construïts alguns solos: "aquí hi ha una escala cromàtica, aquí una diatònica i aquí baixa arpegiant...".

Doncs bé, l'altre dia no sé què sonava però vaig sentir aquest joc amb l'escala de la tonalitat i ràpidament m'ho vaig anotar. Practicant-ho és una altra manera de fer escales o patrons.


Es comença amb tota la roda de tonalitats majors, es continua amb les menors i finalment amb les de 7a.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada