Bloc personal,

dissabte, 10 de juny del 2017

¡Puta guerra! (2008)




Jacques Tardi (guió i dibuix), Jean Pierre Verney (dossier)
(Putain de Guerre!)

[ Còmic europeu ] (ed. 2010)
Norma Editorial



[17]

M’ha deixat tocat!

Primer còmic que compro, després de 30 anys! I m’he quedat una mica descol·locat amb la cruesa de la història. I a sobre, amb el dossier extra del final del còmic, amb fotos reals, ja et quedes tocat del tot.

Aquest primer còmic després tant de temps l’anava buscant per diferentes raons. La primera és que m’agradava el Tardi que vaig conèixer de les extraordinàries aventures d’Adèle Blanc-Sec. Però el que m’ha sorprés amb el pas dels anys ha estat la frase “imprés a la Xina” i el gramatge del paper: súper-gruixut. A un preu “accessible” (18,95€ a Amazon)… és clar, si en compres un al mes… ;-)



Whakoom:
“La Primera Guerra Mundial va suposar un abans i un després en la concepció de les guerres i en la història de la humanitat. Mai abans tant territori, població civil o efectius militars s’havien vist afectats per un enfrontament bèl·lic. Jacques Tardi i Jean-Pierre Verney (dossier històric) ens proposen trepitjar aquests aiguamolls, altiplans i boscos de la França envaïda i ser testimonis, a través dels seus detallats dibuixos i la seva narració ricament documentada, de l’atrocitat, el terror i l’absurd de la Gran Guerra.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada