Bloc personal,

dimarts, 12 de gener del 2010

Neu... i mooolt de fred


Ahir dilluns, per la tarda, veient que feia un solet molt bo i amb les previsions de que no nevaria més i sabent de cara a la resta de setmana les temperatures pujarien i les "catastròfiques" nevades que no es cansaven d'anunciar per a televisió desparaixerien, vaig decidir anar a veure la neu. Per la informació que tenia havia d'estar tot nevat quasi només sortir... però no, només hi havia un zona bastant petita, però mare meva quin fred!

El que més greu m'ha sabut és que decideixo anar a veure la neu i no vigilo la bateria de la càmera... no vaig poder fer fotos amb la càmera! Així que vaig haver de fer-les amb el mòbil i és clar, no té res a veure... :(

Vaig decidir fer la part del meu circuit favorit que pogués. Així que vaig sortir per la carretera del pantà cap l'Arboç, Sant Jaume dels Domenys, el Pla de Manlleu, can Llenas, Pontons, la Llacuna, Rofes, Sant Quintí de Mediona, Vilafranca del Penedès i cap a casa.

Esperava veure neu abans de Sant Jaume dels Domenys i no... però és que des de baix tampoc es veien les muntanyes altes nevades. I passada la primera filera de muntanyes, a l'arribar al Pla de Manlleu, tampoc... Però va ser just abans d'arribar a can Llenas, en aquell congost que tant m'agrada, que es va començar a veure neu. I a l'arribar al creuament ja va ser l'èxtasi... ;-) A més, jo vaig girar a la dreta cap Pontons, però cap l'esquerra s'anava cap Santes Creus, la carretera no l'havien netejat i allò sí que feia por.

Per la zona que vaig passar jo estava tot ben net i no es veia gel per enlloc que era el que més por em podia fer. Es veia la carretera mullada, però per la neu que s'anava fonent. I les curves ombrívoles, com estava tot ben net i eren les 4 de la tarda després d'estar tot el dia donant-li el sol, s'hi passava bé. Fins i tot el camí rural que uneix Pontons amb la Llacuna estava en perfecte estat. La majoria de fotos són d'aquest tram. I un cop acabada la neu, amb la nit a sobre i un fred que em tenia els dits de les mans i els peus descomposat me'n vaig tornar... Ai mare quin fred!!!

Això sí: els pantalons aguanten bé el fred. La jaqueta en principi també, tot i que molta més estona, quan ja tens el fred dins, ja no ho sé... és una híbrida estiu / hivern que, a base de capes, es va tapant... però els foradets de fora de l'estiu, a l'hivern passen comptes. Però necessito botes ja!, està clar. I per les mans no sé pas què fer, perquè em comenten que és el gran problema de tothom... i gastar-se un dineral en uns punys calefactables em sembla tirar els diners per quatre dies d'hivern que agafo la moto...





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada