Bloc personal,

dimecres, 16 de maig del 2007

Descompressor àudio APE: X Lossless Decoder


Aquest adreça no està a del.icio.us perquè segurament no la faré servir més. Però és interessant tenir-la per, per exemple, tenir-la a casa. Per això està el blog... i les utilitats de la web 2.0: no està ni aquí ni a casa... està a tot arreu, per mi i per a tothom (salutacions a qui em llegeixi que no sigui jo mateix :DDD).

Doncs m'he baixat música "totalment il·legal" amb un programa "molt pirata" dedicat al peer to peer, l'aMule (que per cert diuen que està des de ja, discontinuat..., però ja n'hi hauran d'altres). Era una arxiu amb l'extensió .rar. L'he descomprimit amb UnRarX. Cap problema. I m'han aparegut un seguit d'arxius: un amb l'extensió .ape de 300 MB, un altre amb l'extensió .cue de poques K (i l'icone de Toast), una carpeta amb les imatges de les caràtules i també un arxiu .log.

Buscant a Filext m'ha dit que els arxius d'extensió .ape són de Monkey's Audio, una aplicació de PC per comprimir especialment arxius d'àudio. I per Mac no existeix. Estava ja descomprimint amb Virtual PC quan un company de la LSPM m'ha dit que em baixés l'aplicació XLD (X Lossless Decoder) i arrastrés l'arxiu comprimit sobre ella.

Mà de sant! Buscar l'aplicació, baixar-la, descomprimir-la, instal·lar-la, descomprimir el .cue, arrastrar-lo a l'iTunes i començar a escoltar-lo... tot mentre en Virtual PC no havia arribat al 70% de la descompressió!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada