Bloc personal,

dilluns, 9 de novembre del 2009

1,5 milions d'arxius


A través d'alguna anotació en algun dels molts blogs als que estic subscrit via RSS, m'he assabentat d'una promoció que feia MacHeist oferint 6 aplicacions gratuïtes... aplicacions que, una vegada ben mirades, mai arribaré a fer servir... Però sembla que com és gratuït tens l'obligació de tenir-ho... incoherències de les tendències tecnològiques que ens ha tocat viure... ;-)

El cas és que, finalment, no he instal·lat les aplicacions, però al haver donat les dades (un compte de correu que ja tinc preparat per aquestes ocasions) m'ha arribat una setena aplicació gratuïta si me'n feia ressò al Facebook (en un compte que també tinc preparat per aquestes ocasions). I és que se les saben totes (i jo també...). Però en aquesta ocasió l'aplicació m'ha semblat interessant: un antivirus. Des que tinc el Mac mai he tingut cap antivirus ni n'he tingut cap necessitat: tot funcionant com la seda. Però és per allò del "per si de cas".

La qüestió és que li he dit que m'ho miri tot bé (cal dir que les definicions de virus són de juny... una mica passades ja, sobretot tenint en compte que a l'octubre aquest ordinador, en l'actualització d'un nou sistema, OS X 10.6, va ser "netejat"). I el resultat és que m'ha dit que hi han 1,5 milions d'arxius al meu ordinador (la imatge del volcat és quan anava per la meitat del comptador).

I el disc dur no és que sigui tan gran. A fi de comptes només 320 GB. Això sí 500 GB més de backup i 2 TB de seguretat... ;-) Però res a veure amb aquell Mac Classic amb pantalla monocroma de 9" de 50 MB de disc dur. Ni tan sols sabia per aquella època que existís la memòria RAM... en tot cas potser en tenia 500 KB. I aplicacions que s'executaven en la disquetera d'1,4 MB, que si volies guardar alguna cosa havies d'expulsar el disquet, guardar i tornar a posar l'original. Com passa el temps...

Ara ja porta una estona repassant-s'ho tot i només va pel 8% i no ha trobat res, és clar, però per quan les coses no van del tot fines i ja ho has provat tot, mai està de pas fer-li una repassada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada