Bloc personal,

dimecres, 24 d’agost del 2011

Descomptes Apple (10%)

Qui sigui estudiant i ho pugui acreditar ja sap què és gaudir dels descomptes d'Apple per estudiants. Però els que ja hem passat aquesta etapa i, a més, no tenim amics ni familiars que ho puguin fer per tu, cada cop és més difícil aconseguir algun descompte del tipus que sigui. I ja no comptem en que a més a més necessitem TOTES les factures possibles per desgravar el que sigui... ;-)

Fa 4 anys vaig aconseguir un 5% de descompte en la compra de l'iMac 24" al fer-me soci de l'FNAC (tot i que vaig haver de pagar l'alta del carnet...).

Ara però, si t'uneixes des de Tuenti a Apple, tens un 10% de descompte (no em queda clar fins quan acaba la promo). El problema (no ser estudiant) és el mateix però, que té el no tenir adolescents a la vora per demar-los una invitació a Tuenti, perquè només et pots donar d'alta per invitació. Aix... aquests conflictes generacionals...

He fet una crida a la meva llista LSPM i directament, sense resposta, ja he rebut una invitació. L'he acceptada i ja estic d'alta. A més m'he afegit a la pàgina d'Apple i avui per avui disposo d'aquest 10 % de descompte (no sé si a l'octubre, quan faci la compra encara estarà disponible).

El cas és que sapigueu que tinc 10 invitacions per repartir de Tuenti. ¡Que-lo-sepas!

Cada cop tinc més clar com ha de ser el nou iMac que compraré a l'octubre. Si primer tenia clar que havia de tenir trackpad, ara això ja és anecdòtic. Igual que el fet que tingui 16 GB de RAM. Les 27" són també innegociables. Ara mateix estic dubtant si anar al processador més potent, Intel Quad-Core i7 de 3.4 GHz, o potser just l'anterior, l'i5 de 3.1 GHz (també de 4 nuclis). A fi de comptes "només" hi han 200 eur. de diferència i ja no ve d'aquí. I el mateix em passa amb el processador gràfic: no sé si quedar-me amb l'standard, Radeon HD 6970M d'AMD amb 1 GB de memòria GDDR5, o anar a la superior de 2 GB per "només" 100 eur. de diferència...

El punt clau per mi però, està en el disc dur. Bé, el disc dur em quedaré amb el de sèrie d'1 TB Serial ATA a 7.200 rpm. Vull dir el disc d'estat sòlid SSD: Apple ofereix la possibilitat d'afegir-hi un segon disc, en aquest cas SSD, que per instal·lar-hi el SO i les principals aplicacions sembla que va de vici la rapidesa d'execució i arrancada. Però són discs massa nous encara i per tant molt cars. De fet amb un disc de 60GB passava de sobres. Si fós de 100 GB no em queixaria pas (en aquests 2 casos estem parlant d'aproximadament 100 eur. de diferència). Però Apple només ofereix la possibilitat d'instal·lar-hi un disc SSD de 256 GB i aquí la diferència és el que fa pensar-t'ho dues vegades: 600 eur. de diferència. Perquè mentre tinc clar que la RAM la compraré a Crucial i me la posaré jo sense problemes com en l'actual iMac 24" –una feina de nens–, per contra instal·lar un SSD implica desmuntar pràcticament tot l'iMac inclosa la placa mare... una feina massa delicada a part de perdre tota la garantia...

Tinc un mes per pensar-m'ho doncs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada