Bloc personal,

divendres, 27 de març del 2015

Intrusos a la wifi

Fa setmanes tenia problemes amb l’ADSL. A partir de certa hora del vespre tenia micro-talls en la línia. El router tallava la senyal i a continuació intentava tornar a sincronitzar. Si això anava ràpid, és possible que pràcticament ni ho notés. Però si tardava i justament en aquell moment estava treballant, posava el crit al cel…

Aprofitant un d’aquells talls vaig trucar al 1002 i en la verificació automàtica van trobar una incidència i en van enviar un tècnic. Va fer proves (pel matí) i no hi veia problemes… és clar, pel matí no tenia els talls. Solució? Em canvien el router… ai las!

Els talls continuen i torno a trucar, aquest cop al número directe del tècnic que em va facilitar. Com que no ve, acabo tornant a trucar al 1002 en un altre dels talls. Incidència activada i torna a venir el tècnic. Torna a fer proves i diu que sembla que la línia està bé. Li comento que els talls es produeixen just en el moment que uns nous inquilins s’han instal·lat al pis buit del costat. Em diu que no hi té res a veure… Finalment aprofiten que hi ha una línia lliure i em canvien la línia.

Continuen havent algun micro-tall, però res a veure amb l’anterior. Acaba el mes i els veïns abandonen el pis. Els pocs talls que tenia fins el moment desapareixen del tot. Si era qüestió dels veïns o de la línia, no ho sabré mai. El cas és que el problema es va solucionar.

En la meva paranaoia conspiranoica vaig instal·lar al iPad Fing - Network Scanner, que és una aplicació que rastreja tots els dispositius que xuclen del teu wifi. En aquell moment només apareixien l’iPad, l’iMac i el router. Tot normal.

Just ahir vaig començar a notar problemes amb la velocitat de conexió. I alguns problemes amb el wifi de l’ordinador. Tot sovint havia de reiniciar per recuperar la senyal. A més se’m van ajuntar altres problemes que no venien al cas com era el tenir instal·lades als navegadors alternatius al principal (Safari) extensions de publicitat que em desmuntaven les pàgines. La paranoia va tornar!

Per provar, vaig tornar a executar Fing des de l’iPad i m’apareix al llistat de dispositius connectats un PC-PC de Loopcomm Technology que feia mala espina. Efectivament algú se m’havia colat al wifi i interferia amb la meva navegació normal i em tallava el meu propi wifi.

Vaig desconnectar el wifi uns instants, vaig tornar a connectar i encara estava allà. Vaig tornar a desconnectar un parell de hores i al tornar ja no hi era. Mentrestant vaig investigar què calia fer per desempellagar-me d’un intrús així, confiant que s’hauria donat compte que jo ho sabia i no es tornaria a connectar per precaució. Però no. Al cap d’unes hores tornava a ser allà. Així que això és el que vaig fer:
  1. Entrar al router (escrivint 192.168.1.1 al navegador) i canviar la contasenya del wifi, ara en mode WPA2. Aquest cop una contrasenya de 24 caracters incloent majúscules, minúscules (depén de la tipografia de vegades és difícil saber quan hi ha una "L" minúscula o una "i" majúscula…), 6 números i 2 símbols… aquest cop no ho posaré fàcil!
  2. Desactivar el mode automàtic del WPS.
  3. Canviar la contrasenya del router…

Atenció: l’anterior router tenia encriptació WPA2, però aquest “nou” només WPA-PSK. I el que més em fot és que la contrasenya del router era 1234! Toca’t els ous! I només entrant aquesta contrasenya al router quedava visible la contrasenya del wifi que jo em pensava que anava encriptada i no era possible conèixer si no tenies accés físic al router i n’apuntaves la contrasenya que estava impressa a sota… En fi, sempre acabes aprenent coses noves.


Informe finalitzat. ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada