Bloc personal,

divendres, 2 de desembre del 2011

La música sense cables als altaveus “bons”

Ja amb el primer iMac G3 blue bondi, que vaig intentar connectar-lo a l’equip de música, vaig tenir més inconvenients que no pas bons resultats. Tenia la sort/casualitat que el tenia prop de l’equip de música. Només vaig haver de comprar un cable una mica llarg (perquè havia de passar amagat sota la taula i darrera el moble) amb els dos connectors mini-jack 3,5” i ja funcionava. El problema era que agafava interferències d’emissores de ràdio i no era agradable estar sentint tot aquell soroll de fons.

Amb els anys vaig intentar fer proves i canviant la longitud del cable, però el problema sempre era el mateix. Fins el dia que al Lidl vaig trobar un petit amplificador amb dos mini-altaveus satèl·lits i un potent sub-woofer. No era un gran equip de música, però amb la música baixeta (i alta també) se sentia de conya. Si algú tenia una mica d’oïde i ho comparava, amb el volum alt es podien notar diferències, però per la feina que havia de fer m’era més que suficient.

Des que tinc l’iMac 24” i sobretot des que tinc el nou estudi sempre he tingut la inquietud de connectar l’ordinador directament a l’equip de música, però suposava un enrenou de canviar la configuració i nous cables... maldecaps a fi de comptes.

Ahir mateix vaig llegir una anotació d’un producte que, sembla ser, porta ja uns mesos al mercat: l’adaptador d’altaveus inalàmbrics Logitech per a dispositius d’àudio Bluetooth. El ’paratu en qüestió sembla que està dissenyat per altaveus Bluetooth i al web americà val 39,90$.

Doncs bé, dues qüestions:
  1. serveix per qualsevol equip d’àudio dels de tota la vida
  2. al canvi, 39,90$ serien 29,60€ però al web espanyol de Logitech em volien “clavar” 39,99 eur.!

Estirant del fil vaig trobar millors preus que amb els ports sortien gairebé igual. Però també vaig trobar un web (PcComponentes.com) que, casualment, estaven liquidant les seves 150 últimes unitats a 21,95 eur. + 6,95 eur. d’enviament. = 29,70 eur.!!!

Demanat ahir al migdia, sortia comanda per missatger per la tarda, arribava a casa avui al migdia i fa mitja hora que ja està funcionant. Més ràpid i fàcil impossible! ;-)

Ara mateix està sonant la música d’iTunes de l’ordinador per l’equip de música. Però puc fer sonar la música del mòbil o de l’iPad... només ha de tenir connectivitat BlueTooth. Només he tingut un petit dubte perquè donava per fet que havia d’activar el BlueTooth de l’ordinador i com tinc el Magic TrackPad que justament ja està connectat així, no calia. Només “Configurar dispositivo Bluetooth...” i a tirar milles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada