Bloc personal,

dijous, 15 de gener del 2026

28 Days Later (2002)

[1392]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Danny Boyle
Guió: Alex Garland
Música: John Murphy
Producció: DNA Films, Film Council
Distribució: Fox Searchlight Pictures
Actors: Cillian Murphy, Naomie Harris, Christopher Eccleston, Megan Burns, Brendan Gleeson
País: 🇬🇧 Regne Unit; idioma: anglès
Relació d’aspecte: 1.85:1; color: color
Estrena: 01/11/2002
Pressupost: 8M $; recaptació: 82,8M $
Títol original: 28 Days Later
  • 28 Days Later…  en algun cartell
  • 28 días después  a Espanya
  • Exterminio  a Hispanoamèrica

[ Terror, ciència ficció,postapocalíptic, thriller, zombis ]
1 h. 53 min.
Wikipedia

Sinopsi

IMDb (7,5) (531K)   |   Filmaffinity (6,8) (80K):
“Quatre setmanes després que un virus misteriós i incurable s’estengui per tot el Regne Unit, un grapat de supervivents intenten trobar refugi.”

Crítica

Pensava que sí, però no… no tinc cap record d’haver-la vist mai amb anterioritat… suposo que només he vist la de 28 Weeks Later

Sí he vist alguna imatge, però deu haver estat algun fotograma mostrant la pel·lícula, però no la mateixa pel·lícula.


“Londres és un cementiri. Els carrers abans abarrotats estan ara deserts. Les botigues, buides. I regna un silenci total. Després de la propagació d’un virus que va acabar amb la majoria de la població de Gran Bretanya, va tenir lloc la invasió d’uns éssers terrorífics. El virus es va difondre, després de la incursió a un laboratori, d’un grup de defensors dels drets dels animals. Transmès a través de la sang, el virus produeix efectes devastadors als afectats. En 28 dies l’epidèmia s’estén per tot el país i només queda un grapat de supervivents.”





Resum (amb espòilers)

Un grup d’activistes pels drets dels animals s’infiltren en un laboratori a Cambridge que allotja ximpanzés anormalment agressius. Malgrat que un científic adverteix que els ximpanzés estan infectats amb un virus altament contagiós, el “virus de la ràbia”, un activista n’allibera un; aquest l’ataca i, en qüestió de segons després de l’exposició, sucumbeix al virus. Immediatament ataca els altres i el virus s’estén ràpidament per Gran Bretanya, provocant un col·lapse total de la societat.

Vint-i-vuit dies després, el missatger en bicicleta Jim, que va tenir un accident de trànsit i va entrar en coma abans del brot, es desperta a l’Hospital St Thomas de Londres i el troba desert. Sortint de l’hospital, el Jim vaga pels carrers buits de Londres, descobreix diaris que titulen una evacuació massiva i finalment entra a una església i presencia les conseqüències d’una massacre, presumiblement causada per les persones infectades. Un sacerdot infectat i membres del públic apareixen i persegueixen el Jim, però és rescatat pels supervivents Selena i Mark, que el porten al seu refugi en una botiga al carrer.

A petició del Jim, el grup viatja a peu fins a casa dels seus pares a Deptford, on s’assabenta que han mort per suïcidi. Quan arriba el capvespre, el grup decideix passar la nit. Mentre es queden desperts, el Jim recorda records familiars i encén una espelma, atraient els veïns infectats a la casa. El Mark és mossegat mentre els elimina, cosa que obliga la Selena a matar-lo. El Jim i la Selena pugen a la Torre Balfron després de veure un llum de senyalització improvisat en un pis que pertany al taxista Frank i la seva filla petita Hannah. En Frank els reprodueix una emissió de ràdio militar que ofereix protecció i "salvació de la infecció" en un bloqueig als afores de Manchester. En Frank planeja portar la Hannah al bloqueig, i els quatre acorden viatjar junts. En arribar a Manchester, troben el bloqueig desert. En Frank, frustrat, dóna una puntada de peu a una porta on hi ha un cos mort infectat en equilibri. Una gota de sang del cadàver cau a l’ull d’en Frank, infectant-lo. Mentre adverteix als altres que es mantinguin a distància, apareixen soldats amagats i el maten a trets.

Els soldats porten el Jim, la Selena i la Hannah a una casa de camp fortament fortificada sota el comandament del major Henry West, i ofereixen als seus convidats una visita guiada i un banquet. Tanmateix, el santuari resulta ser una estratagema; West revela al Jim que la seva emissió tenia com a objectiu atraure les supervivents a l’esclavitud sexual per mantenir la moral de les seves tropes, donant-los fe en un futur on la raça humana sobrevisqui. El Jim i el sergent Farrell es neguen a seguir aquest pla, així que West ordena que siguin empresonades. Mentre està encadenat, el Farrell li diu al Jim que la infecció no s’ha estès a través de l’Atlàntic i que Gran Bretanya ha estat posada en quarantena de la resta del món. Dos soldats disparen al Farrell i després discuteixen, permetent al Jim escapar al bosc. El Jim s’adona d’una estela de condensació d’un jet al cel, cosa que demostra que el món exterior encara és actiu.

Després d’atraure West lluny de la mansió amb una sirena i matar un soldat, el Jim torna i allibera el soldat Mailer, un soldat infectat que es manté encadenat per a la seva observació, per infectar i matar els soldats restants. Un, el caporal Mitchell, intenta segrestar la Selena, però el Jim el mata. El Jim, la Selena i la Hannah intenten escapar amb el taxi de Frank, però West, que s’ha amagat al seient del darrere, dispara al Jim a l’estómac. La Hannah respon posant la cabina enrere, cosa que fa que en Mailer surti per la finestra del darrere i arrossegui en West fora abans de matar-lo mentre el cotxe s’allunya.

Vint-i-vuit dies després, el Jim es recupera en una caseta remota de Cumbria, on es mostra els infectats estirats a les carreteres, morint-se de fam. Mentre un avió Hawker Hunter sobrevola el cel, el Jim, la Selena i la Hannah despleguen una enorme pancarta de tela amb la paraula "HOLA". Els tres supervivents saluden l’avió i es pregunten si el pilot els ha vist.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada