Bloc personal,

dilluns, 20 d’abril del 2009

Resum últimes setmanes...


Tal i com comentava aquí, des de l'última entrada que he escrit han passat coses... Primer el que ha passat ha estat el temps ;-) però el que vull dir és que, encara que no hagi escrit, hi han hagut novetats. No moltes però sí algunes...

Així doncs i tal i com comentava, "he représ amb molta força, les ganes de tocar, que havia perdut totalment. Evidentment, les hores d'estudi van en relació directament proporcional al temps lliure disponible. I així com al mes de desembre li vaig poder dedicar moltes hores, en les últimes setmanes, degut justament a aquesta gran feina que m'ha sorgit, ho he hagut d'afluixar. Però gens ni mica deixar-ho! Al contrari. Fins i tot abans anava al gimnàs els 5 dies de la setmana: 2 feia classe aeròbica i els altres 3 estiraments. Doncs he deixat d'anar a les classes aeròbiques (per això m'he engreixat també) per dedicar-li temps entre setmana també a estudiar.

Sembla que començo a dominar les escales en tots els tons i modalitats: majors, menors i de sèptima dominant. Primer pas per aconseguir tenir per la mà la improvisació... Al principi hi va haver un gran esforç mental per conèixer totes les alteracions de cada tonalitat i els exercicis, que els havia de fer de memòria, tardava molt en fer-los. Necessitava ben bé una hora per cada mode. Ara ja m'he fet exercicis a mida i els faig en 20-25 minuts cada mode. Tot i que només estic en els inicis de les bases, sembla que començo a tenir certa agilitat... i ho dic des del coneixement que estic justament començant i que tinc una edat que no em permet ja segons quines coses... ;-)

Però estic content perquè mica en mica, a base d'esforç i sacrifici, van sortint les coses que vull. I com més investigo més em dono compto de la meva ignorància.

A més dels estudis, aquestes últimes setmanes m'han servit per escoltar; per escoltar i per veure. Em pensava que sabia qui era Miles Davis i realment l'he descobert. He vist vídeos molt interessants, alguns de concerts i altres de documentals sobre la seva persona. Igual que de Clark Terry i Freddie Hubbard que he re-descobert. Aquesta gent sí m'agraden, i molt, com toquen. I també, per suposat, Wynton Marsalis. Han estat setmanes de descobrir coses que ni m'imaginava, de mi i d'aquests mestres. I també he trobat alguna que altra pàgina que expliquen com anar "progressant adequadament"... ;-)

Per cert, havia fet una comanda de boquilla de fusta Benterfa en fusta de banús i resulta que jo la vaig pagar i m'anaven donant llargues de problemes primer de fabricació i després de suministrament. Així que espantat que es podessin quedar els "meus diners", vaig reclamar i al moment m'ho van tornar... El que no havien de fer és vendre una cosa de la que no disposen... no?

Deixo aquí anotat que tinc pendent passar això mateix al meu blog... i alguna cosa més que em guardo... Sabíeu que ja pujo fins el Sol 5? Doncs sí... i sembla que es pot pujar tant com es vulgui... amb paciència!"


En definitiva doncs, el que afegiria és que, sense perdre la pràctica gairebé diària d'exercicis d'escales de tots tipus, algunes que hi han anotades i algunes altres que vaig canviant i inventant-me (no hi ha res inventat...) segons vaig progressant, en aquest moment estic intentant superar el colapse d'escoltar tot tipus de fonts que fins ara no estava acostumat. Vull dir que fins fa poc més d'un mes quan escoltava una cosa era perquè la tenia volcada a l'iTunes del meu arxiu de CDs personal. Si no era d'aquí, era d'una baixada mitjançant P2P que em vaig procurar fa tot just un any dels 100 millors discs de jazz actual... i alguns més... Però és que ara, entre fòrums per apendre a improvisar, webs de constructors de trompetes (hi han unes coses...!) i vídeos per descarregar i veure online, estic realment desbordat. Sembla mentida que hi pugui haver tanta cosa... Com és possible que hagi canviat tot tant! I mentrestant que estava fent jo? Doncs treballant, és clar... i la veritat és que també he utilitzat aquest tipus de recursos i n'estava al dia, però no podia imaginar-me el que hi havia en aquest altre sector...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada