Bloc personal,

dissabte, 15 d’octubre del 2011

Cursa solidària o coercitiva?

Ja fa dies que li estic donant voltes al cap a una cosa: després de molts anys (gairebé 30) tornaré a participar a la Cursa Popular Ciutat de Vilanova i la Geltrú, ara també anomenada “Memorial Ricard Arnàez”, (XXXIII edició) i ho faré per celebrar que fa 4 anys pesava 112 kg., justament fa un any ja “només” 104 Kg. i ara que estic rondant els 90 ho puc fer...

El cas és que no sé com ha anat els últims anys, però segons sembla les últimes curses són curses “solidàries” i tot i que la inscripció en la cursa és gratuïta (es veu que això en els últims anys ha canviat molt: s’ha mig “professionalitzat” i les inscripcions s’han de pagar en moltes curses), s’han de pagar 2 euros en concepte de solidaritat (“la recaptació aconseguida amb les inscripcions es destinarà íntegrament a accions de caràcter solidari, entre les quals destaca el projecte solidari Sport AID”).

I això és el que no em fa més que donar voltes al cap... Si és solidària, per què no puc ser jo el que decideixi quant donar i a qui. Si m’obliguen a donar 2 euros en concepte de solidaritat, poc solidari és... En una situació d’aquestes m’agradaria “anar sobrat” i donar voluntàriament 6.000 euros (3.000 participants x 2 euros = 6.000 euros), però no haver-ho de donar per obligació.

Sé que aquest tipus de decisions són realment solidàries i tenen la millor intenció del món però tot i que sigui políticament incorrecte manifestar-me en aquest sentit, em sembla pitjor la imposició. Tampoc em sembla bé l’obligació d’haver de portar una samarreta que t’han de fer arribar per poder córrer, però això ja és un altre tema...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada