Valoració
Fitxa tècnica
Direcció: Joseph Sargent
Guió: Timothy J. Sexton
Música: Arturo Sandoval
Producció: HBO Films
Distribució: HBO
Actors: Andy García, Mía Maestro, Gloria Estefan, David Paymer
País: 🇺🇸 Estats Units; idioma: anglès
Relació d’aspecte: 1.85:1; color: color
Emissió: 18/11/2000
Títol original: For Love or Country: The Arturo Sandoval Story
- Historias de la Habana a Espanya
- Por amor o patria: la historia de Arturo Sandoval a Mèxic
[ Drama, musical, biogràfic, telefilm ]
2 h.
Wikipedia
Crítica
No l’havia vist i no en tenia notícies, situació del tot imperdonable…
Al principi m’ha semblat dolentíssima –cal tenir en compte que és una TV movie–, però a mida que entres en la història cada cop agrada més. El que és imperdonable és que no hagi estat al cas de l’existència d’aquesta història.
Ara mateix no sabria ben bé dir en quin any vaig assistir al concert escoltant per primera (i única) vegada Dizzy Gillespie, Arturo Sandoval, Paquito D’Rivera, etc.
Gemini m’ha ajudat: 18/11/1988, Sala Zeleste, amb la 70th Anniversary Big Band (també coneguda com la Dizzy Gillespie Big Band d’aquella gira de finals dels 80), l’embrió directe de la posterior United Nations Orchestra (que es va acabar de batejar així de forma oficial de cara a la gravació del disc en directe a Londres el 1989 i les gires del 1990).
En aquell moment, del Dizzy només sabia que era el trompetista que inflava les galtes… En va portar al concert el Miquel Perelló, en aquell moment bateria de L’Orquestra Ébano.
El Dizzy va morir el dia de Reis de 1993.
Per cert, segueixo Arturo Sandoval a Twitter/X des de que va interactuar amb un like a una publicació meva per allà 2014.
“Biopic realitzat per a la televisió del trompetista cubà Arturo Sandoval, un home amb el cor dividit entre l'amor a la pàtria i la passió per la música.”

Resum (amb espòilers)
El trompetista de talla mundial Arturo Sandoval va formar part de l'escena jazzística de Cuba. La pel·lícula narra la vida de Sandoval fins a la seva deserció als Estats Units.









































Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada