Bloc personal,

diumenge, 3 de juny de 2012

La cursa perfecta: 10 Km. en 49ʼ00”

La veritat és que era el que menys em podia esperar, però tot mʼha anat sobre rodes. 10 Km. en 49ʼ00”, clavats! Ni en el millor dels meus somnis.
[Tot i que, entre lʼiPod + NikePlus i la distància oficial hi ha alguna cosa que no acaba de cuadrar... La carrera era de 10 Km. i lʼiPod + NikePlus diuen que ha estat de 9,5 Km., és a dir, 50 metres de diferència per quilòmetre... Això vol dir que tots els entrenaments, marques i ritmes registrats fins ara estan fets sobre quilòmetres que medeixen 1.050 metres. Bé... “no hay mal que por bien no venga” i em va bé per apretar més en els entrenaments; aquest marge que sempre tindré.]



Just ahir al vespre em vaig enterar que el circuit havia canviat des del dia que vaig fer la inscripció. En principi, una part del circuit es feia dins el parc de Ribes Roges sobre terra i amb algun gir de 90º una mica perillós. Però finalment ha estat integrament sobre asfalt (mullat però tot asfalt). Aquest fet sumat a la planària total del recorregut expliquen una mica la marca... potser.

Una altra explicació és que el dia ha començat bastant tapat i amenaçava pluja. De fet, a casa plovia, però a lʼarribar no. En canvi, entre les 9 i 2/4 de 10 sʼha posat a ploure lʼestona de lʼescalfament; sota un arbre a fer estiraments i just a lʼhora de la sortida ja havia parat. Això ha fet que la temperatura fos més que ideal: sense calor, sense xafogor i sense sol que molesti la vista. I-D-E-A-L.

Per altra banda, feia temps que ja havia fet lʼentrenament de 5 Km. del NikePlus i mʼhavia anat força bé: 24ʼ34”; un gran èxit baixar dʼun  ritme a una mitja de 5ʼ00”! I ara estava just en a la 6a setmana de 12 per fer lʼentrenament de 10 Km. Però el Martín, monitor del Vilarenc Aqua, em va convèncer de fer la cursa. Així que vaig modificar la intensitat dʼaquesta setmana per arribar-hi bé, tot i que les sensacions dʼaquesta última setmana eren de tot menys bones: càrregues musculars, dolors articulars, esgotament sobtat...

Però després de passar una mala nit pels nervis de la cursa i aprofitant la bona temperatura, he començat a un bon ritme i des del principi fins el final he anat sempre a més. Només cal veure les mitges que donen els resultats oficials: primers 5 Km. 24ʼ50” (boníssima marca per sí sola) i 24ʼ11” els segons 5 Km. (això venen a ser ritmes de 4ʼ57” i 4ʼ50”).
[El meu iPod + NikePlus mʼindicava ritmes constants de 5ʼ10” tot i que lʼúltim Km. efectivament baixava amb comoditat dels 5ʼ00”.]

Ah! i això també cal remarcar-ho: ha estat una marca aconseguida amb certa facilitat. He anat de menys a més des del principi i potser el fet dʼanar avançant contínuament també mʼha motivat, tot i que vigilava de no ofegar-me amb un ritme massa fort. Així que ho he gaudit en la seva totalitat.


Una anècdota: a la primera volta he agafat aigua, però la veritat és que com no feia massa calor no tenia especialment set. Però com havia sentit que no cal oblidar-se mai lʼhidratació (en els entrenaments dʼaquesta distància no prenc res enmig) mʼha guardat lʼampolla i la portava a la mà. Al final he fet 5 ó 6 glops petits. Però entre la suor i lʼaigua que queia de lʼampolla mʼcaigut lʼampolla al terra. Què he fet? He parat, he girat cua, he recollit lʼampolla i he continuat. Al final un glop més i a la brossa... ;-)
[He observat en els vídeos, que hi ha gent que quan recull lʼaigua, la buida fins la meitat i després comença a beure-la. Potser per rebaixar pes i potser perquè no els passi com a mi que seʼm sortia de la boca i es feia difícil beureʼn.]

*** LʼiPod finalment mʼha donat una mitja de ritme de 5ʼ11”/Km. Per tant si hagués fet 500 m. més per lʼiPod haguessin estat 51ʼ50”. Per mi una marca més bona que les meves expectatives: tenia 54ʼ08” dʼalgun entrenament, però veient com anava la setmana, 55ʼ00” també haguessin estat bons... tot i que lʼesperança i/o objectiu si mʼhagués trobat bé (com així ha estat) era fer entre 5ʼ15” i 5ʼ20” de ritme. Així que mʼho miri com mʼho miri: chapeau!

Cap comentari:

Publica un comentari