Bloc personal,

dilluns, 26 d’agost del 2024

Hikaru no go (2003) S03

[532]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Tetsuya Endo (58–75)
Guió: Yukiyoshi Ōhashi (manga: Yumi Hotta i Takeshi Obata)
Música: Kei Wakakusa
Estudi: Pierrot
Veus de doblatge: Tomoko Kawakami, Susumu Chiba, Sanae Kobayashi
Emissió: 15/05/02 - 04/12/02
Títol original: ヒカルの碁

[ Animació, shōnen, slice of life, spokon (esport), aventura, comèdia, drama, fantasia, sobrenatural ] 15 capítols de 22 min.
Wikipedia   |   MyAnimeList (8,07) (64.169)

Sinopsi

IMDb (8,2) (1,4K):
“El Hikaru Shindo, un nen de sisè de primària, desperta accidentalment l'esperit del Fujiwara no Sai, un difunt prodigi del joc d'estratègia de tauler per a dos jugadors originari de la Xina, el go, que després acompanya el Hikaru i l'ajuda a desenvolupar les seves habilitats de go.”

Crítica

El Sai desapareix i el Hikaru està a punt de deixar-ho tot, però, afortunadament, continua i es fa amic del Tōya…

Basada en un manga shōnen escrit per Yumi Hotta i il·lustrat per Takeshi Obata ja conclòs, publicat entre 1998 i 2003 amb un total de vint-i-tres volums.


La sèrie va estar en emissió ininterrompuda entre 2001 i 2003 (10/10/01 - 26/03/03) amb un total de 75 capítols, però s’han establert tres temporades: dues de trenta capítols i una de quinze. A principis de 2004 van emetre un especial d’Any Nou en format pel·lícula (Hikaru no go - Hokuto hai eno michi - Hikaru no Go: Journey to the North Star Cup). Recentment (2020) han emès un live-action xinès de trenta-sis capítols de 55 minuts.

He arribat a aquesta sèrie tafanejant el primer capítol del live-action xinès (Qi Hun - Hikaru no go).

  • En la primera temporada el Hikaru coneixia el Sai, l‘esperit d’un jugador de go a la cort japonesa de fa mil anys i fa que s’interessi per aquest joc que mai li havia cridat l’atenció.
  • En la segona, esperonat per un jove prodigi, l’Akira, feia el salt fins convertir-se en professional amb només catorze anys.
  • En la tercera temporada, l’esperit del Sai desapareix, com ho fa també l’interès del Hikaru pel go. Hi han molts capítols de farciment, amb històries paral·leles de moments viscuts amb anterioritat des d’un altre punt de vista, o també amb històries d’altres personatges secundaris. Finalment, però, desemboquen en la resolució del Hikaru de tornar a jugar i un últim contacte amb el Sai.
  • En l’especial d’Any Nou en format pel·lícula (1 h. 17 min.), o capítol 76 si es vol, es mostra la segona part del manga, “amagada” fins ara, que fa referència al torneig internacional juvenil entre el Japó, la Xina i Corea per la Copa Hokuto.




Resum (amb espòilers)

Al manga original, mentre explora el cobert del seu avi, el Hikaru Shindo es troba amb un tauler de go posseït per l'esperit del Fujiwara-no-Sai, un jugador de go de l'era Heian. El Sai vol tornar a jugar a go, sense haver pogut fer-ho des del final del període Edo, quan el seu fantasma se li va aparèixer al Honinbo Shusaku, un dels millors jugadors de go d'aquell període. El desig més gran del Sai és aconseguir el Kami no Itte (moviment diví), un moviment perfecte. Com que aparentment el Hikaru és l'única persona que el pot percebre, el Sai habita una part de la ment del Hikaru com una personalitat separada, que conviu, encara que no sempre còmodament, amb el noi.

Instat pel Sai, el Hikaru comença a jugar a go malgrat la manca d'interès inicial pel joc. Comença simplement executant els moviments que el Sai li dicta, però el Sai li diu que intenti entendre cada moviment. En un saló de go, el Hikaru derrota dues vegades a l'Akira Tōya, un noi de la seva edat que juga a go a nivell professional, seguint les instruccions del Sai. Posteriorment, l’Akira comença una recerca per descobrir la font de la força del Hikaru, una obsessió que arribarà a dominar la seva vida. El Hikaru està intrigat per la gran dedicació de l'Akira i el Sai al joc i decideix començar a jugar pel seu compte. Al principi és un complet novell, però té algunes habilitats úniques al seu avantatge; per exemple, un cop tingui una comprensió bàsica de go, pot reconstruir moviment per moviment tot el joc de memòria. Mitjançant l'entrenament als clubs de go, els grups d'estudi i els jocs de pràctica amb el Sai, aconsegueix convertir-se en un insei i més tard un professional, coneixent diversos jugadors de go de diferents edats i estils al llarg del camí. També demostra un talent natural per al joc i segueix decidit a demostrar les seves pròpies habilitats a l'Akira, el Sai i a ell mateix.

[ Fins aquí el mostrat a la primera temporada de l’anime. ]

[ La segona temporada de l’anime no segueix el mostrat al manga i és prou diferent. ]

El Hikaru entra a la Hokuto Cup, un torneig internacional per a professionals del go sub-18 japonesos, xinesos i coreans. Com a millor professional sub-18, l’Akira es classifica per al torneig, però el Hikaru ha de competir en una sèrie de jocs per convertir-se en un dels tres competidors japonesos. Els seus amics Waya i Ochi també entren als partits de classificació. Coneix el Kiyoharu Yashiro, un jugador del Kansai Ki-in, l'estil del qual és tan estrany i poc convencional com el seu. El Hikaru, juntament amb l’Akira i el Kiyoharu Yashiro, són seleccionats per representar el Japó, mentre que el Suyong Hong (un jugador coreà de go que va ser derrotat pel Hikaru anteriorment a la sèrie) i dos més representen Corea i tres dels amics xinesos del Shinichiro Isumi representen el seu país.

El capità de l'equip coreà de go, el Ko Yong Ha, és entrevistat i els seus comentaris es tradueixen per als espectadors japonesos. El traductor comet un error que fa semblar que menysprea l'habilitat del Honinbo Shusaku, que, com el Hikaru, estava posseït pel Sai. Tot i que el Ko Yong Ha s'assabenta més tard, es nega a corregir l'error i, en canvi, l'accentua quan s'adona que enfada el Hikaru, que ho pren com una afronta directa al Sai. Tenint en compte els seus èxits i habilitats, el Hikaru encara està una mica per sota de l'Akira. Per tant, l'entrenador del seu equip, Atsushi Kurata, tria l'Akira per ser el capità. Tanmateix, Hikaru vol jugar contra Ko Yong Ha, que és el capità a Corea, per demostrar-li que Sai és el jugador de go més hàbil de la història del joc. Atsushi Kurata concedeix la petició d'Hikaru quan juguen contra Corea al torneig perquè veu l'esperit ardent en ell. Al final, el Hikaru perd només per mig punt. Finalment, el Japó arriba al darrer enfrontament, darrere de Corea i la Xina. Però l'equip japonès impressiona tant els professionals de la Xina com de Corea perquè ho han fet molt millor del que s'esperava. Al final del joc, el Ko Yong Ha demana al Hikaru el motiu pel qual juga a go. Amb llàgrimes als ulls, respon amb la frase "per vincular el passat llunyà, amb el futur llunyà". El significat ocult d'aquesta línia indica els vincles i les relacions emocionals entre el Sai, el Shusaku i el Hikaru. Tanmateix, ningú no entén el context d'aquesta línia a part del Hikaru.

Una història extra, ambientada poc després de l'esdeveniment de la Copa Hokuto, mostra dos inseis, que ocupen els llocs 14 i 16 del grup, discutint si l'Akira Toya o el Hikaru Shindo eren més forts. Al torneig dels Young Lions, tots ells estan emparellats amb el Hikaru i l’Akira, cosa que els fa canviar d'opinió sobre qui és més fort. A la segona ronda, el Hikaru i l'Akira s'uneixen entre ells i comencen un partit, però es desconeix la conclusió.

==

61.- El Sai realment se n'ha anat?. Hikaru es nega a acceptar la veritat sobre Sai i comença una recerca per trobar-lo. Hikaru s'adona que les taques de sang de la Sai al tauler go del cobert han desaparegut totalment. Viatja a Innoshima, visitant un santuari, un museu i un cementiri, tots connectats amb Shusaku. Fins i tot llavors en Hikaru és incapaç de trobar en Sai.

62.- El millor jugador d'Hiroshima. Hikaru descobreix un jugador arrogant, que es diu que és el millor amateur del Japó. L'aficionat desafia a Hikaru, fins i tot sabent que és un professional, perquè creu que Hikaru és feble a causa de les exageracions fetes contra Toya en el passat. Li diuen a Hikaru que hi ha un altre memorial de Shusaku a Tòquio, la qual cosa li dóna la motivació per guanyar el seu partit contra l'aficionat amb gran velocitat. Hikaru no troba a Sai fins i tot després de tornar a Tòquio.

63.- No tornaré a jugar mai més!. Hikaru troba els registres de jocs antics de Shusaku, i veu com el gran geni de Sai jugant a través d'ell, veient el famós moviment enrogidor de les orelles, i es penedeix de no haver deixat jugar en Sai tot el temps. Hikaru decideix no jugar més a go amb l'esperança que Sai torni i jugui al seu lloc. L'Akira busca en Hikaru per convèncer-lo del contrari.

64.- Bols de flors Keicho. En aquesta història paral·lela, Hikaru colpeja una pilota de beisbol que, en conseqüència, danya la tassa de te preferida de la Kaga. Hikaru i Sai entren a una botiga on un botiguer està enganyant un client perquè compri un bol de flors fals. Més tard, un nen veu el bol de flors keicho genuïna robat al seu avi, però el botiguer es nega a donar-li-la gratis. Hikaru desafia el botiguer a un partit de go per recuperar el bol de flors. Es revela que les flors apareixen al bol de flors del keicho quan s'omple d'aigua.

65.- Isumi no go. Isumi decideix jugar a go a la Xina amb l'esperança d'aprendre a no sufocar-se en partits importants. Waya intenta que Hikaru torni a jugar a go, però sense èxit. Després de perdre davant d'un parell de nens, Isumi és portat sota l'ala d'un jugador fort en un institut de go xinès. Allà s'entrena uns dies per ser un millor jugador, tot i que s'apiada de veure com aquest institut està a l'alçada del dels professionals.

66.- Encontre fatídic. En aquest episodi, això data de l'Akira Toya abans de conèixer l'Hikaru. Els seus companys li recomanen que es torni professional. Un jove campió troba l'Akira en un saló de go, desafiant-lo a un partit. Després que Akira guanyi, està convençut d'emprendre un viatge per convertir-se en professional, trobant-se amb Hikaru al llarg del seu camí.

67.- La prova de l'Isumi. Isumi descobreix que es necessiten noves estratègies per tenir èxit al món go, inclòs el control de les seves emocions. Un jugador amigable l'entrena per a un partit amb un altre jugador que està afluixant. Després que Isumi guanyi el partit, recupera la seva confiança en l'esforç per ser un professional.

68.- Perdre per defecte. Hikaru ha mantingut el seu compromís de no jugar partits, fent que els seus amics l'abandonin. A mesura que els forfaits continuen creixent, també ho fa la possibilitat d'Hikaru de perdre el seu estatus professional.

69.- Un visitant decidit. Isumi torna al Japó i s'assabenta que Hikaru ha estat perdent per defecte en molts dels seus partits. Isumi va a la casa d'Hikaru i li demana que hi jugui amb ell, per compensar el joc que Isumi va perdre durant l'examen professional.

70.- El Sai era aquí. Hikaru comença un partit amb Isumi, sentint-se culpable per haver incomplert la seva promesa personal. Durant aquesta intensa batalla, en Hikaru s'adona que Sai encara està en el seu go. Mentrestant, Akira ha guanyat el partit que el classificaria per a la sèrie de partits pel títol de Honinbo.

71.- Fer una remuntada. Hikaru està emocionat de tornar a jugar a go a les rondes professionals, cosa que sorprèn a tothom. El seu sobtat retorn és discutit per molta gent, tots donant-li el seu suport.

72.- La carrera està en marxa. Hikaru i Akira comencen a conquerir el món dego cadascun pel seu compte, però encara volen veure quin d'ells és realment millor. Aquests dos són reconeguts com la nova onada de jugadors capaços de trobar el moviment diví. Com a part d'aquesta onada, Ogata també s'emporta el títol de Gosei.

73.- El Shindō contra el Tōya. El Hikaru es prepara per al seu gran partit amb Akira. Els professionals observen com els dos jugadors més joves s'enfronten per veure quin és realment el millor i veure fins a quin punt ha crescut cadascun d'ells.

74.- El poder interior. El Hikaru promet que mentre jugui a go, Sai sempre romandrà al seu cor. Altres han vist avançar aquest partit trepidant amb intensitat i determinació. Durant el curs del partit, l'Akira s'adona que en Sai està al cor d'Hikaru.

75.- Un somriure nostàlgic. El Sai se li apareix al Hikaru en un somni, donant a aquest últim el seu ventall simbòlicament com a recordatori de la seva presència dins d'ell. Tot i que estarà al punt de partida del seu estatus professional, s'esforça per convertir-se un dia en un dels millors jugadors professionals de go i trobar el moviment diví.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada