Valoració
Fitxa tècnica
Direcció: Junichi Watanabe, Kunitoshi Okajima, Masoho Itō
Guió: Michiko Yokote, Tetsuya Endo (manga: Yumi Hotta i Takeshi Obata)
Música: Kei Wakakusa
Estudi: Pierrot
Veus de doblatge: Tomoko Kawakami, Susumu Chiba, Sanae Kobayashi
Estrena: 03/01/04
Títol original: ヒカルの碁 北斗杯への道
[ Animació, shōnen, slice of life, spokon (esport), aventura, comèdia, drama, fantasia, sobrenatural ] 1 h. 17 min.
Wikipedia | MyAnimeList (7,94) (12.967)
Sinopsi
IMDb (7,8) (193):
“El Hikaru rep una trucada telefònica demanant que hauria d'aparèixer al Torneig Júnior de Japó/Xina/Corea, però després descobreix que haurà de participar primer en el torneig preliminar i descobreix que l'Akira estarà al torneig principal i no a les preliminars.”
Crítica
És més un capítol de continuació, el 76 de la sèrie, que dona pas a la segona part del manga, la Copa Hokuto, que no pas una pel·lícula…
Basada en un manga shōnen escrit per Yumi Hotta i il·lustrat per Takeshi Obata ja conclòs, publicat entre 1998 i 2003 amb un total de vint-i-tres volums.
La sèrie va estar en emissió ininterrompuda entre 2001 i 2003 (10/10/01 - 26/03/03) amb un total de 75 capítols, però s’han establert tres temporades: dues de trenta capítols i una de quinze. A principis de 2004 van emetre un especial d’Any Nou en format pel·lícula (Hikaru no go - Hokuto hai eno michi - Hikaru no Go: Journey to the North Star Cup). Recentment (2020) han emès un live-action xinès de trenta-sis capítols de 55 minuts.
He arribat a aquesta sèrie tafanejant el primer capítol del live-action xinès (Qi Hun - Hikaru no go).
- En la primera temporada el Hikaru coneixia el Sai, l‘esperit d’un jugador de go a la cort japonesa de fa mil anys i fa que s’interessi per aquest joc que mai li havia cridat l’atenció.
- En la segona, esperonat per un jove prodigi, l’Akira, feia el salt fins convertir-se en professional amb només catorze anys.
- En la tercera temporada, l’esperit del Sai desapareix, com ho fa també l’interès del Hikaru pel go. Hi han molts capítols de farciment, amb històries paral·leles de moments viscuts amb anterioritat des d’un altre punt de vista, o també amb històries d’altres personatges secundaris. Finalment, però, desemboquen en la resolució del Hikaru de tornar a jugar i un últim contacte amb el Sai.
- En l’especial d’Any Nou en format pel·lícula (1 h. 17 min.), o capítol 76 si es vol, es mostra la segona part del manga, “amagada” fins ara, que fa referència al torneig internacional juvenil entre el Japó, la Xina i Corea per la Copa Hokuto.
Temporades
- Hikaru no go (2001) S01
- Hikaru no go (2002) S02
- Hikaru no go (2003) S03
- Hikaru no go - Hokuto Hai e no Michi (2004)
(Hikaru no Go: Journey to the North Star Cup) (pel·lícula / especial Any Nou) - Qi Hun (2020) (Hikaru no go) (live-action xinès)
Resum (amb espòilers)
Al manga original, mentre explora el cobert del seu avi, el Hikaru Shindo es troba amb un tauler de go posseït per l'esperit del Fujiwara-no-Sai, un jugador de go de l'era Heian. El Sai vol tornar a jugar a go, sense haver pogut fer-ho des del final del període Edo, quan el seu fantasma se li va aparèixer al Honinbo Shusaku, un dels millors jugadors de go d'aquell període. El desig més gran del Sai és aconseguir el Kami no Itte (moviment diví), un moviment perfecte. Com que aparentment el Hikaru és l'única persona que el pot percebre, el Sai habita una part de la ment del Hikaru com una personalitat separada, que conviu, encara que no sempre còmodament, amb el noi.
Instat pel Sai, el Hikaru comença a jugar a go malgrat la manca d'interès inicial pel joc. Comença simplement executant els moviments que el Sai li dicta, però el Sai li diu que intenti entendre cada moviment. En un saló de go, el Hikaru derrota dues vegades a l'Akira Tōya, un noi de la seva edat que juga a go a nivell professional, seguint les instruccions del Sai. Posteriorment, l’Akira comença una recerca per descobrir la font de la força del Hikaru, una obsessió que arribarà a dominar la seva vida. El Hikaru està intrigat per la gran dedicació de l'Akira i el Sai al joc i decideix començar a jugar pel seu compte. Al principi és un complet novell, però té algunes habilitats úniques al seu avantatge; per exemple, un cop tingui una comprensió bàsica de go, pot reconstruir moviment per moviment tot el joc de memòria. Mitjançant l'entrenament als clubs de go, els grups d'estudi i els jocs de pràctica amb el Sai, aconsegueix convertir-se en un insei i més tard un professional, coneixent diversos jugadors de go de diferents edats i estils al llarg del camí. També demostra un talent natural per al joc i segueix decidit a demostrar les seves pròpies habilitats a l'Akira, el Sai i a ell mateix.
[ Fins aquí el mostrat a la primera temporada de l’anime. ]
[ La segona temporada de l’anime no segueix el mostrat al manga i és prou diferent. ]
El Hikaru entra a la Hokuto Cup, un torneig internacional per a professionals del go sub-18 japonesos, xinesos i coreans. Com a millor professional sub-18, l’Akira es classifica per al torneig, però el Hikaru ha de competir en una sèrie de jocs per convertir-se en un dels tres competidors japonesos. Els seus amics Waya i Ochi també entren als partits de classificació. Coneix el Kiyoharu Yashiro, un jugador del Kansai Ki-in, l'estil del qual és tan estrany i poc convencional com el seu. El Hikaru, juntament amb l’Akira i el Kiyoharu Yashiro, són seleccionats per representar el Japó, mentre que el Suyong Hong (un jugador coreà de go que va ser derrotat pel Hikaru anteriorment a la sèrie) i dos més representen Corea i tres dels amics xinesos del Shinichiro Isumi representen el seu país.
El capità de l'equip coreà de go, el Ko Yong Ha, és entrevistat i els seus comentaris es tradueixen per als espectadors japonesos. El traductor comet un error que fa semblar que menysprea l'habilitat del Honinbo Shusaku, que, com el Hikaru, estava posseït pel Sai. Tot i que el Ko Yong Ha s'assabenta més tard, es nega a corregir l'error i, en canvi, l'accentua quan s'adona que enfada el Hikaru, que ho pren com una afronta directa al Sai. Tenint en compte els seus èxits i habilitats, el Hikaru encara està una mica per sota de l'Akira. Per tant, l'entrenador del seu equip, Atsushi Kurata, tria l'Akira per ser el capità. Tanmateix, Hikaru vol jugar contra Ko Yong Ha, que és el capità a Corea, per demostrar-li que Sai és el jugador de go més hàbil de la història del joc. Atsushi Kurata concedeix la petició d'Hikaru quan juguen contra Corea al torneig perquè veu l'esperit ardent en ell. Al final, el Hikaru perd només per mig punt. Finalment, el Japó arriba al darrer enfrontament, darrere de Corea i la Xina. Però l'equip japonès impressiona tant els professionals de la Xina com de Corea perquè ho han fet molt millor del que s'esperava. Al final del joc, el Ko Yong Ha demana al Hikaru el motiu pel qual juga a go. Amb llàgrimes als ulls, respon amb la frase "per vincular el passat llunyà, amb el futur llunyà". El significat ocult d'aquesta línia indica els vincles i les relacions emocionals entre el Sai, el Shusaku i el Hikaru. Tanmateix, ningú no entén el context d'aquesta línia a part del Hikaru.
Una història extra, ambientada poc després de l'esdeveniment de la Copa Hokuto, mostra dos inseis, que ocupen els llocs 14 i 16 del grup, discutint si l'Akira Toya o el Hikaru Shindo eren més forts. Al torneig dels Young Lions, tots ells estan emparellats amb el Hikaru i l’Akira, cosa que els fa canviar d'opinió sobre qui és més fort. A la segona ronda, el Hikaru i l'Akira s'uneixen entre ells i comencen un partit, però es desconeix la conclusió.
==
A la pel·lícula, el Hikaru rep una trucada telefònica per demanar-li que aparegui en un torneig sub-18 Japó/Xina/Corea, la Copa Hokuto, però descobreix que haurà de participar en un torneig preliminar per triar els tres concursants del Japó. En parlar-ne amb l'Akira, descobreix que l'Akira ja ha estat escollit per al torneig i que no tindrà lloc a les preliminars. Aleshores, en Hikaru decideix no visitar el Saló de Go de l'Akira fins que ocupi el seu lloc a l'equip amb l'Akira. Això pot ser més difícil del que estava previst inicialment, ja que el Hikaru no només ha de lluitar amb vells amics per un dels dos llocs cobejats, sinó que pot tenir un nou desafiador, en un jugador poc ortodox de l'Institut de Go de Kansai anomenat Yashiro. L'anime també mostra a l’Akira Tōya competint amb l’Ogata i el Hikaru amb el Morishita 9è dan; ambdós jugadors joves perden davant dels millors professionals experimentats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada