Bloc personal,

diumenge, 11 d’octubre del 2009

Les muntanyes de Prades i el parc natural del Montsant

Mostra Circuit moto "Prades i Montsant" en un mapa més gran

Tal i com vaig comentar aquí, volia sortir a donar un tomb per "les muntanyes de Prades". I fa una estona que acabo d'arribar...

Efectivament han estat 5:30h... però ho he fet quasi tot seguit. Al final he sortit que eren quasi les 12 del migdia i he tornat a les 17:30h. I això que he parat mitja horeta per dinar... I 270 Km.

M'he emportat un còpia impressa del plànol i, tot i que l'havia fet sobre Google Maps i mai saps per on sortiràs, l'he seguit al peu de la lletra. M'ha agradat descobrir llocs nous gràcies al plànol. I no m'he equivocat gens ni mica. Tot a la primera.

- La primera etapa de 90 Km. era des de casa fins Poblet i 2 hores. He anat sobre fulla de ruta: carretera del pantano, l'Arboç, Banyeres del Penedès, Sant Jaume dels Domenys, el Pla de Manlleu i a can Llenas girant a l'esquerra fins Santes Creus. Des d'allà, evitant carreteres principals, Pont d'Armentera, Pla de Santa Maria, Figuerola del Camp, Lilla, Montblanc, l'Espluga de Francolí i Poblet.

Comentar que:
  • he fet una paradeta per pendre'm una mica de té calentet, tot just abans d'arribar a Santes Creus,
  • arribat a el Pla de Santa Maria, s'ha d'entrar dins el nucli urbà i atravesar-lo per poder arribar fins Figuerola del Camp,
  • que per anar des de Figuerola del Camp fins Lilla (que Lilla, de fet, l'important és el port de muntanya al que es puja abans de baixar a Montblanc) s'hi va per un camí forestal asfaltat... però que no deixa de ser un camí forestal (és per això que ha estat l'única manera que he vist "coses noves"), així anem bordejant la serra de Miramar just pel seu faldó,
  • que un cop acabat el camí forestal s'ha de girar a la dreta per pujar aquest port de muntanya (aquí per estar despistat, he girat a l'esquerra i he entrat a Fontescaldes, però ràpidament m'he donat compte que anava al revés i he rectificat)
  • i finalment també anotar que aquest cop, potser perquè era una altra hora, no he notat l'olor de bosc-cementiri que vaig comentar l'altra dia... ;-) (també cal dir que era diumenge, era migdia, i havia bastant de tràfic pel que estic acostumat: o sigui res...)
A Poblet he dinat (m'havia portat un entrepà) i després de mitja horeta, he représ la marxa direcció Prades.

- En la segona etapa de 101 km. i quasi 2 hores havia de fer des de Poblet fins Vilaplana, però la paradeta l'he fet a la N-240 abans d'arribar a les Borjes del Camp. Així doncs ha estat: Poblet, Prades, Albarca, Cornudella de Montsant, la Morera de Montsant, Escaladei, la Vilella Alta, la Vilella Baixa, Gratallops, Falset, Pradell de la Teixeta i Riudecols.

Coses:
  • La part més bonica, sense dubtar-ho un segon, entre Poblet i Prades. Quines muntanyes! Quina vegetació!
  • A Prades mateix, davant de l'entrada a la plaça del poble, un tot terreny amb un remolc darrera on a la part inferior hi havien gossos de caça que no paraven de bordar i dalt, quasi mitja dotzena de porcs senglars morts, relativament petits.
  • I des de Prades totes les muntanyes farcides de boletaires "domingueros" i amb els cabassos farcits de bolets!
  • Hi ha un moment que la carretera s'acaba i has de girar a la dreta o a l'esquerra... jo he dubtat, però és a l'esquerra.
  • Ull a l'arribar a Cornudella de Montsant! Quan quasi l'has passat ja, ens hem de desviar a la dreta per anar a la Morera de Montsant i, quin paissatje un altre cop!, enganxats a la falda del Montsant. Val molt la pena aquesta volta que he fet perquè les vistes no tenen preu.
  • Just abans d'entrar a la Morera de Montsant hem de girar a l'esquerra per baixar fins Escaladei i ho fem també, en aquesta ocasió, per un camí forestal asfaltat i amb una pendent que a estones pot fer por si vas rapidet...
  • Just passat Escaladei (que és un nom que em sóna molt però no sé per què) girem a la dreta i ens "encarem" al Montsant... què "guapu"... Un altre cop torno a estar content de saltar-me les carreteres principals: el paissatge va la pena.
  • I enganxats al Montsant, Vilella Alta i Vilella Baixa... és imprescindible fer-ne fotos la propera vegada!
  • És a Vilella Baixa que fem un gir passant per un pont per sobre de la població, que te'n dones compte de a l'alçada que estem: tenim una panoràmica on tot és més baix...
En la paradeta hem aprofitat per recuperar forces amb unes ametlles salades i una mica més de té...

- La tercera i última etapa, en principi de 75 km. i 1:30h (al final han estat 3 etapes de més o menys 90 Km. cadascuna) ha estat les Borjes del Camp i, girant a l'esquerra evitant Reus, Mas Pujols, l'Aleixar i Vilaplana (era una opció, però segons el plànol era les Borjes del Camp, Alforja, Vilaplana, però si fa no fa ha estat el mateix), la Selva del Camp, Alcover, Valls, Alió, Rodonyà, el Vendrell, Calafell, Cunit, Cubelles i a caseta de nou.

Aquest ha estat el tram final i ha anat a estones moool ràpid... 140, 160 Km/h...

==

Bé, en definitiva, per mi ha estat un circuit un pél llarg... he arribat "massa" cansat. Potser amb circuits d'un parell d'horetes en tinc més que suficient, però també s'han d'anar provant altres coses (tornant, m'he quedat mirant l'horitzó i es veia la silueta del Garraf... potser la propera sortida serà per aquí propet). En tot cas, ha estat una primera pressa de contacte amb l'asfalt després de planejar-ho en el Google Maps; ara ja sé por on he passat i per on puc passar. Així que, per la propera, faré una mica de reportatge fotogràfic perquè val molt la pena.

==

[Actualització: He anat recopilant dades d'alçades i aquí les tinc.]:
  • la Talaia: 600 m.
  • el Pla de Manlleu: 500 m.
  • Bonany: 600 m.
  • Santes Creus: 375 m.
  • coll de Lilla: 600 m.
  • Montblanc: 328 m.
  • l'Espluga de Francolí: 400 m.
  • Poblet: 600 m.
  • Prades: 1.000 m.
  • Cornudella de Montsant: 500 m.
  • Morera de Montsant: 730 m.
  • Escaladei: 500 m.
  • Vilellas: 225 m.
  • Gratallops: 300 m.
  • Falset: 368 m.
  • N420: 500 m.
  • les Borges del Camp: 200 m.
  • Alforja: 362 m.
  • Vilaplana: 400 m.
  • la Selva del Camp: 200 m.