Bloc personal,

divendres, 9 d’octubre del 2009

La fina línia entre realitat i ciència ficció


Ahir al migdia, amb el Telenotícies de fons, vaig sentir "... demà la Nasa farà una explosió a la lluna..." cosa que va atreure la meva atenció i, pel que vaig sentir, el que faran és colisionar (bombardejar, hi ha qui ho diu així) una part d'una sonda per veure si en les espurnes de l'impacte hi ha aigua. Posteriorment, la càmara que haurà gravat això, també impactarà contra el cràter lunar sobre el que està previst fer-ho, i en aquell interval de temps haurà enviat prou informació per saber amb seguretat una cosa que ja fa temps es creu del tot certa: l'existència d'aigua a la lluna.


No fa gaires anys també vaig sentir que era possible la teletransportació... sí, sí, com a Star Trek... De fet ja havien fet algunes proves i havien aconseguit teletransportar la llum d'un lloc a un altre (una habitació).

Aquestes notícies han passat bastant desapercebudes, però per exemple, quan el Cern va intentar crear anti-matèria se'n va fer una gran ressò mediàtic.

Totes aquestes coses estem acostumats a veure-les "normals" en les pel·lícules de ciència ficció, però el dia que es fan realitat et quedes una mica traspossat... no saps si és la realitat o si és una ficció... En fi, coses meves... ;-)

A hores d'ara ja deu haver "explotat", però quí teniu un vídeo de la simulació.

I més coses: hi ha un enllaç a la TV de la NASA que en farà la retransmissió... Veus? Com a Defying Gravity... ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada