Bloc personal,

diumenge, 11 d’octubre del 2009

Els somnis i els records


Des de fa temps (molts anys), periòdicament tinc un somni que es va repetint. Estic davant d'un edifici mig en runes... només en queda la façana. No recordo els detalls d'aquest somni, però sempre que apareix és un moment d'angoixa.

--

Avui he fet una sortida amb la moto. He estat a les muntanyes de Prades i al parc natural del Montsant. Passat Prades, a l'arribar a Cornudella de Montsant, he girat a l'esquerra cap la Morera de Montsant i, des d'allà, tot baixant, he passat per Escaladei. Jo no sé de què, però aquest nom em sonava molt... així que, a l'arribar a casa he buscat quin poble era Escaladei, perquè des de la carretera es veia ben poca cosa la veritat. I he vist que el que té renom és la cartoixa d'Escaladei. I quan he vist les fotos se m'ha gelat la sang...

Es veu que de petit m'hi devien portar però, tot i que ara sembla estar tot més cuidat, el que jo recordo (el meu somni) s'assembla més a aquesta altra foto. Possiblement així és com estava quan hi vaig estar de petit. =>

És curiós que no recordés haver-hi estat i en canvi el meu subconscient m'ha anat repetint una i una altra vegada amb un somni agoixós aquella "postal" que se'm devia quedar gravada no sé ben bé per què...

Sembla una pel·li de por, no? ;-)

--

Ja posats diré que Escaladei ve del llatí scala dei o "escala de Déu" perquè, segons sembla, quan els monjos de l'orde de la cartoixa van venir per primer cop a la península i van decidir construir la primera cartoixa, ho van fer perquè allà un pastor va somiar uns àngels pujant al cel per una escala recolzada a la soca d'un pi... Estem parlant del segle XII. I va estar funcionant a ple rendiment fins les polítiques socials modernes (Desamortització de Mendizábal, 1835)... ;-) El nom de la comarca del Priorat conserva el nom gràcies al prior, el cap de l'orde de la cartoixa d'Escaladei... [+info]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada