Bloc personal,

dissabte, 17 d’octubre del 2009

Flash Forward - capítol 4: Cigne negre


Ahir per la nit vaig veure el capítol 4t de Flash Forward (aquí a Cuatro ho faran, si ho calculo bé, d'aquí 10 dies... ;-)).

// --> O sigui que a partir d'aquí tenim un moment spoiler. Ja sabeu, si la seguiu, no llegiu...

Resulta que en el capítol surt un personatge que en el seu Flash Forward es veu a sí mateix de color negre (ell és més blanc que la llet...). En el moment de la pèrdua de coneixement anava en un autobús que va caure a l'aigua i es van ofegar quasi tots. Ell en canvi, quan va recobrar el coneixement es va mantenir molt tranquil i seré i va saber sortir-se'n. Però de l'impacte de l'autobús es va trencar la melsa i 14 dies després està a l'hospital dient que li fa mal la panxa. En canvi està super-content i tranquil.

Estan a punt d'operar-lo i l'assistent de la doctora, el que es volia suicidar en el primer capítol, investiga i es dóna compta que el noi tranquil es veu a sí mateix negre perquè té la malaltia d'Addison.

Doncs això... que m'ha fet "gràcia" que hi hagin més "bitxus rarus" com jo amb malalties "estranyes". A House, que és "el no va más" en malalties rares no va sortir mai... Bé, almenys els capítols que jo vaig seguir... són moltes temporades i potser sí que ha sortit...

El que no m'ha fet tanta gràcia és la manera en com han explicat la malaltia: diuen que, en les situacions d'estrés, en comptes de produir adrenalina, el cos produeix melanina (d'aquí el característic color fosc –negre és exagerat... o potser no tant...– d'aquesta malaltia). Però el que venen a dir, que com no tens estrés perquè el cos no et produeix aquesta adrenalina, l'individu es manté seré i tranquil, no perd els estreps, i està en un estat de felicitat continu. Doncs no! Els records que tinc jo de quan em van trobar la malaltia no eren de felicitat precissament... De fet la majoria de gent entra en una gran depressió perquè el cos s'està "apagant" i si no es fés res, la malaltia portaria primer al coma i després a la mort...

El cas és que al noi l'han d'operar de la melsa, la doctora es nega a creure el que el seu ajudant li indica del Flash Forward, que és degut a que en realitat té la malatia d'Addison. I es veu que en l'operació s'hi pot quedar (això també ho desconeixia, la qual cosa no sé si és certa o no)... a menys que no se li posi la hidrocortisona. «100 mg en vena», diu la doctora quan està en aturada cardiovascular. El medicament que fa des de 23 anys estic prenent contínuament... ;-) Ei! Al final se n'ensurt. Sinó no podria tenir el Flash Forward, és clar.

Ja posats diré que al final del capítol agafa un gir molt interessant...

Final del moment spoiler <-- // ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada