Bloc personal,

divendres, 25 de març del 2011

Esquizoide

Dir que una persona és obsessiva-compulsiva avui en dia, més que semblar un "insult" per alguna disfuncionalitat psicològica, acaba sent una lloança entenent que aquella persona és treballadora i perseverant.

Fa temps que m'autoaplico aquesta paraula, però mai m'havia aturat a considerar-la i conèixer el seu veritable significat. Així que estirant del fil he arribat a la conclusió que, més que ser una persona obsessiva-compulsiva quan em dedico a alguna tasca que m'apassiona, el que sóc és una persona amb tendència esquizoide per evitació.

Ja està, m'acaben de donar el títol de psiquiatria amb especialització en els transtorns de la personalitat i m'acabo d'autodiagnosticar. Les paraules claus en la consecució d'aquest diagnostic han estat en aquest ordre obsessiu-compulsiu, paranoia, fòbia social, esquizoide i evitatiu. I ull, que no té res a veure amb esquizofrènia, que és una cosa completament diferent.

A casa, des de fa molt de temps, em diuen mig en broma que sóc una mica autista. I la veritat és que tenia els meus dubtes. Però ara, després del meu personal treball d'investigació, ja sé que no. L'autisme està totalment descartat, igual que el síndrome d'Asperger i altres transtorns de la personalitat com el borderline, narcisista i el paranoide.

La clau d'aquest diagnòstic és la utilització dels sustantius i dels adjectius. Dir que una persona és esquizoide (sustantiu) només ho pot dir un psicòleg o un psiquiatre. Però dir que algú té una personalitat amb tendència esquizoide (adjectiu), ho podem dir tots perquè alguns dels símptomes bàsics són comuns (potser bastants més dels que a primera vista podria arribar a pensar).

Ei! Hipocondríac, també.

...

Ai!, quan de mal està fent internet!

Per cert, el cinisme que destila de cadascuna de les paraules aquí escrites, n'és un dels símptomes...

Vés per on, potser ara seria un bon moment per llegir Kafka, doncs cada cosa té el seu moment.

==

ACTUALITZACIÓ (02/10/11): Acabo de parir una pàgina independent amb informació que a mi m'ha semblat interessant del tema esquizoide. Aquí: http://ricardvilanova.blogspot.com/p/personalitat-amb-tendencia-esquizoide.html.

Important a tenir en compte la diferència entre transtorn esquizoide de la personalitat (en la que es diferencien 3 nivells: pur, mig i baix) i personalitat amb tendència esquizoide (que és el amb el que finalment m'he autodiagnosticat).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada