Bloc personal,

dijous, 19 de maig del 2011

Entrevista a Pablo Rubio d'Erretres



A través del bloc de la Xènia Viladàs, m'entero d'una entrevista que recomana a Pablo Rubio Ordàs, d'Erretres.

L'entrevista val la pena per molts conceptes que analitza i propostes de com ha de ser la mentalitat d'un dissenyador. El que passa és que, com la majoria de vegades, parla d'una filosofia del dissenyador que ha d'aportar un seguit de solucions encara que la majoria de vegades el client ni ho demani perquè realment no sap el que vol... Tot això està molt bé depenent del teu status de dissenyador, perquè a mi un client em ve dient d'entrada que el que prima és el pressupost ajustat... anem bé, doncs... Acabem fent el que més o menys vol el client per ajustar-se a un pressupost inexistent que, d'entrada, ja anem sobrepassats.

Ara mateix estic fent feines a meitat de preu que fa 2 anys i encara sort que les puc fer que si no estaria de braços plegats. No em puc plantejar aportar solucions que generalment ja suposen, només per començar, un increment de pressupost... Encara que també pot ser que no ho sàpiga vendre... També pot ser que quan he decidit dedicar-me a aquets ofici pel meu compte, ha estat en el pitjor moment econòmic que mai ningú s'hagués pogut imaginar...

El que no m'ha agradat gens és que, un estudi de la categoria d'Erretres, en el seu bloc titulat Driven by Design siguin incapaços de pujar un vídeo en unes condicions "decents". M'explico: han pujat un vídeo de 328 MB en molt bona qualitat en F4V, però només el deixen veure en una finestreta bastant ridícula de 400 x 300 px. Si esperen que la majoria dels mortals, per veure aquest vídeo hagin de passar-s'hi el dia sencer esperant a que es reprodueixi, van bé... Així que he buscat en el codi de la pàgina, m'he baixat el vídeo a l'escriptori i l'he pujat a YouTube per compartir amb tothom i que es pugui veure en la qualitat i rapidesa que cadascú decideixi... o no?

[El seu vídeo original el podeu veure en aquesta entrada el bloc: http://erretres.com/drivenbydesign/?p=421. El que pujo jo: YouTube.]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada