Bloc personal,

dijous, 17 de juliol del 2014

4.000 km!
… i de regal unes LunarGlide 5


Demà em toca córrer 8 km i arribaré als 4.000 km. I per celebrar-ho m’he regalat unes Nike LunarGlide 5. Al final m’han costat 72,47 € a Wiggle.


Quan vaig començar a córrer vaig buscar-me unes sabatilles que fossin compatibles amb Nike+ perquè tenia pensat comprar-me un iPod i volia connectar-lo per fer-ne un seguiment. Primer vaig comprar les Nike Pegasus 28 (estiu 2011) al Decathlon i poc després l’iPod (28/11/11). Però amb “només” 10 mesos, i poc més de 600 km, les Pegasus 28 estaven “tremolant”… a punt d’anar a la brossa.

[ Llegir entrada: Obsolescència programada (I part) ].

Al final però, les vaig aguantar fins els 725 km. Després les he anat fent servir per fer feines per casa o per caminar, però mai més per córrer perquè hi va haver un últim cop que vaig intentar córrer amb les sabatilles rebentades pels dos costats i una mica més em lesiono seriosament.

Després vaig comprar les Nike LunarGlide 4 en una oferta a Wiggle per 100€ (25/07/12). Em va semblar un preu extraordinari. Les vaig comprar per preparar la Marató de Barcelona 2013, i és clar, això vol dir quilometratge a base de bé… Al final la sola estava més que aixafada… estava completament comprimida.

Ara mateix encara les tinc, però només les utilitzo pels dies que vaig tirades molt curtes (5 km) a ritme de trot… però en total ja he fet 1.500 km… poca broma! I això que fa molt de temps que se’ls va trencar la tela exterior i la interior, però com mantenen els cordillets intactes, aquí estan, donant guerra.

[ Llegir entrada: Obsolescència programada (II part) ].

Acabada la Marató i quan ja portava 1.000 km i 8 mesos (26/03/13) de les LunarGlide 4 vaig decidir comprar un altre parell igual (diferent color) per preparar la II Cursa 10 km Ciutat de Vilanova.

[ Llegir entrada: Obsolescència programada (III part) ]

Paral·lelament vaig anar planificant alguna carrera de muntanya i vaig decidir comprar les Salomon Speedcross 3 per 68€ (18/08/13). La veritat és que al principi em van agradar molt per l’especificitat, però cal dir que quan li fots canya em surten unes butllofes als dits anular del peu que fan por… :(

Resulta que tenen una costura molt mal posada i encara que sembla que tinguin la punta ampla, no ho és tant com la de les LunarGlide. El peu llisca cap la punta, especialment a les baixades, i si no vigiles o vas ben protegit, les butllofes estan assegurades.

==

Per això, les millors sabatilles per córrer, segons la meva opinió i experiència personal, han estat fins ara les Nike LunarGlide 4. És una sabatilla conceptualment perfecta. El sistema de subjecció del peu és un conjunt de cordillets molt fins pràcticament irrompibles que emboliquen literalment el peu. Els mateixos cordillets serveixen per subjectar els cordills amb que es lliga la sabatilla. Per fora del sistema de cordillets, una tela molt fina i airejada, i per dintre una altra capa. Una sola molt ampla, especialment per davant que dóna estabilitat i una càpsula rígida en la zona del taló per evitar torçaments de turmell. Seria la conceptualització del “lo breve si bueno, dos veces bueno”…: les coses més senzilles són les que millor funcionen.

No sé perquè però estava convençut que tenien un drop (desnivell entre taló i punta) molt baix, gairebé rondant la idea del barefoot, és a dir drop 0 mm, i em pensava que el drop rondava entre els 5 i els 8 mm, però ho vaig mirar fa no gaire i em va sorprendre que realment tenen un drop d’11 mm.

Ara mateix la novetat són les Nike LunarGlide 6 i estan a 120€ i si les vols personalitzades amb NIKEiD pujen a 160€… En aquests casos és sempre millor no mirar les de l’última temporada sinó, com a mínim, una anterior. És per això que sempre busco alguna sabatilla descatalogada, encara que sigui lletja pels colors, però sabent que és bona.

Ara però, les Nike LunarGlide 4 no només estan descatalogades… senzillament no estan disponibles i per comprar alguna cosa millor de preu havia d’anar a les Nike LunarGlide 5, que no són el mateix que les LunarGlide 4, però són el més semblant… Tenen alguna cosa diferenta en aquests cordillets i en la càpsula del taló. Quan les provi ja explicaré si es noten diferències o no.

Tenien un bon descompte del 30% i, a més, he fet una petita trampa: quan la selecciones per comprar-la i afegir-les al carret de la compra amb les teves dades, el que cal fer és deixar-ho allà però sense arribar a fer la compra. Al cap d’un o dos dies t’envien un correu amb un tíquet de regal de 5 € (6,40 € en el meu cas) per finalitzar la compra. ;-) Al final, com he explicat al principi, m’han costat 72,47 €Wiggle.

El quilometratge total de cada sabatilla a dia d’avui:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada