Nova “paraulota”/concepte: inducció a la indefensió apresa... mooolt interessant.
En una mateixa classe es passen a una meitat dels alumnes un llistat amb 3 paraules i a lʼaltra meitat una altre llistat amb 3 paraules. En principi, els alumnes no saben que hi han 2 llistats diferents... Es tracta de construir noves paraules amb les 3 paraules del llistat.
La mestra va indicant quan poden començar lʼexercici i avisa que quan acabin de fer-ho amb la primera paraula aixequin la mà. El primer llistat comença amb dues paraules “fàcils” per construir-ne una altra. En canvi lʼaltre llistat són paraules “impossibles”. Els alumnes del llistat “fàcil” de seguida aixequen la mà indicant que han acabat la primera paraula. Els alumnes del llistat “impossible” senten frustació perquè no poden construir cap paraula amb les lletres dʼaquella paraula que els apareix en el seu llistat...
Amb la segona paraula, els alumnes del llistat “fàcil” de seguida tornen a aixecar la mà i els alumnes del llistat “impossible” sʼenfonsen anímicament.
I ara ve la tercera paraula: la tercera paraula és la mateixa pels dos llistats, però els del llistat “fàcil” troben la solució de seguida perquè venen de dos encerts i en canvi els del llistat “impossible” no seʼn surten perquè venen de sentir-se estúpids...
Indefensió apresa!
Com la vida mateixa...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada