Bloc personal,

dimarts, 27 de gener del 2009

El "software"


Com ja he comentat en una entrada anterior jo ja venia après... "vaig nèixer amb un pà sota el braç" com s'acostuma a dir. De fet, després de molts anys d'estudis porto darrera tot un bagatge d'estudi musical que més d'un voldria. El que passa és que, com també he comentat a la introducció, tots aquest estudis mai m'han servit per res, ni n'he sabut treure un profit raonable. Sempre he anat fent sobre la marxa, sobre el que tenia, però com eren estudis "imposats" mai els he sentit propis. (Si voleu veure tots els estudis de música "oficials" podeu veure'ls aquí).

Amb tota aquesta parrafada l'únic que vinc a dir és que sí, que almenys quan vaig començar a estudiar trompeta era perquè jo volia conscientment i a mi m'agradava. Però en el moment en que vaig començar a estudiar i havia el que hi havia... no hi havien segones opcions (bé, de fet, sí hi eren però pocs les coneixien). I o tenies molt clar el que volies fer o te n'anaves als estudis i mètodes clàssics d'Arban i altres herbes...

No obstant això, el software que anuncio ara és una altra història... el que estic "venent" ara és que, tenint una base (i aquí entrent els Arban), el que jo estic treballant és una altra cosa.

I això és:
- per estudis tècnics: El punt de vibració de Maurice Benterfa (personatge que vaig conèixer en persona i ja mencionat a Els professors) (Editions Bim), Brass playing concepts d'Arturo Sandoval (Editions Bim) (faig notar que va ser un llibre que vaig veure obert a la casa de Perpinyà del senyor Benterfa i que em va cridar l'atenció) i també un parell de llibres d'exercicis de Herbert L. Clarke: Setting up drills i Technical studies for the cornet (Carl Fischer, Inc.).
- per estudis propis de jazz: Cómo improvisar jazz y tocar de Jamey Aebersold (Jamey Aebersold Jazz) (motiu pel qual casi es pot dir que he tornat a tocar) i tots els 120 i pico volums consecutius i també, com no, The real book in b flat.

Evidentment estic comentçant i el software és "senzillet"... l'important és l'aprofitament que en faci, oi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada