Bloc personal,

dimarts, 16 d’octubre del 2007

Soc mongòlic

Llegiu bé el texte que figura sota la imatge. Diu clarament que una de les característiques dels mongòlics és que tenen una ratlla de punta a punta, enlloc de dues que no arriben a les puntes. Doncs jo soc mongòlic, no?

Això que ara relataré ho vaig descobrir fullejant l'Enciclopèdia Salvat de les Ciències quan era un nen…: volum 20 (i últim), dedicat a la biologia i la medicina. I és totalment cert.

(Portada interior de l'Enciclopèdia en qüestió)

L’Enciclopèdia Salvat de les Ciències era una enciclopèdia que es venia en fascicles –suposo que setmanalment– i, un cop completada, calia portar-la a enquadernar per obtenir-ne un volum. Cadascun dels volums es dedica a un tema en concret. En l’últim volum, el 20, el dedicaven a biologia i medicina. Per il·lustrar les característiques dels nens nascuts mongòlics van posar aquest dibuix, en la que es mostren les línies de la mà i diuen clarament que una de les característiques dels mongòlics és que tenen una ratlla sencera de punta a punta de la mà.

Jo tinc a la mà dreta, com suposo que ho té tothom, una ratlla que comença a l'esquerra i acaba una mica més enllà de la meitat del palmell de la mà i una altra ratlla que comença a la dreta i també acaba una mica més enllà de la meitat. A part, és clar, de la que surt del canell. Però a la mà esquerra tinc una ratlla de punta a punta de la mà. Exactament igual que el dibuix!

Soc o no soc mongòlic? Aquesta podria ser una explicació del creuament entre cosins d’on va sortir el meu avi Josep Vilanova Vilanova…

Després, en el texte explicatiu de la malformació, no fa cap referència a les ratlles de la mà, però de moment ‘espanta’, eh?:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada