Bloc personal,

dilluns, 28 de març del 2011

A la setena va la vençuda... ;-)

En un moment donat (24/08/10) vaig tenir l'ocurrència d'instal·lar l'últim iPhoto'11 (iPhoto 9.0 de l'iLife'11 posteriormente actualitzat a 9.1.1) en aquest venerable ordinador que necessita urgentment ja un reemplaç (iMac 24", 2.16 GHz Intel Core 2 Duo, HD 500 GB, RAM 3 GB de finals de 2006 que jo vaig comprar a principis de 2007). Que encara "tira" per la majoria de coses però preveient el nou Lleó (Mac OS X 10.7) que vindrà amb l'estiu i els anunciats nous iMacs una mica abans, potser serà el moment d'aprofitar l'ocasió. Pel sistema i optimització d'aplicacions i, sobretot, per RAM, doncs en els models actuals se li poden posar fins a 12 GB de RAM! Suposo que en els nous models es mantindrà aquest màxim, però els preus hauran baixat considerablement i no serà un impediment posar-lo al màxim.

El cas és que fins el moment, amb l'antic iPhoto'09 (iPhoto 8.0 de l'iLife'09) tirava la mar de bé, però els bons comentaris llegits del nou iPhoto em van decidir a fer-ne l'actualització. I va ser instal·lar l'aplicació quan va començar el meu calvari particular de CONGELACIÓ. L'ordinador es quedava literalment congelat durant molts segons... minuts de vegades. I no estava penjat. De cop sortia d'aquesta congelació podies fer dues coses comptades i un altre cop congelat. I no sortia en cap moment la pilota de colorins. Senzillament quedava congelat... aquesta és la paraula. Vaig fer proves i consultes i no en treia l'aigua clara.

Tenia decidit des de fa molt de temps tornar a iPhoto'09 però no trobava el moment. Amb el temps l'aplicació s'ha anat actualitzant fins l'actual 9.1.1 i el sistema també, però el problema persistia. Estava convençut que era un problema de RAM, però fins i tot amb totes les aplicacions tancades i només l'iPhoto obert i no hi havia manera...

Ahir mateix vaig aconseguir un còpia de l'iLife'09 que havia deixat a un company i ara mateix no disposava... Vaig pensar, "ara és el moment!" Just abans de fer la instal·lació enrera, vaig veure que hi ha havia una nova actualització de sistema a 10.6.7. I... taxaaan... ara funciona com un coet! O sigui que ha necessitat la setena revisió de sistema del Lleopard de les neus (Snow Leopard, Mac OS X 10.6) perquè el "nou" iPhoto'11 funcioni finalment... en el meu ordinador.

"Mai és tard si la dita és bona"... que diuen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada