Bloc personal,

divendres, 7 de novembre del 2014

Contactless

Fa 15 dies vaig anar al Mercadona de Les Roquetes i, en el moment de pagar, anava a posar la targeta en el lector per introduir el meu PIN, quan el noi em va aturar i va passar la targeta per sobre l’aparato, es van encendre unes llums verdes i, molt més ràpid que introduint la targeta dintre, em va demanar el PIN. Em vaig quedar bocaparat i esmaperdut… Màgia! Va ser el primer que vaig pensar.

Dies després vaig anar al Mercadona de Vilanova, el del costat del SuperSol i en el moment de pagar li vaig preguntar al caixer si en aquells terminals funcionava la targeta apropant-la. Em va dir que no… Després em vaig enterar que sí, que tots estan preparats, però que encara hi han caixers i caixeres que no ho coneixen.

És la tecnologia contactless o pagament sense contacte. I és molt més ràpida que introduint la targeta al terminal. Òbviament la targeta ha d’estar preparada per això –les del BBVA sembla que són pioneres però no les úniques– i per saber si la teva targeta és contactless has de veure aquest logotip en la targeta.

El primer cop me la va passar el noi mostrant-me el que feia. El segon ho vaig intentar jo, però no ho vaig saber fer i m’ho van ensenyar: realment només has d’acostar molt la targeta al lector (per si de cas, alinear-la a la part superior) i enseguida s’encenen les llums verdes senyalitzant que la conexió s’ha realitzat amb èxit. Super-ràpid quan saps com va… ;-)

A més a més, sembla que Mercadona ha invertit una morterada (5 milions d’euros) en adaptar els terminals a aquesta tecnologia. No sé on he llegit que ho estan implantant des del mes de febrer i que a partir de l’1 de desembre totes les botigues ja ho tindran. Aquí ja funciona! I sembla ser que és la mateixa tecnologia d’ApplePay, en la que acostant el mòbil (també degudament preparat i associant una targeta al mòbil) al terminal ja es fa el pagament.

Si la compra no supera els 20 eur. ni tan sols has d’introduir el PIN. Ràpid i segur… més segur que havent d’introduir el teu PIN / codi secret que utilitzes en els caixers per treure diners davant la mirada de tota la gent de la cua i del caixer/a de torn… que educadament aparten la vista, però de segur no té res!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada