Valoració
Fitxa tècnica
Direcció: Morio Asaka
Guió: Naoya Takayama, Yuki Suetsugu (manga)
Música: Kousuke Yamashita
Estudi: Madhouse
Veus de doblatge: Asami Seto, Mamoru Miyano, Yoshimasa Hosoya
[ Animació, comèdia, drama, romanç, slice of life, esports, josei ] 25 capítols de 22 min.
Sinopsi
IMDb (8,1):
“La Chihaya coneix un noi anomenat Arata, un talentós jugador de karuta. Ell creu que té potencial per convertir-se en una gran jugadora. Aleshores, la Chihaya assumeix un nou somni de convertir-se en la millor jugadora de karuta del Japó.”
Crítica
Un referent entre els josei…
Basat en un manga josei de Yuki Suetsugu, premiat amb el Manga Taishō de 2009, en el mateix any en el que va quedar finalista Shin'ya Shokudō (Midnight Dinner - La cantina de medianoche. Tokyo Stories) de Yarō Abe. El manga just ha acabat aquest mes d’agost de 2022 la seva serialització, des de 2007: 50 volums publicats. L’anime té 3 temporades i també 3 pel·lícules live-action, l’última bastant ben valorada (7,2 a IMDb).
Gràcies a la sèrie he après que –de la mateixa manera que vaig aprendre què era el shōgi amb 3-gatsu no Raion (March Comes In like a Lion)– hi ha un joc de cartes tradicional japonès, el karuta (modalitat uta-garuta) que és un joc de cartes en el que han d’identificar una carta, en el que hi ha un dels 100 millors poemes tradicionals, només escoltant-ne la primera o segona síl·laba del poema recitat.
Es veu que, des de fa temps, aquesta sèrie ja s’ha convertit en un clàssic, especialment entre els josei. I jo, aquí, sense enterar-me’n… A més, té aquesta cosa tant característica dels josei que és el disseny d’uns ulls extraordinàriament expressius i tendres. Si a això li afegim una producció molt treballada de l’època bona dels anime (principis dels anys 2010), acabes amb una sèrie de traca i mocador. La música acompanyant moments de tensió i/o emoció, molt aconseguida en la meva opinió.
Una sèrie llarga (25 capítols), però d’una qualitat com poques. M’ha agradat moltíssim. Ara bé, com la majoria de sèries que estic veient, m’hi jugo un pèsol que en tres mesos ja no me n’enrecordo d’haver-la vista… i això que, amb tres temporades en què acabaré veient un total de 74 capítols + 1 OVA, no és per oblidar-se’n…
Tot i que toca un esport minoritari (o pseudoesport: el karuta, un joc de cartes), basat en una tradició japonesa, l’anime es manté ben modern i actual (tenint en compte l’evolució dels gadgets tecnològics, com per exemple els mòbils) amb una estètica “a la moda”. Les partides tampoc es fan excessivament pesades ni interminables com en la majoria d’esports (o el mateix 3-gatsu no Raion, que és el seu punt feble).
El títol de cada capítol, és l’inici d’un dels poemes del joc de cartes. Esport, poesia i romanços varis. Què més vols!
Resum (amb espòilers)
Chihaya Ayase és una noia que s'ha passat la major part de la seva vida simplement donant suport a la seva germana en la seva carrera de model. Això canvia quan coneix un noi anomenat Arata Wataya, un talentós jugador de karuta. Després de fer-se amics, creu que Chihaya té potencial per convertir-se en un gran jugador. Quan la Chihaya assumeix un nou somni de convertir-se en la millor jugadora de karuta del Japó, aviat es separa dels seus amics que juguen a karuta mentre creixen. Ara a l'institut, Chihaya es retroba amb el seu amic de la infància, Taichi Mashima. Junts, formen el Mizusawa Karuta Club. Amb els seus companys d'equip i amics donant-li suport, Chihaya s'esforça per convertir-se en la millor jugadora de karuta del món i un dia tornar a estar amb Arata.
==
1.- Ara floreix la flor. Chihaya Ayase, l'estudiant de primer any de secundària de Mizusawa, intenta formar un club de karuta, però ningú es pren seriosament el club. Quan es retroba amb Taichi Mashima, la seva amiga de l'escola primària East Ōsato, recorda quan va conèixer l'Arata Wataya a sisè grau. En un flashback estès, els altres estudiants de primària, dirigits per Taichi, es burlen d'Arata i del seu accent Fukui. Chihaya defensa Arata i descobreix la seva increïble habilitat en el karuta competitiu. Li diu que el seu somni és convertir-se en un mestre de karuta, el millor jugador masculí.
2.- El vermell que és. En el torneig anual de karuta de primària, el partit final és entre Taichi i Arata. Sentint-se amenaçat per l'habilitat d'Arata, Taichi roba les ulleres d'Arata abans del partit. Chihaya substitueix Arata i derrota a Taichi. La seva mare i la seva germana gran, Chitose, concursant en un concurs de bellesa i aspirant a model, són indiferents a l'èxit, perquè un buscador de talents està reclutant Chitose. La mare d'en Taichi el renya per haver perdut i li diu que només intenti les coses en les quals està garantit que guanyarà, però Chihaya li diu que no hi ha res dolent a perdre una lluita justa. Quan Taichi torna les ulleres a l'Arata i admet haver-les robat, li demana a l'Arata que no li digui a la Chihaya, perquè no vol que l'odi. Arata l'anomena covard per haver robat les ulleres, però diu que entén per què en Taichi no vol que la Chihaya l'odi.
3.- De la neu blanca de cristall. Chihaya, Arata i Taichi visiten una sessió de pràctica de la Shiranami Karuta Society. Allà coneixen el Dr. Harada, el director de la societat, i l'estrany Hiro Kinashi, conegut com a Retro (ひょろ, Hyoro), un alumne de sisè com ells. Chihaya, Arata i Taichi juguen a Retro i als seus amics en un partit de tres contra tres Genpei. En Taichi li diu a l'Arata que hauria de jugar sol contra el Retro i els seus amics, però l'Arata diu que vol jugar en equip. A instància de Chihaya, decideixen competir en un proper torneig per equips de tres. Mentrestant, en Taichi és acceptat en una prestigiosa escola secundària, i l'Arata s'assabenta que tornarà a Fukui quan acabi el curs escolar. En el torneig, la Chihaya s'enfronta a Yūsei Nishida, a qui ràpidament sobrenomena Porky (肉まん, Nikuman), a la primera ronda i perd. Taichi també perd el seu partit, per la qual cosa l'equip queda eliminat. Després de l'últim dia d'escola, Chihaya diu que, mentre tinguin karuta, es tornaran a veure.
4.- Descendeix un remolí de pètals de flors. Quan la Chihaya i la Taichi s'acomiaden d'Arata, la Chihaya declara que es convertirà en una reina karuta, la millor jugadora, i Taichi declara que es convertirà en un mestre. De tornada al present, Chihaya li diu a Taichi que va passar a la classe B durant les vacances de primavera i que, si guanya un torneig aquell diumenge i arriba a la classe A, l'ha d'ajudar a formar un club de karuta a l'escola. Quan Taichi va a veure jugar en Chihaya, Harada el reconeix immediatament. Taichi li diu que va jugar al karuta a l'escola secundària amb un club, però que ja no és el seu somni ser mestre. Harada li diu que la Chihaya mai va renunciar al karuta, sovint jugant al karuta sola a l'escola secundària, tot i que es va unir a l'equip de pista. Chihaya guanya i passa a la Classe A. Quan Chihaya truca a l'Arata per dir-li, la primera vegada que parlen des de l'escola primària, ell li diu que no truqui més, perquè ha deixat de jugar al karuta.
5.- La visió d'una lluna de mitjanit. La Chihaya i el Taichi viatgen a Fukui per veure l'Arata. Un cop a casa seva, l'Arata els diu que marxin. En Chihaya treu una baralla de cartes i intenta que jugui al karuta, però l'Arata pateja la baralla, escampant les cartes. Taichi arrossega la Chihaya per marxar. Yuu, la noia que viu al costat d'Arata, corre darrere d'ells amb les cartes i els diu que s'emportin les cartes. Ella els diu que l'avi d'Arata va morir d'un vessament cerebral un dia que se suposava que Arata l'havia de alletar, però que estava en un torneig fent classe A. Arata s'adona que encara vol ser amic de Chihaya i corre darrere d'ella i de Taichi, que el veuen com el seu. el tren s'allunya. En Taichi li diu a la Chihaya que l'ajudarà a formar un club i a esperar que l'Arata torni a karuta.
6.- Ara floreix dins del palau de nou plecs. Chihaya ha convençut Taeko Miyauchi, el professor de ciències i entrenador de tennis, perquè assigni un traster en una de les dependències de l'escola com a sala de clubs. Kanade Ōe, que actualment pertany al club de tir amb arc perquè pugui portar un hakama, considera unir-se al club de karuta, perquè creu que els encanten els poemes clàssics i també porten hakama. Li sorprèn que la karuta competitiva no sigui l'amor refinat per la poesia que ella pensava que era. A més està decebuda que el club de karuta no porti hakama. Chihaya està decidida a reclutar Kana, però, i la visita a la botiga de roba tradicional de la seva família. Quan Chihaya s'assabenta que els poemes tenen significats simbòlics i contextos històrics rics, demana a Kana que els expliqui els 100. Kana accepta unir-se al club amb la condició que Chihaya modeli quimonos per al catàleg de la botiga i que els membres del club portin hakama per als tornejos.
7.- Però per l'arribada de la tardor. Taichi avalua les seves habilitats de karuta. Els seus avantatges són la memorització i l'adaptació en funció de quines cartes s'han llegit. Chihaya té prou velocitat, però, per agafar cartes fins i tot si Taichi reacciona primer. Chihaya intenta reclutar el segon estudiant de primer any, Tsutomu Komano, sobrenomenat Desk-tomu (机くん, Tsukue-kun) pels seus companys perquè sempre està estudiant. A Komano no li interessa. Quan Chihaya diu que els jugadors memoritzen les posicions de totes les cartes, no se la creu, però fa una pausa quan s'adona que en Taichi, l'estudiant de primer any, és al club. Repta a Chihaya i Taichi a jugar un joc amb les cartes girades. El taichi té l'avantatge amb una millor memorització i guanya. Després del partit, Komano encara marxa, dient que no té talent per al karuta. Taichi diu que tampoc no té talent i segueix perdent, però preferiria tenir algú que treballa dur i perd que algú que només té talent. Komano decideix unir-se al club karuta.
8.- Els sons de la cascada. A l'escola, Chihaya es troba amb Nishida, que es nega a unir-se al club karuta perquè ara és al club de tennis. Chihaya s'adona que està utilitzant el temps de karuta per jugar a tennis i li diu que això no és just amb el tennis. Nishida creu que el club de karuta està a un nivell d'escola primària, així que Taichi el desafia a jugar a Chihaya. Mentre juga en Nishida, recorda com li agradava el karuta. Encara que Chihaya guanya, Nishida insisteix que encara no tornarà al karuta, perquè mai podrà ser tan bo com Arata. La Miyauchi passa per davant de la sala del club i hi veu en Nishida. Quan ella li demana que expliqui per què s'estava saltant la pràctica de tennis, s'adona que encara estima el karuta i decideix deixar el club de tennis per unir-se al club de karuta. Mentre Chihaya elabora la llista de socis per demanar el reconeixement oficial del club, s'alegra de no estar sola.
9.- Però no em puc amagar. Miyauchi atorga al club l'estatus d'oficial, amb ella mateixa com a assessora provisional, si els membres seleccionen a algú que no sigui Chihaya com a president. Quan els altres membres seleccionen Taichi, Chihaya es declara capità. Chihaya es fixa com a objectiu guanyar el torneig regional de Tòquio per equips de secundària, de manera que el club decideix fer un campament a casa de Taichi durant un llarg cap de setmana de vacances mentre la seva família no és. Chihaya estableix un calendari esgotador, especialment per a Kana i Komano. Quan la mare i la germana petita d'en Taichi arriben d'hora a casa, la Chihaya i la Kana s'amaguen i després van a la casa de la Chihaya a dormir. A mitjanit, Kana arrossega la Chihaya a un parc on els nois estan esperant una festa d'aniversari sorpresa per a la Chihaya. La Chihya es disculpa per la dura pràctica, però els altres li agraeixen per ajudar-los a millorar. Arata li envia un missatge de text a Taichi amb un desig de feliç aniversari per transmetre a Chihaya. Chihaya decideix que és el millor aniversari.
10.- Intercanvi hola i adéu. Chihaya envia missatges de text a Arata durant tot el torneig regional, però mai respon. Li pregunta a Taichi per què l'Arata només li envia missatges de text. En Taichi no diu res, però creu que és perquè ell i l'Arata pensen que en Chihaya pertanyen a tots dos. Komano, frustrat perquè no pot guanyar cap partit, declara que se'n va a casa. Taichi li permet saltar-se les semifinals, però li ordena competir a les finals. Quan Nishida diu que haurien d'oblidar-se de Komano, Taichi culpa a tothom per no jugar junts com a equip. El conflicte afecta a Chihaya, i ella juga malament. Mentrestant, Retro, que ara assisteix a l'Acadèmia Hokuō, utilitza cartes de tarot retrot (ひょろっと, hyorotto) per endevinar quin ordre hauria d'utilitzar Hokuō per a la final. Akito Sudō, el capità de Hokuō, vol jugar amb Chihaya si Mizusawa guanya les semifinals. Taichi s'adona que no ha estat un bon líder i anima l'equip. Chihaya veu en Komano, que ha tornat per donar-li suport, i es recupera. Mizusawa guanya i passa a la final.
11.- El cel és el camí cap a casa. Harada i Hiroshi Tsuboguchi, l'as de Shiranami, van a animar en Chihaya i en Taichi. Chihaya suggereix una ordre que tregui el millor de si mateix en lloc de preocupar-se per l'ordre d'en Hokuō. Utilitzant les cartes de Retro, Hokuō fa coincidir Sudō amb Chihaya, Retro contra Taichi i la resta de manera aleatòria, ja que confien en una victòria fàcil. Mochida, l'entrenador de Hokuō, els adverteix que poden tenir excés de confiança. Finalment, l'Arata mira el seu correu electrònic i veu tots els textos de Chihaya. Quan Mochida li diu a Harada que el torneig només té un lector, Harada s'adona que Chihaya té un avantatge, perquè ja ha après les peculiaritats del lector. Kana i Komano perden els seus partits. Taichi derrota a Retro i Nishida derrota a Nayuta Amakasu. Sudō, incapaç d'avançar-se a Chihaya, reflecteix que en Mochida li va ensenyar que el karuta és divertit, encara que el partit va malament. Chihaya derrota a Sudō. Chihaya envia a l'Arata una foto de l'equip i diu que hauria de venir a veure'ls als nacionals a Ōmi Jingū.
12.- Estableix que aquests camps prohibits brillen. A casa, la Chihaya intenta explicar el torneig als seus pares, però estan preocupats per l'aparició de Chitose en un concurs. A l'escola, Miyauchi minimitza la importància del karuta i diu que un altre professor acompanyarà el club a Ōmi Jingū. Quan la Chihaya perd un partit contra Harada a la Shirinami Society, sent la pressió de representar Tòquio als nacionals, però en Taichi li diu que Retro li va donar tota la intel·ligència d'Hokuō sobre els seus competidors. Chihaya torna a casa i es commou quan descobreix que el seu pare ha començat un llibre de retalls dels seus èxits. Al final d'un dia, la Miyauchi passa per la sala del club i s'adona que la karuta no és tan trivial com havia pensat. Ella decideix aprendre sobre karuta i acompanyar el club a Ōmi Jingū.
13.- Per tu, em dirigeixo. A la primera ronda del torneig nacional, Chihaya ha alternat suors i calfreds. Mentrestant, Arata s'hi dirigeix i pensa en el seu avi, que el va seguir entrenant fins i tot després d'haver patit un ictus. Després d'un ictus posterior, va perdre la lucidesa i fins i tot va oblidar què era el kuruta. El dia d'un torneig en què l'Arata l'estava alletant sol, va recuperar la lucidesa i va manar a l'Arata que competia. Quan Arata va guanyar i va passar a la classe A, el seu avi va patir un altre ictus i va morir. Arata arriba a Ōmi Jingū just quan Chihaya es desmaia. L'equip perd el partit de Chihaya, però continua la ronda. Elogiat per un dels funcionaris que creu que és allà per competir, Arata s'imagina dient al seu avi que encara estima el karuta. Després, l'equip explica a Chihaya com Komano va guanyar dos partits seguits i com va passar als playoffs abans de perdre davant Fujisaki.
14.- Perquè no hi ha ningú més. L'endemà és el torneig individual. Taichi pensa com ha d'estar a la classe A per jugar amb l'Arata en un partit. Sudō li diu a la Chihaya que Shinobu Wakamiya, la reina karuta més jove de la història i estudiant de primer any de secundària, juga a Amakasu a la primera ronda. Shinobu el derrota per 24 cartes. Chihaya s'enfronta a ella a la segona ronda. Taichi s'acomiada al torneig de la Classe B i va a veure el seu partit. Veu que la Chihaya reacciona primer, però en Shinobu és més ràpid i es mou amb més precisió per agafar totes les cartes. Quan la Chihaya es queda enrere, deixa de jugar de manera agressiva. Shinobu està decebut perquè Chihaya ja s'hagi rendit. La Chihaya recorda no haver pogut agafar cap carta contra l'Arata i decideix no ser més feble ara que llavors. La Chihaya comença a agafar cartes.
15.- Com si s'hagin enfilat perles per la plana de tardor. En Shinobu derrota a Chihaya per 20 cartes i decideix no deixar que la Chihaya prengui cap carta si es tornen a trobar, però es desarma quan Chihaya felicita la seva samarreta de Snowmaru. Chihaya decideix millorar la seva precisió. Finalment, Shinobu derrota a Sudō a la final de la Classe A. Chihaya va a veure Taichi a la final de la Classe B, on el seu cansament i la seva falta de velocitat física van provocar la seva pèrdua. Després de reflexionar sobre les seves debilitats al torneig, Taichi diu que l'única cosa que li falta a tothom al club és la resistència. Aprofiten la resta de l'estiu per entrenar físicament. Arata visita Kuriyama, el director de la Societat Fukui Nagumo Karuta, i demana unir-se a la societat. Shinobu entrena sol.
16.- Les fulles de tardor de la muntanya Ogura. Un resum dels fets fins ara, intercalats amb diversos segments d'omake.
17.- El món no ofereix escapada. Taichi investiga el calendari dels propers tornejos de karuta perquè el club els pugui utilitzar per assolir els seus objectius individuals. La Chihaya ha d'entrenar per a la classificació de la reina de l'est. Taichi i Nishida necessiten fer la Classe A. Taichi també desitja en secret competir a la classificació mestre de l'est. Komano i Kana han de fer la classe C. Komano reflexiona sobre com és més feliç que està des que va entrar al club. Taichi sovint viatja a tornejos per intentar arribar a la Classe A, descobrint que Nishida i Retro també estan en molts d'ells amb el mateix propòsit. Cap d'ells ho aconsegueix. Mentrestant, Harada li diu a la Chihaya que deixi de confiar en la seva velocitat. Komano explica les estadístiques que conserva i com les utilitza per formar estratègies. Kana assenyala que la confiança de Chihaya en el so i la velocitat condueix a molts errors, però Kana diferencia els poemes per significats, de manera que comet menys faltes.
18.- Les flors de pruner encara fan la mateixa olor. Els membres del club competeixen en un torneig individual regular. La Chihaya intenta jugar un estil equilibrat que no es basa en la velocitat, però és incapaç de contenir-se i comet moltes faltes. També reconeix que el seu oponent, Sakura Kanai, està utilitzant l'estratègia contra ella que va descriure en Komano. Ella perd el partit, però veient en Kanai aprèn que el que li falta és el temps. Després, ella i Retro veuen la final de classe B entre Taichi i Nishda i la final de classe D entre Komano i Kana. La Chihaya s'adona que hauria de mirar-los per aprendre d'ells en lloc de donar-los suport. Se sent atreta pel partit entre Komano i Kana.
19.- A mesura que passen els anys. Chihaya reflexiona que les falles li estan costant a Komano el seu partit contra Kana, igual que les seves falles li van costar el partit contra Kanai abans. Komano s'adona que no està perdent contra la Kana, sinó contra ell mateix. Kana derrota en Komano, i tots dos formen la Classe C. Quan el partit entre Taichi i Nishida es redueix a la sort de l'empat, Taichi intenta augmentar les seves possibilitats de guanyar intentant empènyer en Nishida a una falta, però no ho aconsegueix. Nishida derrota en Taichi i passa a la Classe A. De camí a casa, tothom comenta que l'equip és molt més fort ara. Chihaya expressa el seu desig de tornar a jugar com a equip. Quan l'Arata veu el rang de Taichi i Nishida en els resultats del torneig, decideix entrar a la classificació mestre occidental.
20.- Les ones creixents quasi semblen núvols al cel. Komano tutoritza a Chihaya i Nishida per als exàmens mentre Taichi entra a un torneig, la seva última oportunitat per passar a la Classe A abans de la classificació del mestre de l'est. L'Arata, també allà, li dóna una nota amb les seves dades de contacte per donar-li a la Chihaya. Chihaya abandona l'estudi, però arriba després que Taichi perdi. Mira a Arata, que perd davant Tsuboguchi. En Taichi li torna la nota, dient que l'Arata hauria de donar la seva informació a Chihaya ell mateix. L'Arata respon que no estava segur de si en Taichi i en Chihaya eren parella o no. Quan Kana arrossega la Chihaya de nou a estudiar, la Chihaya lamenta que només pugui veure l'Arata als tornejos. De camí cap a casa, Harada ofereix a Taichi un ascens a la Classe A, tot i que trencaria una regla de Shiranami. Taichi declina, dient que vol centrar-se en convertir-se en una persona que no fugi.
21.- Com les meves mànigues estan mullades de rosada. Nishida assenyala que la força i la debilitat de Taichi és veure el karuta només com un concurs mental. Diu que Taichi ha de començar a practicar swings, perquè pugui aprendre la distància a les cartes. A la classificació de l'est, Sudō diu a Chihaya que les universitats donen beques als estudiants que es classifiquen primer o segon en tornejos nacionals. Chihaya aposta sense voler en Sudō que el primer d'ells a perdre s'ha d'afaitar el cap. A la primera ronda, Chihaya s'enfronta a Ririka Tachikawa, un nen prodigi aclamat com el proper Shinobu. Chihaya se centra en el temps abans de tornar a la velocitat i guanyar la ronda. Harada li diu a la Tsuboguchi que vol que la Chihaya tingui més armes que només el seu talent. A la classificació occidental, Shinichi Murao, el company de karuta habitual d'Arata, perd a la primera ronda i li diu a l'Arata que ningú no pot vèncer a Hisashi Suō, l'actual mestre, de totes maneres. Taichi envia un missatge a Arata dient que Chihaya va guanyar la primera ronda i que espera que Arata sigui el finalista occidental.
22.- Igual que la meva bellesa s'ha esvaït. A la segona ronda, Chihaya s'enfronta a l'antiga reina, Yumi Yamamoto, que fa un any va perdre el títol davant Shinobu. La Yumi té una història de disputar totes les cartes que perd, però aquest any no està entusiasmada. Mirant per la finestra, Kana queda impressionada amb la veu clara del lector. Mentre la Chihaya domina el partit, Kitano, la directora de la Suihoku Karuta Society, obliga a obrir la finestra i li diu a la Yumi que jugui el seu propi karuta. Ella disputa cartes, que Chihaya no està preparada per manejar, i derrota a Chihaya.
23.-La nit és gairebé passada. Deprimida per la seva pèrdua, Chihaya s'amaga dins d'un armari. Harada assumeix la defensa dels cabells de Chihaya contra Sudō. Quan en Taichi diu que ha de sortir a animar a Harada, ella surt però diu que en Taichi els ha de vigilar perquè seran els seus rivals quan arribi a la Classe A. Harada derrota a Sudō, però perd a les semifinals. Tsuboguchi i Yumi es converteixen en els finalistes de l'est. L'Arata perd a la quarta ronda de la classificació oest. Arata intenta convèncer en Murao perquè torni a karuta per ajudar-lo a entrenar-se per convertir-se en mestre. Murao diu que l'objectiu del karuta no és convertir-se en mestre, però jugarà algun cop si l'Arata vol divertir-se. Tsuboguchi perd la partida de desafiador principal. La Yumi guanya el partit de reina desafiant. La nit de Nadal, els socis del club assisteixen a les festes de les seves classes respectives. Taichi ha donat el número de mòbil d'Arata a Chihaya, així que després de la seva festa, ella truca a l'Arata.
24.- Ningú vol veure les precioses flors de cirerer. Els membres del club veuen els partits de mestre i reina per televisió a casa de Taichi. Estan sorpresos de veure que la Shinobu ara és grassona, va menjar massa gelat per guanyar articles de Snowmaru per temps limitat, cosa que afecta la seva velocitat i precisió. La Shinobu, vestida amb el quimono de la seva àvia, recorda quan la seva mare es va divorciar del seu pare. Ella i la seva mare van anar a viure amb la seva àvia, que va portar a Shinobu a la Myojo Karuta Society quan Shinobu es va interessar pel karuta. Mentre la Yumi agafa diverses cartes seguides, en Shinobu els demana disculpes perquè no les va poder salvar. Recorda com els seus companys de primària li robaven les cartes i les amagaven. Shinobu derrota a Yumi i conserva el seu títol. La Chihaya s'adona que s'ha d'enganxar a les cartes de la mateixa manera que Shinobu i Kana. L'atenció es desplaça cap al partit màster. Nishida li diu a la Chihaya que el seu estil s'assembla més al de Suō que al de Shinobu. El comentarista explica que Suō va dir que té 28 cartes d'una síl·laba.
25.- Clar de lluna, clar i brillant. Suō reflecteix que és possible que altres jugadors no aprecien com Kyoko Yamashiro, el lector del partit, estima l'idioma japonès. Mirant la televisió, Murao pensa com ha deixat sol a Arata. L'Arata, també mirant a la televisió, es veu jugant a Suō, però sap que necessita jugar contra oponents forts. Suō guanya i conserva el seu títol. Ise, la directora de Myojo, convida en Shinobu a visitar la societat, però ella declina educadament. Komano sorprèn a Chihaya utilitzant les seves estadístiques per esbrinar que té 20 cartes d'una síl·laba. Desanimat perquè no té talent com Chihaya i Suō, en Taichi truca a l'Arata, que li diu que el seu avi va dir una vegada que hi ha moltes maneres d'agafar cartes que no depenen del talent. Murao ajuda l'Arata a entrenar. La Kana decideix que el seu somni és convertir-se en una lectora certificada, però es desanima quan s'assabenta que primer ha de ser de classe A. El Taichi comença a entrenar amb swings de pràctica. Quan comença el nou curs escolar, el professorat decideix cedir la sala del club a la banda de concerts si el club karuta no pot reclutar almenys cinc membres nous.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada