Bloc personal,

dijous, 29 de setembre del 2022

Moto en venda = arribada d’estafadors com mosques a la mel

Ahir al vespre vaig posar en venda la moto i aquest matí a primera hora ja he hagut de bloquejar tres estafadors. Un quart per la tarda.
Vaig estar mirant els preus que la gent, per situacions similars, valoraven i vaig decidir que 2.500 € era un preu excel·lent.
- Suzuki V-Strom de 650 cc de l’any 2005 amb 94.470 Km a Sant Pere de Ribes
Assegurança, impost de circulació i ITV al dia. Publico fotos i lloc on em poden localitzar.

En pocs minuts ja em va entrar una noia que, pel que deia i la manera d’expressar-se i escriure, tot grinyolava des de bon començament. Les meves alertes internes treien foc, però li vaig seguir el joc i va continuar el matí següent. Paral·lelament, altres dues persones amb el mateix perfil van intentar el mateix. Potser eren tres persones diferents intentant el mateix, però a mi m’agrada pensar més que era un sol estafador amb múltiples perfils. Un cop bloquejats els tres contactes, per la tarda m’ha aparegut una quarta interessada. Em torna a demanar que li digui el preu i li passi les fotos: bloquejada al moment!

(Si estan veient la informació des de l’anunci, estan veient preu i estan veient fotos. Una altra cosa és que hi hagi un interès real i vulguin més informació que no hi surt. Si per un bot aconsegueixen només el telèfon, és que van per feina: a enganyar el màxim de passerells possible).

El modus operandi en els quatre casos ha estat el mateix. Quatre noies, amb foto de perfil de noia al WhatsApp es posen en contacte amb mi. Les quatre demanen preu i fotos (ja surten a l’anunci). Jo les envio. Diuen que està bé. Demanen si tota la documentació està en regla. Contesto que sí. Després demanen d’on soc (també hi consta). Els ho dic. I aquí comença la filigrana de la història: que si urgència, que si és “para mi esposo” (“esposo”?), “para mi prima”, que si “soy de Huelva”, “de Málaga”, que si “te envío una agencia de transporte”… ai las!

Finalitzen amb l’enviament, per la seva part, de la foto d’un DNI, que correspon amb la del seu perfil de WhatsApp i demanen un tracte de confiança doncs, a continuació, necessiten les meves dades per fer el contracte.

“Confiança” és la paraula que més grinyola de totes. Ni el més mínim interès de si podran muntar una trail tan alta només apta per persones amb cames llargues, ni veure-la físicament, ni saber les revisions que ha fet, ni quines roda porta muntades, ni negociar preu… res de res! Van a aconseguir les teves dades postals, el teu DNI (per després enviar-lo a altres persones com un perfil nou de WhatsApp per continuar la roda de l’estafa) i les teves dades bancàries.

Explicat així, sembla fàcil veure l’enganyifa, però quan hi ets part implicada costa de saber-ho veure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada