Bloc personal,

diumenge, 8 de gener del 2023

Kageki Shōjo!! (2021) S01

[322]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Kazuhiro Yoneda
Guió: Tadashi Morishita, Miyako Matsumoto, Shinichi Inotsume (manga: Kumiko Saiki)
Música: Tsuneyoshi Saito
Estudi: Pine Jam
Veus de doblatge: Sayaka Senbongi, Yumiri Hanamori, Sumire Uesaka
Emissió 04/07/21 - 26/09/21
Títol original: かげきしょうじょ!!

[ Animació, comèdia dramàtica, shōjo, seinen ] 13 capítols de 22 min.
Wikipedia   |   MyAnimeList

Sinopsi

IMDb (7,4):
“Fundada a l'època de Taisho, la Companyia d’Òpera La Flor Vermella, atrau el cor de la gent a través de generacions en un escenari preciós creat només per dones solteres. Les estudiants de la 100a generació que han passat per un gran augment i han ingressat a l'Escola d'Arts Musicals i Teatrals de Kouka de la Companyia d’Òpera La Flor Vermella per desenvolupar els seus talents. La Sarasa Watanabe, una noia innocent amb una alçada de 178 cm que anhela interpretar el paper d’Oscar-sama i l’Ai Narada, una antiga ídol nacional indiferent a tot, tant als somnis com als amics, han aconseguit plaça a l’acadèmia. La vida de l'escola d’arts escèniques plena d'esperança i conflicte, on tot està desarticulat, està a punt de començar.”

Crítica

M’ha agradat tant i està tan ben feta…

Basat en un manga de Kumiko Saiki actualment en publicació des de 2015 amb un total de 14 volums. Originalment es va llançar com seinen amb dos volums i després va canviar d’editorial per publicar-se com shōjo. També se la pot trobar sota el títol Kageki Shoujo!! (o Kageki Shojo!!) i també Kageki Shoujo! (o Kageki Shojo!) amb una sola admiració… (l’edició original seinen).

En el primer capítol, que és de traca i mocador, el personatge de la Sarasa se les menja a totes amb patates.

Encara que sigui un recompte de vida escolar, a mi m’agrada pensar que és més similar a un spokon d’esports, per la competitivitat i per les diverses proves que han de superar.

L’estructura social sobre la que s’aguanta tota la història grinyola de mala manera, però m’ha semblat força interessant l’actualització o puntualització, més ben dit, del que significa l’assetjament sexual: tot és assetjament sexual.

Resum (amb espòilers)

Després d'haver-se vist obligat a graduar-se a JPX48 després d'un incident controvertit amb un fan masculí, Ai Narata jura no interactuar mai més amb un altre home. Utilitzant el seu talent i el fort desig d'allunyar-se dels homes, Ai fa audicions per a l'exclusiva Escola d'Arts Musicals i Teatrals de Kouka, exclusivament femenina. L'escola és coneguda per produir les millors actrius que actuen al famós grup de teatre Kouka, format per dones. Provinent de la indústria dels ídols, Ai és la candidata perfecta per a la centena generació de l'escola, però el seu comportament distant l'allunya dels seus companys de classe.

L'excèntrica Sarasa Watanabe és l'única persona que vol convertir-se en amiga d'Ai. Entra a Kouka amb l'objectiu de convertir-se en una de les millors intèrprets "otokoyaku", una actriu que interpreta papers tradicionalment masculins. Després de veure una actuació de Kouka de La rosa de Versalles quan era més jove, Sarasa somia amb actuar com a Lady Oscar algun dia. Malauradament, la incapacitat de la Sarasa per llegir una habitació provoca fricció entre ella i els seus companys de classe, inclosa Ai, que a contracor es converteix en la seva companya d'habitació i parella en moltes de les seves classes.

Tenir èxit a Kouka implicarà més que un talent pur per a aquestes noies joves, ja que la gelosia, l'engany i les dures realitats del món de l'espectacle posen a prova la seva fortalesa mental. Podran la Sarasa i l'Ai pujar al cim i situar-se al pont de plata?

==

1.- Sota el cirerer, sota una pluja de pètals. Ai Narata, un antic membre d'un grup d'ídols anomenat "JPX48", sol·licita i és acceptat a la prestigiosa Escola d'Arts Musicals i Teatrals de Kouka (l'admissió anual de la qual no supera els 40) per convertir-se en actriu teatral. Va intentar viatjar d'incògnit per arribar a l'escola sense cridar l'atenció, tot i que la seva coberta es volava. La seva fama (i la controvèrsia associada que la va provocar la "graduació primerenca") la va precedir quan va arribar a l'escola, convertint-la en una marginada des del primer moment. I de la mateixa manera que se sent atreta per l'arbre de sakura "maleït" del campus, una noia alta va cercar el seu bitllet que havia volat a una de les branques de l'arbre i li va preguntar si podia fer-li una foto sota el mateix arbre. . Però Sarasa Watanabe, la noia alta, es va guanyar algunes mirades per part de la gent reunida al pati, que inclou la filla d'una família d'actors d'escena i una que va passar a convertir-se en ballarina a favor si es va matricular a l'escola, quan ella va declarar la seva intenció de convertir-se en la "top star" algun dia.

2.- Els que anhelen creuar el pont de plata. És el primer dia de classe, on els estudiants de primer any es presenten als seus assessors d'estudiants de segon curs, i quan els estudiants intenten destacar. Els estudiants de primer any també poden visitar el backstage del teatre Kouka. Durant la gira, Sarasa es va trobar amb una porta que quedava entreoberta. Andou-sensei, l'instructor que els acompanyava, li diu que no entri, però ja era massa tard. Sarasa va entrar per una porta que en realitat porta directament a la zona de l'escenari. Mentre entra a l'escenari, Ai queda enlluernada per la presència a l'escenari de la Sarasa, sobretot quan l'equip d'il·luminació, confonent-la amb un membre del personal, la posa el focus. Mentrestant, mentre tot això passa, l'assetjador d'Ai ha arribat a Kobe.

3.- L'ós de peluix. Aquest episodi revela el passat d'Ai i les mentides que va haver de suportar, inclòs l'osset de peluix que la seva mare, una actriu, diu que és del seu pare (però ell no hi és). L'episodi també arriba a l'arrel del seu odi pels homes, és a dir, l'assetjament sexual del xicot de la seva mare a una edat jove, que va marcar els seus anys de secundària. Se suposa que la seva incorporació a JPX48 va ser un mitjà per escapar dels homes, però està demostrat el contrari. Mentrestant, el seu assetjador ha arribat al camí Hanamichi, el que significa que està a prop de la ubicació d'Ai.

4.- Llàgrimes sobreescrites. Ai té un atac de pànic i fuig de l'escena, deixant a Sarasa sola amb l'"assetjador", Mikiya Kitaouji. Però, cansada de lliurar la bossa d'Ai a la Sarasa, la Mikiya s'arruga i plora. Diu que no és allà per assetjar-la, sinó per disculpar-se, reivindicant la responsabilitat de l'expulsió d'Ai de JPX. Taichi-sensei va sorgir del no-res i va escoltar la història de l'"assetjador". Els diu que Ai és la raó per la qual va sortir del seu estil de vida NEET. Va agafar la mà de l'Ai una mica més durant un esdeveniment de trobada i salutació, fet que va fer que li digués un esgarrifós, cosa que el va fer mal. Sent que Ai es va veure obligat a graduar-se sense gaire fanfarria (llegit com a "expulsat") com a resultat del que va passar un temps després. Taichi va aclarir unes quantes coses: primer, Ai no odia la Mikiya en particular; i, en segon lloc, no estava vinculada a JPX en absolut. Mentrestant, sentint-se culpable de deixar la Sarasa sola amb l'"assetjador", Ai va a buscar-la. En trobar-los al mateix lloc, les seves preocupacions es substitueixen per l'odi quan els veu ballar junts. L'endemà vaig tenir una baralla amb Sarasa i es va saltar la classe l'endemà. Sarasa s'enfronta aquell mateix dia pels seus alumnes de classe superior sobre una foto (presa per Hijiri tocant-los) d'ella amb un noi que circula per les xarxes socials, donada l'estricte regla de l'escola. Negant que ell sigui el seu xicot i esmentant que Taichi-sensei estava amb ells, ella s'afanya, finalment sabent on és. Ella és capaç de localitzar la seva ubicació exacta amb la informació de la Mikiya, que podria estar a prop de l'oceà, com de costum quan està trista, i això significa que podria estar a prop del port. I van arribar a ella just a temps quan veuen dos homes assetjant-la. Mikiya va fer l'aturada. Taichi i Sarasa van arribar més tard, i ella va cridar el crit més fort que va poder gestionar, cridant l'atenció de dos policies propers i espantant els assetjadors. Ai va anar on era en Mikiya, agraint-li i disculpant-se. Se'n va amb un petit record d'Ai, dient que l'esperarà algun dia per veure-la a l'escenari de Kouka. De camí al dormitori, Ai li pregunta a la Sarasa com podria oblidar alguna cosa que no pot. Com que la Sarasa li està d'esquena, en aquell moment no coneix les seves emocions, però escolta d'ella que l'únic que faria és cobrir-les amb més bons records. A mesura que s'enfrontaven al doble de la neteja matinal dels seus alumnes de classe superior, la "dieta" d'Ayako Yamada s'acosta a sortir de control.

5.- Les donzelles escollides. Ai intenta compensar-se amb Sarasa, però sembla que aquesta última la ignora. Més tard poden veure una actuació de la Tropa d'Hivern de Romeu i Julieta al Teatre Kouka, on Ai és observat per la companya d'una de les actrius Kouka que passa. Després de l'obra, Sarasa sembla haver demostrat que podia memoritzar línies només escoltant-les una vegada, quan va pronunciar algunes de les línies de Romeu exactament com es mostra a l'obra, sorprenent als seus amics i alumnes de classe superior, que pensaven que tot el que sabia era Rosa de Versalles. . Això va commoure Ai, i, sense adonar-se'n, agafa la mà de la Sarasa i finalment es va reconciliar amb ella. Mentrestant, l'afartament i els vòmits de l'Ayako s'acosten a la seva resistència. L'Onodera-sensei s'enfronta i recrimina a Tachibana-sensei, que també s'adona de l'estat d'Ayako, per anomenar Ayako "una grassa", cosa que va causar el trastorn alimentari d'Ayako. Onodera-sensei la porta a l'hospital quan l'Ayako es va ensorrar durant una de les seves classes de veu. L'Ayako està a punt d'abandonar l'escola i el seu somni, però una petita xerrada animada d'Onodera-sensei sembla que la torna a encarrilar perquè reconeix els seus talents, sobretot la seva veu. L'Ayako torna a classe després d'uns dies de descans i sorprèn als seus companys quan va fer un solo sorprenent. Més tard, l'Ayako es disculpa amb l'Ai, que una nit va notar la seva condició, per haver-la enganxat. Els esdeveniments impulsen Ai a treballar encara més dur per convertir-se en actriu Kouka.

6.- Un cop d'ull a l'estrellat. Per canviar de ritme, la classe va fer interpretació de prova, i l'obra en qüestió és Romeu i Julieta. La classe es divideix en grups de quatre i té dues setmanes per fer una actuació. Ai va superar el seu problema amb la lectura de kanji i va escapar de la crítica exhaustiva d'Andou-sensei amb poc dany, ja que va ser la primera Julieta "no somrient" que va veure mai. La Chika Sawada pot haver-se enganxat, però es va arreglar per recuperar-se, i a Kaoru Hoshino se li diu que no deixi que la seva ment es desviï i actuï com volgués de moment. Malgrat la seva bona impressió de Tybalt, Andou-sensei li diu a Sarasa que no es convertirà en una estrella superior si no canvia. Just quan va fer 16 anys.

7.- El Hanamichi i el Pont de Plata. La Sarasa continua pensant en la crítica d'Andou-sensei mentre ella i l'Ai es dirigeixen a casa per a les vacances d'estiu. El motiu dels pensaments d'Andou-sensei és perquè "va veure el Tybalt d'una altra persona en lloc del seu propi Tybalt". Això es deu a les seves arrels com a algú que va començar al kabuki, on es basa principalment en la replicació per mantenir-lo viu. Akiya Shirakawa, el xicot de Sarasa, va dir, però, que el kabuki no és una rèplica directa, ja que els actors de kabuki sempre estan provant coses noves mantenint les antigues tradicions, amb el resultat d'entretenir el públic. I per complir aquestes expectatives, els actors haurien de dedicar-s'hi. Quan l'Akiya li va donar entrades a ella i Ai per a una actuació de Sukeroku, diu que vol mostrar-li la seva dedicació a l'ofici. Aquella nit, Sarasa va descriure a Ai la seva experiència com a actor kabuki. La Sarasa va plorar mentre veien l'Akiya actuar a l'obra kabuki, recordant la seva imitació de Sukeroku davant de la seva difunta àvia. Quan la Sarasa i l'Ai tornen al seu dormitori, l'Akiya li va dir que no perdés mai de vista el seu objectiu, ja que "només hi ha un camí a seguir". Aquest episodi també revela el passat de Sarasa: ella és la filla il·legítima de Kozaburou, ja que està casat amb la filla de Kaou Shirakawa, un actor kabuki de 15a generació considerat un tresor nacional, i a qui Sarasa anomena "Daidai-sensei". Akiya també neix a la família kabuki i està a punt de convertir-se en l'hereu de Kaou del seu nom. La mateixa Sarasa va mostrar talent per al kabuki, fins i tot, inesperadament, protagonitzant una actuació de Sukeroku. Va ser percebuda com una amenaça per al camí d'Akiya per convertir-se en l'hereu de Kaou, que el seu instructor de kabuki va dir directament que mai faria l'obra de kabuki. Fins i tot amb una Kouzaburou lamentada, el seu avi enfadat li va impedir tornar al seu lloc per tallar-la del kabuki com a resultat. A les Shirakawa també se'ls va prohibir assistir al funeral de la seva àvia.

8.- L'estiu de Kaoru. L'episodi se centra en l'estiu de Kaoru Hoshino abans de ser acceptat a l'escola Kouka. Tothom a l'escola la considerava estranya per utilitzar un paraigua (per evitar que es bronzegés) quan la majoria de les noies de secundària no ho fan. També estava sota pressió perquè se la compara amb la seva àvia i la seva mare, ambdues ex actrius Kouka. Però a causa d'aquesta pressió, va conèixer un nen de secundària anomenat Rikuto Tsuji, germà d'un famós jugador de beisbol. El fet de ser iguals en la situació els va portar a passar l'estona junts, fins i tot fins al punt de convertir-se en parella, però es van separar després d'un xoc de creences: Rikuto, dubtant de les seves possibilitats d'èxit amb el seu equip, va pensar que la seva entrada al beisbol va ser a causa de la pressió per ser com el seu germà; i la Kaoru, en canvi, volia ser com la seva àvia i la seva mare. Va abandonar el castell de focs artificials al qual van assistir plorant, tenyit de la seva enveja per una adolescent normal a la qual ha rebutjat les espatlles pel bé de la seva ambició. Ella el va bloquejar al seu telèfon més tard i mai va tornar a aquella parada d'autobús on solen passar l'estona. L'equip de beisbol de Rikuto estava en la carrera pel Koushien, i va passar de ser un escalfador de bancs a un jugador titular real durant els seus dies amb Kaoru. Es va alegrar quan va veure en Rikuto colpejar aquell home run que va enviar el seu equip al Koushien. Més tard va saber que van ser eliminats a principis del torneig. Avancem ràpidament a l'inici del segon semestre a l'escola Kouka, la Sarasa mostra a Kaoru una imatge d'una parada d'autobús al seu telèfon. La Kaoru s'adona que és la parada d'autobús on ella i la Rikuto es van conèixer per primera vegada. Tenia una nota enganxada a la paret, de la Rikuto, donant-li les gràcies. Encara juga a beisbol quan va publicar la nota. Somrient en silenci, Kaoru està d'acord amb Sarasa que és romàntic, prometent-se a si mateixa que quan finalment arribi a creuar el pont de plata i ell encara juga a beisbol, li reservarà un seient principal a la secció de les SS del teatre... i probablement fins i tot. confessar els seus sentiments per ell.

9.- Les dues Julietes. Els assajos estan en marxa per al Festival de l'escola Grand Kouka, on els Superiors (antic alumnes de l'escola Kouka) fan equip amb els alumnes. I això vol dir que fins i tot les millors actrius de la Troupe Kouka són al voltant. En un moment, Sarasa i alguns dels primers anys van ensopegar accidentalment amb una habitació amb totes les principals estrelles de les quatre comparses. Els primers anys també estan sorpresos per l'actitud terrenal dels Superiors i es van sentir a gust. Més tard, Mirei Nohara, una de les superiors, va conèixer en Chiaki. Aleshores, quan va trucar a Chika (confonent-la amb la seva germana bessona Chiaki), aquesta la ignora. La Chiaki és renyada l'endemà, però Sarasa va aclarir coses que la Chiaki té una germana bessona. No se'ls imposa cap sanció, ja que insultar els Superiors és dolent per a qualsevol que comenci les seves ambicions Kouka; però la Chiaki es va adonar que els seus superiors la ignoraven. Això va provocar que els bessons tinguessin una baralla, que fins i tot va provocar que la Chika retardés la seva admissió a l'escola Kouka perquè la seva germana va fallar la primera vegada. L'Akiha Ichijou, una de les superiors, després es disculpa amb la Sarasa per haver quedat atrapada en l'error, fins i tot lloant-la per defensar els seus amics, dient que és l'encarnació de l'esperit Kouka. Més tard, la Chika va a demanar perdó a la Mirei, dient que la seva gelosia per la seva germana va fer que no digués res en primer lloc. La Mirei la va instar a no deixar que la negativitat es prengués el control d'ella i a convertir aquesta gelosia en ambició. La Chika i la Chiaki es van reconciliar aquella nit, però ara són conscients que ja no poden ser exactament iguals: el seu viatge per l'escola Kouka va arribar a la cruïlla prematurament; però, un dia, "els seus camins tornaran a confluir". Aquest incident en realitat va forjar una amistat entre els bessons i la Mirei; de fet, ella i l'Akiha són membres de la Junta Directiva de la Troupe Kouka. S'acosta el dia del festival esportiu, quan Shiina Reo, una de les caps de l'equip, s'acosta a l'Akiha perquè un dels seus membres s'esquinça la cama per a la cursa de relleus. Segons la direcció, es va proposar que el substituís una altra Superiora; però l'Akiha suggereix que un membre de la Classe del Centenari hauria de substituir-la.

10.- Una tardor d'un cop al segle. Sarasa és escollida per ser la substituta de la cursa de relleus de la Spring Troupe, sota el lideratge de la seva màxima estrella, Shiina. Això li va fer guanyar més enveja a Sarasa, sobretot entre els de segon; i es va convertir en l'objectiu de l'assetjament d'Hijiri Nojima, que la va posar nerviosa a l'esdeveniment del Festival de l'Esport; la va espantar tant que no va tocar la flauta de bec durant la seva presentació. Va quedar gairebé fora de control quan la Risa va haver d'intervenir i donar-li una xerrada d'ànim. Per pura coincidència, Sei Satomi, el líder de la Troupe d'Hivern, entra en escena i també li va donar una xerrada animada. També és allà per regalar a Sarasa un ram de roses vermelles, dient que és "del seu fan de la rosa vermella". Per alguna raó, en Kouzaburou va aconseguir infiltrar-se al darrere del bastidor i va "empènyer" el ram a Sei, i va deixar l'àrea a l'exterior de la pista esportiva (amb Akiya esperant). Això, juntament amb unes quantes paraules d'Ai: ser el seu jo ideal, la va tornar a condicionar. Segons les paraules d'Ai, portava pits falsos perquè jugava com a ideal durant la cursa de relleus: el "jo ideal" de Sarasa era tenir una E-cup. Ella s'ensopega quan la Sei intenta rebre la batuta i es va estavellar contra Sarasa. Queden tercer i quart, però els dos creuen la meta de la mà per lliurar les seves porres als següents corredors. En Sei, de fet, veu alguna cosa especial a Sarasa, d'acord amb Andou-sensei. Mentrestant, Akiha revela la raó per la qual va triar Sarasa com a corredora substituta: una mena d'agraïment per representar un dels amics, i per la seva afició pel paper de Lady Oscar, que va interpretar fa deu anys, sense que ella ho sàpiga. va ser ella qui va fer el paper. La Festa de l'Esport, que se celebra cada deu anys, va finalitzar amb èxit.

11.- 4/40. Per a l'espectacle del Festival Cultural de l'escola Kouka, els primers anys tenen una franja de quinze minuts per a l'espectacle que han de fer els de segon any, i amb Romeu i Julieta l'obra a fer. El problema: a causa del temps limitat, només s'han d'escollir 4 dels 40 estudiants de primer any per actuar, i s'ha de decidir mitjançant una audició. Sarasa, amb la instància de l'Ai i fins i tot l'Akiya, torna a buscar el paper de "Tybalt", com a "venjança" per la seva descuidació anterior. La competència entre els estudiants de primer any es torna intensa (Sawa Sugimoto, que és la rival de Sarasa pel paper, entra al mode Beast); i tot i que és una mica fàcil per a noies com Ai (tenint en compte la seva experiència d'avantatge, com va assenyalar la seva consellera principal Hijiri; però lluita per conèixer els sentiments bàsics de "Juliet", el seu personatge escollit), la pressió s'està creixent per a algunes d'elles, sobretot una Ayako tímida.

12.- Segurament algú. Recordant el seu passat, el del seu primer amor fallit (tècnicament va ser "zona d'amic" per la persona amb la qual està enamorada), i després que Sawa la va instar a "ho donar-ho tot", Ayako surt de la seva tímida i tímid per fer una actuació impressionant per al paper de "Juliet". És tan increïble que Ai la considerés una digna rival per al paper, i va fer sentir orgullós a Onodera-sensei, el seu partidari més ardent. Ai, Sawa, els bessons Sawada i Kaoru van tenir la seva audició feta, amb Sawa, donant-li tot i fent ús d'algunes de les seves habilitats de ballet, fent una representació convincent de Tybalt, animant-se amb Sarasa en ment. Mentrestant, mentre la Sarasa es prepara i espera el seu torn, recorda els esdeveniments abans de marxar a l'escola Kouka, és a dir, quan va acceptar l'Akiya com el seu xicot. Però quan el seu torn a l'audició és a prop, hi ha un gir: Andou-sensei -"El fantasma"-- fa el paper de "Romeo".

13.- Kageki Shōjo!! Una mica desconcertada amb l'actuació de l'Andou-sensei (que va preocupar a Ai i la colla), Sarasa treu una mica de saviesa del que Daidai-sensei li va dir sobre l'execució de la veu. Com a resultat, és capaç d'interpretar un "Tybalt" que va sorprendre els jutges. Els resultats van arribar i Sarasa va aconseguir el paper de "Tybalt". Per a sorpresa de tothom, Ayako aconsegueix el paper de "Juliet", tot i que aquest fet va ser rebut amb dubtes per part d'alguns dels seus companys de classe. La Kaoru, que no va aconseguir el paper de "Romeo", defensa l'Ayako, dient que es mereix el paper. Una Ai frustrada no va aconseguir el paper de "Juliet" perquè la seva "Juliet" és massa madura (ja que se suposa que "Juliet" és una noia innocent de 14 anys). Sawa, que va perdre per poc contra Sarasa, admet a Andou-sensei que, en comparar-se amb Antonio Salieri del musical de Broadway "Amadeus", no pot superar "prodigis sense precedents" com Sarasa amb el que ha mostrat malgrat la seva habilitat i elogis. per ella; però està sorprès de saber per l'Ohgi-sensei la raó per la qual va atorgar el seu vot de desempat a Sarasa: el seu potencial de "fangirl", ja que Ohgi-sensei és una fanàtica de Kouka. Més tard és consolada per Tomomi, el seu homòleg de segon any, mentre amaga el correu dels fans que va rebre. L'episodi acaba amb la Classe del Centenari fent una sessió de fotos per al cartell que declara l'obertura d'admissions per a la Classe 101.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada