Bloc personal,

dijous, 12 de gener del 2023

Kakegurui (2017) S01

[324]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Yuichiro Hayashi
Guió: Yasuko Kobayashi (manga: Homura Kawamoto)
Música: Technoboys Pulcraft Green-Fund
Estudi: MAPPA
Veus de doblatge: Saori Hayami, Miyuki Sawashiro, Minami Tanaka
Emissió 01/07/17 - 23/09/17
Títol original: 賭ケグルイ

[ Animació, drama, misteri, jocs d’atzar, thriller psicològic, shōnen ] 12 capítols de 22 min.
Wikipedia   |   MyAnimeList

Sinopsi

IMDb (7,2):
“Una noia prodigi del joc arriba a una escola d'elit dirigida per jocs i capgira l'ordre establert.”

Crítica

No m’ha agradat res –jocs d’atzar, jerarquia del poder…–, però me l’he vist sencera…

Basat en un manga de Homura Kawamoto (il·lustrat per Tōru Naomura) actualment en publicació des de 2014 amb un total de 16 volums. Té una preqüela spin off, Kakegurui Twin del que també n’han emès una sèrie (l’anomenen ONA, en realitat) de sis capítols a Netflix aquest passat 2022. L’anime té segona temporada amb el títol modificat Kakegurui ×× (2019). També hi ha una sèrie (2018-19) i una pel·lícula, Kakegurui – Compulsive Gambler (2019), live-action ambdues. En el manga, en anglès, li afegeixien el “jugadora compulsiva” després del títol.

  • No m’agraden els jocs d’atzar, com tampoc m’agrada la jerarquització tan marcada del poder. Si, a sobre, les dues coses queden institucionalitzades en una escola on justament aprenen a menysprear i menystenir els companys, és impossible que m’agradi en cap cas.

  • Tampoc m’agrada gens aquesta falsa lascívia sobreimpostada en el moment de més excitació. És tot tan… no sé… mentida!

  • No m’agrada tampoc l’ambientació d’aquestes escoles d’elit amb el vesturi gairebé sempre vermell i aquests mobles de fusta vernissada brillant. Què té això de luxós? No ho sé pas…

  • Com tampoc m’han agradat sèries del tipus Classroom of the Elite (Yōkoso Jitsuryoku Shijō Shugi no Kyōshitsu e) o l’exitosa (3 temporades) Kaguya-sama: Love Is War de la que em vaig cansar ben aviat, encara que, en algun moment, les pugui valorar positivament pel puntet de misteri que aporten.


Amb tot, me l’he vist sencera i, possiblement, en veuré també la segona temporada.

Resum (amb espòilers)

La història de Kakegurui té lloc a l’acadèmia privada Hyakkaou, una prestigiosa escola amb una jerarquia estudiantil desenvolupada a través del joc. Yumeko Jabami és una estudiant de transferència amb addicció al joc. En contrarestar els mètodes d'engany d'altres jugadors, Yumeko altera l'èxit i l'estatus dels estudiants.

==

1.- Una dona anomenada Yumeko Jabami. Hyakkaou Private Academy és una de les escoles més prestigioses del Japó, on només hi poden entrar els rics. Tanmateix, a diferència de les escoles normals, aquesta està dirigida íntegrament pel Consell d'Estudiants i posseeix una jerarquia aterridora determinada pel joc. Els millors jugadors gaudeixen de popularitat, diners i autoritat, mentre que els que tenen deute es consideren animals de companyia i servidors del cos estudiantil. Yumeko Jabami, una misteriosa estudiant de transferència de segon any, arriba i és presentada a l'escola per Ryota Suzui, una estudiant que ara és una mascota després d'haver perdut una aposta davant Mary Saotome, la millor jugadora de la seva classe. Mary desafia a Yumeko a un joc modificat de pedra-paper-tisores: (Jankenpon). Tot i que Yumeko perd, demana una aposta final per valor de 10 milions de iens en efectiu i revela com la Mary havia manipulat els vots dels companys de classe per permetre-li determinar les cartes de la Yumeko. Yumeko es burla de Mary per haver regalat els seus mètodes i guanya el joc, endeutant a Mary. Yumeko regala a Ryota algunes de les seves guanys com a agraïment per augmentar l'emoció del joc i el considera el seu amic.

2.- Una dona avorrida. Després de la seva pèrdua, Mary es converteix en una mascota. Yumeko és desafiada a un joc de doble concentració per Itsuki Sumeragi, la filla del director general de la principal empresa de joguines del Japó i membre de primer any del Consell d'Estudiants, famosa per no haver perdut mai en un joc de cartes abans. Per a aquesta aposta, Itsuki utilitza dues baralles de cartes fetes per l'empresa del seu pare i guanya 20 milions de iens a Yumeko en un partit ajustat. Tot i que la Yumeko no té prou diners, l'Itsuki decideix acceptar la seva sol·licitud per a una segona ronda amb la condició que si la Yumeko perd, a l'Itsuki se li pugui treure les ungles de les mans i dels peus per afegir a la seva extensa col·lecció d'ungles. Itsuki s'ofereix amb les mateixes dues baralles, confiant que el seu estil de trampa d'utilitzar patrons activats per calor a les cartes l'ajudarà a guanyar de nou. No obstant això, Yumeko revela que ha agafat el seu esquema i va utilitzar el seu intel·lecte per memoritzar les cartes, guanyant el joc i comentant que l'Itsuki hauria guanyat si hagués utilitzat una baralla nova.

3.- Dona d'ulls tallats. Yumeko és convidada a la sala del club de la Traditional Culture Research Society just a temps per presenciar que Mary perd una aposta de gran apostes, afegint 40 milions de iens al seu deute. Yuriko Nishinotōin, l'oponent de la Mary, membre del Consell d'Estudiants i presidenta del Club de Cultura, desafia a Yumeko al joc de la vida o la mort. Després que el primer joc acabi en empat, la Yumeko dedueix que la Yuriko ha estat fent trampes fent que el repartidor portés imants a la mà per afectar el moviment de les espases. De la mateixa manera que la Yuriko entra en pànic davant la idea de perdre potencialment més de 2.000 milions de iens, els membres del Consell d'Estudiants, inclòs el president del Consell, Kirari Momobami, intervenen per observar el joc. Yuriko guanya, que Yumeko sospita que podria haver estat el resultat d'un elaborat mètode d'engany que el Consell d'Estudiants va utilitzar per al seu joc, dirigint-se a l'habitació de sota i utilitzant imants per evitar que guanyés. Ara amb 310 milions de iens en deute, Yumeko també acaba sent classificat com a mascota.

4.- La dona que es va convertir en bestiar. La Yumeko i la Mary reben "Life Schedules" del Consell d'Estudiants, que dicten tot el seu futur, inclosa quina carrera tindran, amb qui es casaran i fins i tot quants fills tindran si no aclareixen els seus deutes. Amb l'augment del nombre de mascotes, el Consell d'Estudiants anuncia un joc d'intercanvi de deutes, en el qual grups de quatre estudiants juguen una partida de pòquer indi de dues cartes per intentar canviar els seus deutes, amb el guanyador perdent el seu deute completament i fins i tot té una oportunitat. per guanyar diners. La Yumeko i la Mary acaben al mateix grup amb Jun Kiwatari, un estudiant masculí delinqüent, i una altra mascota anomenada Nanami Tsubomi. Tot i que Jun no té cap deute, entra en un deute relativament petit de 10 milions de iens per utilitzar el joc per obtenir beneficis. Jun sembla deduir que Yumeko i Mary estan treballant junts, només per acabar aterrant en una obra de farol de Mary.

5.- La dona que es va fer humana. Jun està sotmès a pressió, ja que Yumeko i Mary dedueixen que està forçant a Nanami a enganyar-lo. Amb el joc ara una batalla de farols, Jun està desesperat per obtenir un gran deute si no acaba primer. Aconsegueix pujar, però s'espanta quan Nanami té l'oportunitat de avançar-lo i intenta coaccionar-la perquè plegui. La Yumeko convenç a la Nanami de defensar-se ella mateixa i la Nanami es rebel·la contra les ordres de Jun. Al final, Mary acaba en primer lloc mentre que Jun acaba darrera, ja que es revela que la Yumeko i la Mary havien canviat els deutes que tenien entre elles, fent que Yumeko tingui menys valor. Com a resultat, Jun acaba amb el deute de 310 milions de Yumeko, Yumeko obté el deute de 50 milions de Mary i el deute de Mary s'apaga, mentre que Nanami es queda amb el mateix deute amb què va començar, però amb un nou sentit de llibertat i autoestima.

6.- Dona convidada. Tot i tenir prou diners, la Yumeko encara no ha pagat el seu deute, la qual cosa fa que el Consell d'Estudiants conclogui que vol desafiar a Kirari a un partit. Midari Ikishima, un membre trastornat del Consell d'Estudiants, desafia a Yumeko a un joc d'endevinalles; el guanyador de cada ronda arriba a apuntar un dels dos revòlvers al perdedor i prémer el gallet, sense saber quina de les sis cambres de les armes conté una bala. Malgrat la possibilitat de perdre la vida, Yumeko està d'acord, però només amb les condicions que el joc només duri 3 rondes, Ryota ha de ser el distribuïdor i el perdedor ha de pagar 1.000 milions de iens. Midari afegeix que si el guanyador falla el seu tir a propòsit, el perdedor pot disparar un tret a canvi. Midari carrega completament la seva arma i puntua més a la primera ronda. La Yumeko li adverteix que prémer el gallet és una mala idea, però en Midari la ignora.

7.- Negar-se a les dones. Midari no dubta a disparar però l'arma és de Yumeko i està descarregada. Midari revela que jugar amb diners no la fa sentir res; va treure el seu propi ull esquerre com a pagament per perdre contra el president del Consell i es va adonar que només li agrada jugar quan el risc és el dolor o la mort. A la segona ronda, Yumeko coincideix correctament amb totes les cartes, ja que Ryota simplement utilitza l'ordre de les seves cartes des de la primera ronda. A l'última ronda, Midari posa pressió a Ryota invertint la pantalla i donant-li deu segons; torna a repartir les cartes en el mateix ordre. Després d'haver descobert l'engany (Ryota és dretà però d'alguna manera tractava amb la seva esquerra), Yumeko carrega dues bales. Com que Midari vol ser disparat, pretén no aconseguir partits, sabent que amb un partit complet, Yumeko ha de prémer el gallet cinc vegades, garantint almenys un tir, però Yumeko arruïna el seu pla al no aconseguir cap partit també, donant lloc a un sorteig. Yumeko troba avorrit jugar sense risc i menysprea Midari per això. Derrotat, Midari demana a Yumeko que li dispari, però ella es nega. Mentrestant, Mary es nega a unir-se al consell i jura venjar-se de Kirari.

8.- Id♡l Dona. Kirari marxa de l'acadèmia, deixant la resta del Consell sense saber com tractar amb Yumeko i deixant que els de segon any Kaede Manyuda i Yumemi Yumemite aprofitin la situació per augmentar la seva autoritat. Mentre Itsuki, que corre el perill de ser rebutjada pel seu pare després de la seva pèrdua a Yumeko, s'ofereix a ser lleial a ella en cas de derrotar a Kirari, convertir-se en presidenta i tornar-li el seu lloc al Consell, arriba una carta de desafiament de Yumemi. Com a cap de relacions públiques i ídol japonès de YourTube, Yumemi aposta a Yumeko 50 milions de iens pel resultat d'una competició de campionats d'ídols a l'escenari on si Yumeko perdés, Yumemi canviarà el seu programa de vida per obligar-la a formar un duo d'ídols amb ella, perdent. qualsevol esperança que tingui d'una vida social o relacions significatives, com la pròpia vida de Yumemi. Yumeko enganya a Yumemi perquè admeti els seus pensaments reals que els seus fans són tots uns porcs repugnants en un dispositiu de gravació i ho afegeix a l'aposta. Si Yumemi perd, Yumeko llançarà la cinta i destruirà la seva carrera juntament amb les seves esperances de convertir-se en actriu de Hollywood.

9.- Dona d'ulls estrell☆ts. Yumemi convida a tothom a presenciar l'aposta, que tindrà lloc després del seu concert a l'escola organitzat per Kaede. La Yumeko i la Yumemi juguen a jocs dissenyats per posar a prova les habilitats dels ídols, com ara ballar i cantar, on Yumemi permet que Yumeko guanyi diversos jocs, de manera que sembla que hi ha un risc que perdi. Per al joc final han d'endevinar el mes de naixement dels membres de l'audiència, i és crucial perquè si Yumeko perd aquest joc, perd tota l'aposta. Yumemi, després d'haver memoritzat els aniversaris de tot el seu club de fans, confia en la seva victòria, però s'espanta quan Yumeko manipula els daus i el membre del públic escollit és Mary. Yumeko enganya a Yumemi perquè escrigui "9" a la seva targeta quan va escriure "6", inicialment espantant-la, però quan es revela que l'aniversari de Mary és al març, Yumeko guanya el joc per estar 3 mesos més a prop, guanyant tot el joc. . Es reprodueix l'enregistrament, però tot i així, els fans de Yumemi segueixen sent fidels a ella. Yumeko, satisfeta per la condemna de Yumemi, revela que algú havia intentat sabotejar la carrera de Yumemi enviant-li una carta de fans trencada juntament amb el partit de desafiament anterior. Aleshores, Yumemi acusa públicament a la Kaede, que és l'única opció plausible per fer el partit amb ella. Quan en Kaede nega qualsevol delicte i anuncia els seus plans com a proper president, Yumeko suggereix que juguin per decidir qui menteix, declarant-lo un partit oficial que no se li permet rebutjar.

10.- Dona decididora. Kirari assisteix a una reunió amb els caps de la seva família extensa, tots membres del clan Momobami. De tornada a l'escenari, Kaede es convence que Yumeko és simplement un addicte als jocs d'atzar que juga per l'emoció. La vicepresidenta emmascarada Ririka suggereix un gènere de pòquer modificat on cap jugador no pot retirar-se ni pagar i l'últim jugador que puja pot decidir si guanya una mà més forta o més dèbil, és a dir, cada ronda tindrà un guanyador, i insisteix a ser el distribuïdor. Igual que el pòquer normal, cada jugador pot descartar i substituir qualsevol nombre de cartes una vegada abans d'apostar. Yumeko utilitza les seves fitxes de pòquer de 310 milions a 31 mentre que Kaede compra 100 per mil milions. Yumeko guanya la primera ronda fent que Kaede tingui en compte el seu amor per prendre riscos i utilitza els seus càlculs i intel·lecte aguts per guanyar les rondes posteriors. A Yumeko se li dóna l'opció de continuar jugant (recomprar) i crida a Itsuki entre l'audiència per diners. La Kaede l'insulta però li ofereix el respatller del seu Consell, la qual cosa fa que la Yumeko defensi a Itsuki com la seva amiga i la insta a arriscar-se pel bé de les seves ambicions, en lloc d'acceptar el respatller de Kaede com la manera segura. Amb la seva determinació, Itsuki compra 100 fitxes Yumeko.

11.- La dona que aposta la seva vida. Kirari anuncia que ja no donarà suport als altres caps de família, per al seu horror. La següent mà, la Yumeko i la Kaede continuen apostant fins que la Yumeko torna a quedar-se sense fitxes, però, les dues continuen comprant més fitxes fins que la Kaede puja 100 fitxes per obligar-la a aturar-se per falta de diners. La Yumeko suggereix que Itsuki aposti per la seva vida, és a dir, per rebre un programa de vida, i tot i que al principi es nega, però després de veure les cartes de la Yumeko s'arrenca les ungles i aposta de bon grat la seva vida. Basant-se en la riquesa familiar d'Itsuki, Ririka declara que el seu programa de vida val 10.000 milions, el que va fer que Kaede impugna la decisió. Aleshores, la Ririka es treu la màscara, revelant que en realitat és Kirari disfressada i que els dos són bessons. Amb l'aposta de Yumeko que ara suma 12.000 milions, Kaede aposta desesperadament pel seu propi programa de vida per 10.000 milions i tria fort. No obstant això, Yumeko revela que la desesperació d'Itsuki va ser un complot per enganyar la Kaede perquè escollissin fort i revela que té tres preses, superant els tres vuits de Kaede. Kaede acaba amb milers de milions de deutes i perd el seu escó al Consell. La Yumeko i la Kirari s'asseuen per discutir les seves raons per jugar, amb tots dos semblant tenir algun tipus d'atracció l'un per l'altre. Els dos finalment s'enfronten en un partit d'atzar.

12.- Dona jugadora. El conseller Runa Yomozuki actua com a jutge del partit entre Yumeko i Kirari, amb l'expulsió del perdedor. Kirari tria el joc Tarot Cards of Fate. Yumeko escull una carta i guanya 1 punt. Kirari escull una carta de 21 punts mirant a Yumeko, el que significa que Yumeko ha d'aconseguir 20 punts o que Ryota ha de localitzar la carta Fool davant de Yumeko. Sumeragi i Mary creuen que una targeta amb una taca de llapis de llavis és el boig. Encara que Yumeko diu que és l'única amb risc d'expulsió, Ryota es compromet a compartir el seu destí per estar amb ella. Ryota té la temptació d'escollir la carta marcada, però canvia d'opinió a l'últim segon sospitant que es tracta d'una estratagema de Kirari, i finalment escull totalment a l'atzar, el factor de risc desperta intensament la Yumeko. La carta escollida val 20 punts, igual que la puntuació de Kirari. El joc acaba amb Runa declara el partit empat i ningú ha de ser expulsat, però Kirari i Yumeko accepten jugar de nou en el futur. En un diàleg de tancament, Ryota resumeix com Yumeko ha afectat a tothom amb qui jugava. Kirari decideix dissoldre el consell d'estudiants i Yumeko continua sent un jugador compulsiu.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada