Bloc personal,

dissabte, 14 de gener del 2023

Kakegurui ×× (2019) S02

[325]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Yuichiro Hayashi, Kiyoshi Matsuda
Guió: Yasuko Kobayashi (manga: Homura Kawamoto)
Música: Technoboys Pulcraft Green-Fund
Estudi: MAPPA
Veus de doblatge: Saori Hayami, Miyuki Sawashiro, Minami Tanaka
Emissió 08/01/19 - 26/03/19
Títol original: 賭ケグルイ

[ Animació, drama, misteri, jocs d’atzar, thriller psicològic, shōnen ] 12 capítols de 22 min.
Wikipedia   |   MyAnimeList

Sinopsi

IMDb (7,2):
“Una noia prodigi del joc arriba a una escola d'elit dirigida per jocs i capgira l'ordre establert.”

Crítica

Això és molt avorrit, ho sabem: hi afegirem personatges nous per repetir exactament el mateix, però de manera dissimulada…

Basat en un manga de Homura Kawamoto (il·lustrat per Tōru Naomura) actualment en publicació des de 2014 amb un total de 16 volums. Té una preqüela spin off, Kakegurui Twin del que també n’han emès una sèrie (l’anomenen ONA, en realitat) de sis capítols a Netflix aquest passat 2022. L’anime té segona temporada amb el títol modificat Kakegurui ×× (2019). També hi ha una sèrie (2018-19) i una pel·lícula, Kakegurui – Compulsive Gambler (2019), live-action ambdues. En el manga, en anglès, li afegeixien el “jugadora compulsiva” després del títol.

No val res! Al final cansa i avorreix! La música, que en moments puntuals està bé la seva estridència per accentuar la tensió, de tan repetida es fa odiosa. De la mateixa manera els picats i contrapicats en primer pla d’expressions forçades. Tot allò que, puntualment está ben fet i és correcte, en excés es fa molt pesat!

Però aquí estem, xupant el morbo de tot allò miserablement dolent! Doncs… i ara què? La Kakegurui Twin (2022) ONA?

Resum (amb espòilers)

La història de Kakegurui té lloc a l’acadèmia privada Hyakkaou, una prestigiosa escola amb una jerarquia estudiantil desenvolupada a través del joc. Yumeko Jabami és una estudiant de transferència amb addicció al joc. En contrarestar els mètodes d'engany d'altres jugadors, Yumeko altera l'èxit i l'estatus dels estudiants.

==

1.- Tornar a jugar a les dones. Erimi Mushibami ofereix a Yumeko Jabami i Midari Ikishima l'oportunitat de jugar al joc de guillotina de tall de dits, presidit pel monitor Inaho Yamato. Els encanta el repte, però Ryota creu que la idea és una bogeria i fins i tot l'Erimi creu que subestimen el risc que corren, ja que té el sistema manipulat perquè el seu dit estigui segur. El Midari impacient va primer, després en Yumeko i després en Midari talla una corda, però la guillotina no cau. L'Erimi explica que és una màquina de tortura de la seva família qui l'utilitza per extreure informació. Durant la segona ronda, la Yumeko pregunta a Yamato sobre la configuració, fent que l'Erimi tingui por que el seu dit també estigui en perill. Amb 6 cordes tallades, comença la tercera ronda, i després que Midari i Yumeko en tallen 2 més, el risc augmenta, causant encara més angoixa a l'Erimi. Un temps abans, Kirari presenta nous membres al Consell d'Estudiants; Terano i Yumi Totobami, Sumika Warakubami, Miyo Inbami, Miroslava Honebami, Nozomi Komabami, Rin i Ibara Obami, Miri Yobami, Erimi Mushibami i Rei Batsubami que formen part del clan Momobami.

2.- Les Dones del Clan Momobami. El clan Momobami anuncia la seva intenció de guanyar les eleccions i fer-se càrrec de l'Acadèmia Hyakkaou, que es decidirà al llarg de 30 dies pel joc. Cada alumne començarà amb 1 xip de joc comptant com a vot. Mentrestant, Mary adverteix a la Yumeko que tingui cura, tot i que sembla ser un parent llunyà del clan Momobami. Terano veu la Yumeko com una amenaça menor i decideix eliminar-la abans d'hora, així que l'Erimi convida a Yumeko i Midari a l'aposta de guillotina que té lloc a l'episodi anterior. A mesura que continua el joc de la guillotina de tall de dits, l'Erimi s'espanta encara més quan es talla cada corda, per por que el joc ja no estigui manipulat. Yumeko es delecta amb la tortura psicològica creada pel joc de la família Mushibami. Quan només queden 2 cordes, Midari talla les dues cordes i l'Erimi retira el dit mentre cau la guillotina. No obstant això, la màquina encara està manipulada i la Yumeko i la Midari estan il·leses. L'Erimi perd per retirar el dit i la Midari és desqualificada per tallar 2 cordes, deixant a Yumeko com a guanyadora. Més tard, Terano es reuneix amb Kirari i tots dos revelen que han pres precaucions per no perdre.

3.- No toquis aquesta dona. Yuriko Nishinotoin s'ensorra i perd en una aposta amb Miri Yobami i Miyo Inbami. Més tard, Batsubami presenta la Miri Yobami i la Miyo Inbami a Yumeko, ja que tots han estat convidats a una "batalla electoral" i Yumeko gaudeix del repte. Runa Yomozuki els dóna la benvinguda i Suzui també s'uneix al joc Nym Type Zero. Mentrestant, Ririka Momobami ofereix a Mary Saotome l'oportunitat de guanyar 100 vots, i si perd s'ha d'unir a la campanya de Ririka. Yumeko i Suzui són xips avançats "Serve" que garanteixen un servei 24 hores al consell d'estudiants. A la primera ronda de Nym Type Zero tothom aposta 30 fitxes i Miyo perd la primera mà. Mentrestant, Mary s'adona que Ririka és la germana bessona de Kirari i es nega a jugar. La Suzui truca a la Mary quan la Yumeko s'enfonsa pel verí aplicat quan va conèixer la Miyo. La Runa diu que no pot intervenir ja que l'enverinament va passar fora del joc. Mary s'asseu per Yumeko, ara també juga per l'antídot i un risc addicional de posar el dit sobre una agulla enverinada si es pleguen o perden. A la segona ronda, Mary li diu a Suzui que mostri les seves cartes, i després que ho faci, aposta 100 vots.

4.- Dones comunicadores. Comença la segona ronda del joc Nym Type Zero. Miri Yobami i Miyo Inbami reflexionen sobre el seu passat junts quan van desenvolupar la seva pròpia tècnica de comunicació secreta. L'utilitzen per revelar-se les mans entre ells, donant-los un avantatge decidit. La Mary indica a la Suzui quines cartes jugar, i aconsegueixen guanyar la ronda, obligant a la Miri a punxar-se el dit amb una agulla enverinada. Comença la tercera ronda i la Mary aposta 1 milió i els altres criden. Aleshores, Mary revela que coneix la distribució de cartes perquè la Runa va utilitzar la barreja de Gilbreath, preservant l'ordre de les cartes, guanyant a Miyo i Miri que no van prestar atenció a la barreja. Aleshores, la Miyo li indica a la Miri que perdi, però ella s'enfonsa pel verí just quan juga la carta, perdent el joc a la Mary i la Suzui. Més tard, quan la Yumeko es recupera després que Rei ajudés a injectar l'antídot, Mary decideix que ha de convertir-se en presidenta ja que Yumeko és massa addicta al joc i arriscar la seva vida. Mentrestant, l'aposta electoral continua, amb Kirari acumulant un gran nombre de fitxes de vot i està a punt de ser desafiat pel clan Momobami.

5.- La dona connectada. Una setmana després de l'inici de les eleccions presidencials del Consell d'Estudiants, Kirari ocupa el primer lloc i Yumeko ocupa el 10è lloc amb molts menys vots. Yumemi demana a Yumeko que actuï amb ella com a Dreaming Creaming Sisterz i aposti contra els fans, però l'estrella de cinema, Natari Kawaru, el nom real de la qual és Sumika Warakubami, arriba i desafia a Yumemi i Yumeko a un concurs de tres parts. A la primera ronda, Yumemi i Yumeko, interpreten una cançó pop i una rutina de ball. No obstant això, Natari interpreta una cançó en solitari a capella i guanya per 92 a 08 vots, tot i que Yumemi havia subornat a la majoria de l'audiència per votar a Dreaming Creaming Sisterz.

6.- L'estrella de Hollywood. La Yumemi s'horroritza que la Natari guanyés el concurs d'actuació i s'adona que Natari deu haver pagat un suborn més alt al públic. La següent ronda la proposa la Natari i s'anomena "Grin and Bear It: Death Macaron" on la prova consisteix a no mostrar cap reacció quan es menja un macarró calent i picant dins d'un grup de tres. La Natari endevina correctament, però la Yumeko també endevina quina de Natari era la picant i la ronda acaba en empat. La volta final la proposa la Comissió de Gestió Electoral i s'anomena "Soixante-Trois". Els jugadors poden declarar de manera veraç o falsa les cartes que seleccionen mentre intenten endevinar quan el total real suma 63 i el guanyador guanya el doble de punts. La Yumemi i la Yumeko semblen no cooperar, i la Yumemi és la primera a aprovar-se, admetent que els talents de la Natari són molt més grans que els seus. Sorprenentment, la Yumeko també passa, deixant a la Natari com a única jugadora, però el total supera els 63 i ella perd, deixant a Yumemi i Yumeko com a guanyadores finals.

7.- La Dona Traïdora. Yumeko desafia a Terano Totobami a apostar pels vots de les eleccions presidencials del Consell d'Estudiants i accepten jugar un joc anomenat "Greater Good Game" presidit per Rumia Uru. El joc consisteix a triar si col·locar les monedes en una caixa bancària personal per al seu propi guany o en una caixa de dipòsit fiscal que augmentarà les monedes per a tots els jugadors. Els jugadors que accepten participar són Itsuki Sumeragi, Miroslava Honebami, Yumeko Jabami, Ibara Obami i Kaede Manyuda, i dipositen les seves monedes en aquest ordre. Abans de la primera ronda, Yumeko suggereix que tothom posi totes les seves monedes a la Caixa de Dipòsit Fiscal, però després de la primera ronda només hi ha 20 monedes dipositades, la qual cosa significa que hi ha un traïdor i comencen les recriminacions. Per a la segona ronda, Yumeko suggereix que cada jugador dipositi un nombre determinat de monedes tal com ha escrit en trossos de paper, però després de la ronda es dipositen menys monedes a la caixa de dipòsit fiscal del que s'havia acordat, possiblement indicant que dos traïdors poden estar treballant junts. . Els jugadors comencen a acusar-se mútuament de ser un traïdor, fins que l'Itsuki pregunta a Kaede qui creu que és el traïdor, i assenyala en Yumeko.

8.- La dona guanyadora. Kaede explica per què creu que Yumeko és el traïdor que causa desconfiança entre els altres jugadors, i així a la tercera ronda només es col·loquen 15 monedes a la caixa de dipòsit fiscal. En la discussió posterior a la ronda, Kaede i Yumeko proclamen que no pagaran impostos, però després de la quarta ronda, es col·loquen 25 monedes a la caixa de dipòsit fiscal, el màxim possible. Ara en Kaede creu que coneix els traïdors i nomina a Miroslava Honebami i Itsuki Sumeragi, suggerint que es van col·lusionar deixant notes a la sala de dipòsit fora de la vista dels altres jugadors, cosa que no estava prohibida per les regles. Proposa que la Miroslava, que té el major nombre de monedes, sigui eliminada i els altres hi estan d'acord. Després de la cinquena ronda, Itsuki és declarada guanyadora amb 45 monedes i guanya 100 vots. Com a casa d'apostes del joc, Terano Totobami ha de distribuir els vots, però abans de començar el joc, va fer una aposta de tercers amb Itsuki que Kaede perdria i ella guanya aquesta aposta, obligant a Itsuki a pagar-li 150 vots. Com a conseqüència, Itsuki es retira de les eleccions presidencials perquè estava més interessada a guanyar el joc que a convertir-se en presidenta del Consell d'Estudiants.

9.- La dona al seu costat. La presidenta del comitè electoral, Runa Yomozuki, fa una actualització de les eleccions, nomenant els 10 millors candidats, amb Kirari Momobami encara al davant amb una llarga avantatge, Terano Totobami en segon lloc i Yumeko Jabami en sisè lloc. La Yumeko repta de sobte a Kirari a apostar, però Sayaka Igarashi, que està enamorada de Kirari a més de ser la seva lleial secretària, s'oposa violentament i desafia a Yumeko a apostar per les seves vides. No obstant això, Yumeko augmenta l'aposta de l'aposta: acorden que Sayaka apostarà la seva relació amb Kirari contra la promesa de Yumeko de no jugar mai més. Kirari proposa el joc de Tower of Doors i com a incentiu afegit, Kirari proposa que el perdedor salti des del cinquè pis, perdent també la seva vida. Sayaka i Yumeko estan d'acord. El joc comença i Yumeko obre una porta que no porta enlloc. Aleshores, Sayaka obre una trampa i baixa un pis, però desafiant la lògica, la Yumeko obre una porta a la paret exterior.

10.- La Dona Lògica. Runa Yomozuki teoritza que molts dels vots distribuïts es mantenen com a representants d'alguns dels favorits. Mentrestant, Sayaka resol els enigmes de la trampa i baixa al primer pis abans que Yumeko i recupera un dels dos lliris. En el següent torn de Yumeko, també arriba al primer pis. No obstant això, a l'ascens, Yumeko arriba primer al cim, havia endevinat correctament que la part exterior de la torre girava després d'obrir una porta exterior, i després va utilitzar l'escala central per baixar i pujar. Després d'haver perdut utilitzant la lògica més que la intuïció, Sayaka obre una de les portes exteriors i salta de la torre. Sorprenentment, Kirari també salta, agafant Sayaka mentre cauen. Tots dos sobreviuen, aterrant en una catifa de seguretat suau en lloc de terra dur. Kirari llepa la sang del front de Sayaka i s'abracen. Tot i que la Sayaka va perdre l'aposta, la Kirari li demana que torni a ser la seva secretària, explicant-li que necessita Sayaka, i que, com a desconeguts, poden començar una nova relació.

11.- La dona que porta la X. Yumeko, Saotome i la resta d'alumnes reben invitacions a una "Subasta de cent vots". Els únics a acceptar la invitació són Yumeko Jabami, Ryota Suzui, Mary Saotome, Yuriko Nishinotoin, Midari Ikishima i Ririka Momobami. La Yumeko ignora completament en Midari Ikishima. Rei Batsubami és el subhastador i Inaho Yamato serà el monitor del Comitè Electoral. La licitació per al primer lot va ràpidament, amb Saotome guanyant amb una oferta de 80 vots, però el patrocinador no vist va recollir 130 vots de les ofertes. La segona volta va a Nishinotoin, de nou amb una oferta guanyadora de 80 vots. Després de la tercera ronda, Saotome s'adona que Rei Batsubami també està licitant, i obliga a Rei a deixar de fer una oferta. Tanmateix, Yumeko suggereix llavors que Rei és alhora el patrocinador i el subhastador, cosa que aparentment no està en contra de les regles. Aleshores, Yumeko té tres mil milions de iens a l'habitació i desafia a la veritable Rei Batsubami a una aposta de tot o res, i Rei accepta, traient-se les ulleres, la perruca i els guants per revelar el seu veritable jo.

12.- La dona nul·la. Rei Batsubami relata quan era una criada tractada com a bestiar pel clan Monobami i va rebre l'amabilitat d'una dama visitant. La dona finalment va ser destruïda jugant amb el clan i Rei va jurar venjança d'ells. Ara en el present, Rei declara que guanyarà les eleccions presidencials del Consell d'Estudiants i es convertirà en cap del clan Monobami. Després de revelar que està utilitzant centenars de vots recollits d'estudiants no competitius apostant per si guanyaria les eleccions, el joc continua. En la següent ronda, els competidors s'adonen que han de continuar amb el risc de perdre tots els vots ja ofertats i Yuriko Nishinotoin guanya amb una oferta de 99 vots. Yumeko gaudeix del que sembla ser una situació sense guanys. En les rondes successives, Yumeko puja ràpidament 101, guanyant les ofertes i intimidant els altres jugadors. A continuació, ofereix 1 vot, guanyant 100 vots de Rei, més que cobrir les seves pèrdues. Els altres competidors s'adonen de la seva estratègia, i cadascun ofereix 1 vot a les rondes successives fins que Rei perd tots els seus vots. Aleshores, Yumeko suggereix que encara té cor, i aposten tot el que tenen a una aposta, els tres mil milions de iens de Rei contra el nom de Jabami en el llançament d'una moneda.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada