Bloc personal,

diumenge, 22 de febrer del 2015

Solaris (2002)




[203]

ELMHO* s’entén millor que la versió original de 1972…

Abans de res, reconèixer la meva falta absoluta de criteri a l’hora de puntuar unes pel·lícules i unes altres… ;-)

Les puntuacions d’IMDb:
- 2001: A Space Odyssey (1968): 8,3
- Solaris (1972): 8,1
- Solaris (2002): 6,2

Les meves puntuacions:
- 2001: A Space Odyssey (1968): 5/5
- Solaris (1972): 2/5
- Solaris (2002): 3/5

Les explicacions:
  1. M’agrada molt la ciència ficció i sóc capaç d’empassar-me qualsevol cosa per friqui que sigui.
  2. Hi han pel·lícules més “suportables” que altres. Per exemple, he sigut seguidor d’Star Trek (les diferentes versions de la sèrie i pel·lícules) i tot i manifestar el meu clar interés, hi han capítols que directament m’adormia. Per diferenciar una pel·lícula “suportable” d’una que no, jo em faig la pregunta: la programarien per la televisió en prime-time?
  3. Una vegada més, en la meva humil opinió (ELMHO), cap d’aquestes tres ho és. Sé que 2001: A Space Odyssey (1968) l’han posada, però no crec que les altres dues la posin mai… ni tan sols a la 2 de TVE… ;-)
  4. La història és molt bona, però la manera d’explicar-la, si no ets molt fan de la ciència ficció en general i de la versió original en particular, es fa difícil d’empasar amb naturalitat.
  5. L’original de 1972 era rusa, però no crec que aquest sigui el “problema” de la “suportabilitat”. Penso que era més la moda cool o hipster de l’època en que es valoraven més les pel·lícules “de arte y ensayo”.
  6. Jo vaig puntuar 5/5 2001: A Space Odyssey (1968) perquè l’etiquetava d’obra mestra. Però que quedi clar que sempre l’he trobada pesada de nassos. Solaris (1972) també és una obra mestra, però ja se’m va fer massa pesada i vaig ser “més sincer” en la meva puntuació (2/5).
  7. Per què ara punto millor la versió de 2002 que la de 1972? Primer perquè ara s’utilitza un llenguatge visual més proper, més identificable, més americà si es vol, i perquè la història no s’allarga tant innecessàriament. Queda molt clar que a l’estació espacial acaben tots trastocats. No cal fer escenes tant llargues per donar a entendre aquestes sensacions i angoixes sense aportar contingut real nou.
Ale! Ja m’he quedat descansat! ;-)



IMDb (6,2):
“Un psicòleg amb problemes és enviat a investigar la tripulació d’una estació d’investigació aïllats orbitant un planeta estrany.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada