Bloc personal,

diumenge, 6 de novembre del 2022

Hyouka (2012) S01

[298]

Valoració



Fitxa tècnica

Direcció: Yasuhiro Takemoto
Guió: Shoji Gatoh, Honobu Yonezawa (novel·la)
Música: Kōhei Tanaka
Estudi: Kyoto Animation
Veus de doblatge: Yuichi Nakamura, Satomi Satō, Ai Kayano
Emissió 22/04/12 - 16/09/12

[ Animació, comèdia, drama, misteri, slice of life, shōnen ] 22 capítols de 22 min.

Sinopsi

IMDb (7,8):
“Hyouka se centra en l’Oreki Hōtarō i la seva vida al club de literatura clàssica. El seu món es capgira quan comencen a resoldre diversos misteris.”

Crítica

“No puc deixar de pensar-hi”: frase detonant de la Chitanda, perquè el Hōtarō s’activi…

Basat en una novel·la de Honobu Yonezawa de 2001. També hi ha un manga de Taskohna actualment encara en publicació des de 2012 amb 14 volums. I també hi ha una pel·lícula live action: Hyouka: Forbidden Secrets (2017). També es pot trobar sota el títol Hyōka.

Sèrie llarga de doble temporada: 22 capítols. L’ending de la primera meitat no té ni cap ni peus… L’opening de la segona meitat, en canvi, m’ha agradat molt.

Excel·lents fons i excel·lent animació que s’aprecia en petits detalls, gestos i mirades. El disseny de personatges, molt correcte, però totalment estandaritzat i podria ser el de qualsevol altra sèrie. La gama cromàtica sembla antiga, però ja voldrien moltes sèries d’ara semblar-s’hi ni que fos de lluny.

Els diferents tipus d’animació en les petites històries explicades pels protagonistes m’han agradat també molt.

La història, el misteri perquè sí, cansa aviat, però és suficientment diferent a la majoria de sèries i enganxa. Els jocs de paraules i malentesos amb els kanji japonesos és un dels eixos d’aquesta sèrie que, fora del Japó, costa d’entendre.

La veritat és que m’he quedat amb ganes d’una segona temporada. Molt bon final.

Resum (amb espòilers)

El Hōtarō Oreki és un estudiant de secundària de Kamiyama Senior High School. Intenta seguir el seu lema: "Si no he de fer alguna cosa, no ho faré, però si ho he de fer, ho faré ràpidament" i és partidari de l'anomenat "conservadorisme energètic". Tanmateix, el seu pla es veu una mica alterat quan la seva germana l'obliga a unir-se al Club de Literatura Clàssica de l'escola, que corre el risc de ser dissolt. Oreki s'uneix al club juntament amb l’Eru Chitanda, el Satoshi Fukube i la Mayaka Ibara.

Per a consternació del Hōtarō, la Chitanda s'interposa en el seu "conservadorisme energètic" demanant a l'Oreki que resolgui els problemes cada vegada que li sorgeixi la curiositat. Un dia, l'Eru demana al Hōtarō que es trobi en un cafè local. Aleshores, la Chitanda revela el motiu pel qual es va unir al club: el seu oncle, antic membre del club, va desaparèixer a l'Índia i està esperant un funeral, ja que aviat es considerarà legalment mort. Aleshores diu que no recorda el que va dir el seu oncle que la va fer plorar quan era petita i demana ajuda al Hōtarō. El Hōtarō accepta de mala gana. Altres membres s'adonen d'aquesta història i ajuden en la investigació. El Hōtarō, amb proves aportades per la resta de membres, revela que l'oncle de l'Eru va ser expulsat de l'escola contra la seva voluntat a causa d'una protesta escolar. També revela que l'antologia tradicional del club "Hyouka", és un joc de paraules: quan es tradueix a l'anglès en realitat diu "I scream" (gelat - ice cream). Aquest joc de paraules és una advertència de l'oncle de la Chitanda, on volia dir als futurs socis del club que expressessin les seves opinions.

Amb el cas de l'oncle d'Eru resolt, els membres del club comencen a preparar la seva antologia anual, "Hyouka". No obstant això, són interromputs pel sènior d'Eru, Fuyumi Irisu. Li pregunta al Classic Lit. Club, concretament Hōtarō, per trobar el veritable final de la pel·lícula independent de la seva classe (classe 2-F), l'autor de la qual, Hongou, va emmalaltir abans de completar el guió. Les dues parts acaben arribant a un acord que la classe 2-F presentarà possibles teories i proves, mentre que l'Oreki i els seus amics faran la seva pròpia interpretació basant-se en les teories donades per la classe 2-F. Hōtarō arriba amb el "veritable" final de la història, i la pel·lícula es reprodueix amb èxit amb respostes positives. No obstant això, altres membres del Club plantegen defectes en les seves teories, i a mesura que Hōtarō investiga més, descobreix el veritable pla d'Irisu: Irisu mai va tenir la intenció de trobar el "veritable" final de la pel·lícula, sinó que va fer un encobriment per fer d'Hōtarō el nova autora, ja que pensava que el guió de Hongou era massa avorrit.

Poc després comença el tan esperat festival cultural, el "Kanya Festival". The Classic Lit. El club es prepara per vendre l'antologia "Hyouka". Tanmateix, a causa d'un error d'impressió, acaben amb 200 còpies, en lloc de 30. Així, els socis del club s'esforcen per anunciar el seu club participant en els actes escolars. Tanmateix, els membres del club aviat s'adonen d'estranys robatoris que ocorren a tota l'escola. Apareix un culpable amb el nom de "Juumonji", robant subministraments del festival de diferents clubs, en el qual després sempre deixa enrere una nota. Hōtarō i el club comencen a investigar i s'adonen que els robatoris s'estan produint per ordre alfabètic, un simulacre de crim de l'A.B.C. Assassinats. Hōtarō troba que el culpable és Jiro Tanabe, membre del Comitè Executiu de l'escola. Jiro va intentar enviar un codi al president del Comitè Executiu de l'escola, Muneyoshi Kugayama, que ha deixat l'art i el projecte en què estaven treballant tot i tenir talent, cosa que el va enfadar. Hōtarō arriba a un acord amb Jiro per fer l'esdeveniment final de "Juumonji" per anunciar "Hyouka" a canvi que Hōtarō mantingui aquest fet en secret. Malauradament, Kugayama no pot desxifrar aquest codi i l'incident es fa passar per una broma divertida.

Passen els mesos i els Oreki i els seus amics succeeixen molts esdeveniments. Al Festival d'Any Nou, l'Hōtarō i l'Eru acaben quedant atrapats en una cabana de fusta però escapen amb èxit després d'enviar un missatge a Satoshi. El dia de Sant Valentí, es roba una Mayaka de xocolata feta per a Satoshi. Hōtarō s'adona d'alguna cosa sobre Satoshi i el pregunta sobre l'incident, en el qual Satoshi revela que va robar la xocolata a causa de la seva por de desenvolupar forts sentiments amb Mayaka. Satoshi acaba trucant a la Mayaka. Quan arriba la primavera, l'Eru demana a l'Hōtarō que s'uneixi a l'Hinamatsuri, que es veu pertorbat per una construcció que es fa a primera hora d'un pont utilitzat al festival. Amb el permís del santuari veí, la ruta es canvia i l'Hinamatsuri acaba amb èxit. Eru i Hōtarō endevinen que un jove va canviar la data de la construcció per obtenir millors imatges del festival. De camí a casa, l'Eru li diu a l'Hōtarō que vol quedar-se a la tranquil·la ciutat. Hōtarō li diu que li agradaria ajudar amb el seu somni, però ràpidament s'atura i diu que fa fred. L'Eru respon que la primavera ja ha arribat, i una brisa bufa entre els cirerers en flor.

==

1.- El retorn del club de literatura clàssica antigament reconegut. A petició de la seva germana gran, Hōtarō Oreki s'uneix al Club de Literatura Clàssica del seu institut per evitar que sigui abolit. Es troba amb l'Eru Chitanda a la sala del club, i després d'una breu conversa es pregunta per què va poder entrar a l'habitació sense clau, que va obtenir abans. Són interromputs per Satoshi Fukube, i mentre l'Hōtarō intenta marxar, l'Eru l'atura, que vol saber com estava tancada l'habitació. A continuació, explica que el netejador era allà per tancar l'habitació amb claus de recanvi, deixant entreveure una aptitud per a la deducció lògica. L'endemà enganya a l'Eru perquè es concentri en un misteri inventat per evitar que l'arrossegui a la llunyana Sala de Música i malgasti la seva energia resolent un altre misteri. De camí a casa amb Satoshi, dóna una explicació de l'incident evitat a la Sala de Música.

2.- Les activitats del prestigiós club de literatura clàssica. S'hi presenta Mayaka Ibara, i Hōtarō resol un altre misteri sobre un llibre prestat regularment de la biblioteca durant un curt període de temps, que en realitat és utilitzat pel Club d'Art per als dibuixos. Com que no van trobar a la biblioteca les antologies passades del Club de Literatura Clàssica, l'Eru està decebuda perquè vol fer una antologia per al proper Festival de Cultura. Hōtarō és desperta per la trucada telefònica d'Eru l'endemà, i mentre es troba amb ella en un cafè, ella admet que té una confessió per fer.

3.- Les circumstàncies del descendents del club de literatura clàssica. Eru parla del misteri del seu oncle, les paraules del qual la van fer plorar quan era jove. Vol recordar què li va dir i què li va passar. Hōtarō accepta ajudar. Després dels exàmens parcials, rep una altra carta de la seva germana gran que revela la ubicació d'antologies passades del Club de Literatura Clàssica, ubicat a la Sala de Biologia, que ara fa servir el Club de Notícies. Hōtarō descobreix que el president del News Club estava fumant tabac, i després el fa xantatge per obtenir les antologies passades. Com que l'Eru confia que pot resoldre el misteri del seu oncle a partir de les antologies, es revela que la primera edició de l'antologia està desapareguda, cosa que la sorprèn.

4.- Els gloriosos dies d’abans del club de literatura clàssica. El club organitza una trobada per parlar del misteri de l'oncle d'Eru. A casa d'Eru, cada membre (format per Eru, Hōtarō, Satoshi i Mayaka) presenta el seu resum de la investigació i les seves teories. Quan és el torn d'Hōtarō, demana que utilitzi el vàter i després recull la seva pròpia teoria a partir de totes les presentacions dels altres membres. Explica que l'oncle de l'Eru i altres alumnes podrien haver negociat amb els professors per no escurçar el període de la Festa de la Cultura, però el preu va ser l'expulsió de l'oncle de l'escola. Quan el misteri es resol, tots els membres marxen, però l'Eru encara es pregunta per què va plorar davant les paraules del seu oncle.

5.- La veritat sobre el club de literatura clàssica. Hōtarō s'adona que encara hi ha forats en la seva teoria, després d'una conversa telefònica amb la seva germana. Aleshores s'enfronta a la bibliotecària de l'escola, Yōko Kōriyama, que estava present en el moment de l'incident que va implicar l'oncle de l'Eru. Ella revela que l'oncle de l'Eru es va veure obligat a assumir la responsabilitat de la vaga d'estudiants per escurçar el Festival de Cultura i, per tant, no va ser completament de la seva voluntat que fos expulsat. El seu últim desig és anomenar Hyouka les antologies del Classic Literature Club, que en la seva traducció a l'anglès revela que és un joc de paraules amb "gelat", ja que la seva veritable intenció és lliurar el missatge "I scream": explicar la futura literatura clàssica. Els membres del club siguin forts, ja que és expulsat per la força de l'escola. L'Eru plora davant el missatge, recordant que la seva pregunta al seu oncle aquell dia era sobre el veritable significat de Hyouka. L'endemà, el Club de Literatura Clàssica comença a planificar la seva antologia.

6.- Cometre un pecat cardinal. Un dia, mentre Hōtarō és a classe, la classe és interrompuda per una commoció a una altra habitació del passadís. Un cop acabada la seva classe, passa la resta de la tarda com fa habitualment al Club de Literatura Clàssica. Però aquesta vegada, a la sala del club, la Mayaka està recriminant enfadada a Satoshi per haver perdut el que sembla una cita. Aleshores, els quatre membres del club divergeixen en una discussió filosòfica i social sobre què significa estar enfadat i la rellevància dels Set Pecats Capitals per a la societat i els éssers humans. Després d'haver escoltat la veu de l'Eru durant l'enrenou de classe anteriorment, Hōtarō recorda l'esdeveniment i li pregunta a l'Eru de què va ser l'enrenou i per què es va enfadar durant l'enrenou. L'Hōtarō descobreix més tard que l'enrenou es va deure al malentès del professor de la classe, però ni l'Hōtarō ni l'Eru poden esbrinar per què l'Eru es va enfadar durant l'enrenou.

7.- En veure la veritable naturalesa. Els quatre membres del Classic Club fan un viatge termal, que l'Eru planeja. S'allotgen en una fonda que pertany als parents de Mayaka. Els reben els cosins de Mayaka, Rie (més gran) i Kayo, i la seva família. Eru esmenta que ella també desitja tenir un germà. Després de banyar-se a l'aigua termal, Hōtarō es mareja i en Satoshi l'ajuda a tornar a la fonda. Més tard, tothom (excepte Hōtarō, que encara se sent malalt) comença a explicar històries de fantasmes. Rie explica una història sobre un fantasma a la fonda on s'allotgen. L'endemà al matí, durant l'esmorzar, la Mayaka i l'Eru afirmen que van veure el fantasma. Hōtarō i Eru van per trobar la causa, que resulta ser un yukata. Mentre tornava d'un altre viatge a l'aigua termal, l'Hōtarō explica a l'Eru que en Kayo va portar el yukata de la Rie al festival d'estiu aquell dia, sense que ningú ho sàpiga, ja que la Rie és força possessiva amb les seves coses. I com que el yukata es va mullar sota la pluja quan Kayo estava fora, va penjar el yukata perquè s'assequi a l'habitació on resideix el rumorejat fantasma, perquè la resta de la família no se n'assabentés. L'Eru s'emociona pensant que la Rie ni tan sols compartiria el seu yukata amb la seva pròpia germana, però aleshores veu que la Rie porta una Kayo ferida a una garba, i l'Eru torna a ser feliç.

8.- Anem a la orojecció. L'episodi comença amb l'Eru xerrant amb un dels seus alumnes de classe superior. Durant aquesta conversa, el Club de Literatura Clàssica està convidat a veure una producció de misteri de la classe 2-F, el guionista de la qual es va emmalaltir greument abans que pogués acabar la història, de manera que es desconeix l'assassí de la història. Hōtarō no té ganes de participar en el treball de detectius, però al final està d'acord en fer el paper d'observadors escoltant els tres "detectives" aficionats de la classe 2-F i després donant les seves opinions.

9.- El cas de l'assassinat del poble desert de Furuoka. Després de parlar amb els membres que hi ha darrere de la producció de la pel·lícula per part de la classe de Fuyumi Irisu, a part del repartiment d'actuació, Hōtarō Oreki i els altres membres del Club de Literatura Clàssica escolten la teoria de cada membre de la producció sobre què suposa el final de la pel·lícula inacabada. ser. Atès que el guionista es va emmalaltir abans que s'acabés el rodatge, el grup no va poder continuar rodant. Per facilitar l'entrevista a cada membre, Kurako Eba, un membre de la classe que va fer la pel·lícula, convidarà els tres membres un a un. Després d'una petita introducció, cada membre donarà la seva teoria i els seus motius, després Hōtarō, Satoshi, Mayaka i Eru donaran la seva contrapartida d'acord o objecció.

10.- Punt cec per a tothom. Després que totes les teories dels detectius aficionats hagin estat descartades, l'emperadriu (Fuyumi Irisu) demana a Hōtarō personalment que resolgui el misteri d'una manera per evitar el fracàs. Sorprèn a tots els seus amics anant a l'escola durant les vacances, però finalment s'aconsegueix una solució que satisfà gairebé tothom (l'excepció notable és el mestre d'atrezzo). No obstant això, la pregunta de Mayaka després de la projecció de la pel·lícula li fa adonar-se que es va oblidar de trobar un paper per a la corda que el mestre d'atrezzo va esmentar que el guionista li havia demanat que li proporcionés, però que encara no havia fet servir a la pel·lícula inacabada.

11.- Crèdits dels ximples. Després que els altres dos membres (Satoshi i Eru) del club també expliquin per què creuen que el final creat per Hōtarō no és el que volia Hongou, el guionista original, comença una nova ronda de reflexions i revalora els fets d'una manera més àmplia. perspectiva que el vídeo original que va utilitzar quan pensava en el seu primer final. Com a resultat, s'irrita pel fet que l'emperadriu es va burlar d'ell i estira els fils al fons per fer que tothom compleixi els seus propòsits. A l'última escena, comparteix les seves opinions sobre el que probablement Hongou volia amb l'Eru, que està contenta amb aquesta solució perquè sent que ni a ella ni a Hongou li agraden les històries on algú mor.

12.- Aquelles coses s'amunteguen sense parar. S'acosta el Festival Kan'ya i els quatre membres del Club de Literatura Clàssica no poden dormir per l'expectativa d'aquest festival. Hōtarō saluda la seva germana al matí, que diu que és una tradició que el Club de Literatura Clàssica sempre s'enfronti a algun tipus de problemes durant el festival. Ella li dóna una ploma estilogràfica trencada abans que se'n vagi. El Club de Literatura Clàssica es reuneix abans de la cerimònia d'inici per solucionar un problema; Se suposava que Mayaka havia de demanar 30 còpies de la seva antologia, però acaben amb 200. El club té el pla de convèncer primer el Consell d'Estudiants perquè traslladi el seu club incòmodement situat a una nova parada, i també per fer publicitat del seu club participant en diversos concursos sota el nom del club.

13.- Un cadàver al vespre. Durant el Festival Kan'ya, Satoshi participa en un concurs de preguntes amb la intenció de fer publicitat de Hyouka. Satoshi arriba a la final a quatre i es troba amb un conegut, Tani, del Go Club, que li diu que li van robar algunes pedres de Go. Mentrestant, diversos clubs informen que també els han robat diverses coses petites i que a cada escena del crim hi ha una nota deixada pel culpable, coneguda només com "Jūmonji".

14.- Foc salvatge. Satoshi, Eru i Mayaka tenen previst participar en el seu proper concurs, el Concurs de Cuina, com a part del seu pla per anunciar el Club de Literatura Clàssica. Tanmateix, la Mayaka es veu obligada a acabar els anuncis de la Manga Research Society abans que pugui anar a la competició, obligant a l'Eru i la Satoshi a cobrir les dues primeres parts de la competició. Satoshi ho fa de manera raonable, i l'Eru ho fa de manera excel·lent, però l'Eru utilitza accidentalment la majoria dels ingredients assignats. Quan Mayaka arriba tard per fer la seva part de la competició, descobreix que no té prou ingredients per fer cap plat. No obstant això, Hōtarō truca a Satoshi per donar a l'equip una bossa de farina, que va rebre en un comerç per a una venda d'antologia. Amb les normes que permeten introduir ingredients externs, aquest últim ingredient permet a Mayaka cuinar un plat just a temps. Mentre la Mayaka cuina, però, descobreix que falta el cullerot de la seva estació. Els membres de la Cooking Society li donen un altre, però l'Eru descobreix més tard que es deixa una nota a l'estació, que indica que el misteriós lladre ha tornat a colpejar.

15.- L'afer Juumonji. El Club de Literatura Clàssica va tenir la idea d'atrapar el lladre "Jūmonji" (十文字) utilitzant les habilitats d'Hōtarō. En fer-ho, es promocionarà encara més el Club de Literatura Clàssica. Hōtarō descobreix ràpidament que els clubs afectats pels robatoris han estat per ordre alfabètic (gojūon). També sospiten que els objectes robats també segueixen un ordre alfabètic. Finalment, Hōtarō diu al grup que deixi de llegir "十文字" com a cognom d'un estudiant ("Jūmonji"); fer-ho revela que "十文字" en realitat significa "deu lletres" ("jū moji"). Seguir aquesta ordre revela que el Club podria ser l'objectiu final.

16.- L'objectiu final. A mesura que més gent s'adona que els robatoris segueixen l'ordre de gojūon, molts detectius aficionats es reuneixen a primera hora del matí davant del Global Acting Club (グローバルアクトクラブ, Gurōbaru Akuto Kurabu). Ningú pensa en la Quiz Research Society (クイズ研究会, Kuizu Kenkyūkai) com un objectiu probable, ja que el seu esdeveniment ja ha acabat. Al final, resulta que "ku" (く) es va saltar i el Club de Música Lleugera (軽音楽部, Keiongaku-bu), el seu nom començant per "ke" (け), s'apunta al seu lloc. La germana d'Hōtarō, complint la seva promesa anterior, visita el Festival Cultural l'últim dia i canvia el mirall de Mayaka pel manga A Corpse by Evening (夕べには骸に, Yūbe ni wa Mukuro ni), una còpia del qual Mayaka estava buscant a vana a casa seva abans. Per a sorpresa de tots al club, troba el manga fascinant i no el pot deixar fins que no acabi de llegir-lo. Li dóna algunes pistes sobre la solució del misteri "Jūmoji", però la imatge encara no és clara. Demana ajuda a Satoshi, però l'Hōtarō encara té algunes coses per esbrinar. Mentrestant, l'Eru té cinc minuts d'antena a la ràdio de l'escola.

17.- La seqüència de Kudryavka. Eru acaba la seva xerrada a la ràdio de l'escola, però té dubtes sobre si estava fent el correcte. Més tard, admet a l'emperadriu, després que en Fuyumi li doni el mateix consell, que seguir l'exemple de l'emperadriu per manipular persones no és per a ella. La seva xerrada a la ràdio, però, posa en marxa els esdeveniments i la sala del Classics Club s'omple d'estudiants, esperant ajudar a evitar l'últim cop de Jūmoji. Els volums del Hyouka es venen ràpidament. No obstant això, aparentment no tenen èxit en protegir el manuscrit de Hyouka, que s'encén i una nota de Jūmoji apareix en una còpia impresa de Hyouka. La Mayaka té algunes sospites perquè veu aigua a la taula on hi havia el manuscrit i s'adona que en Satoshi està estranyament silenciós i irritat pels esdeveniments. Resulta que Hōtarō no era només un investigador en aquest cas. Hotaro sabia que el president i el vicepresident de l'escola estaven involucrats en fer-ho després de llegir un manga anomenat "A Corpse By Evening".

18.- La muntanya està clara? Hōtarō, per sorpresa i preocupació del Club de Literatura Clàssica, s'interessa pel canvi de sentiment del seu antic professor cap als helicòpters i la seva aparent supervivència de tres llamps. L'Eru té curiositat per l'interès d'Hōtarō i l'etiqueta juntament amb ell per investigar a la biblioteca de la ciutat. Hōtarō recorda que la seva germana li va dir que el clima a través de les muntanyes és força diferent del de la ciutat, el que significa que la història del llamp és plausible, encara que poc probable. Aleshores, a través d'articles periodístics, confirma que el seu professor pujava sovint a les muntanyes i s'assabenta d'un incident que va implicar muntanyencs encallats. Conclou que el seu professor estava revisant si hi havia helicòpters policials per veure si s'havia completat un rescat. Aleshores, Hōtarō diu que va investigar el misteri per tenir en compte els veritables sentiments del professor. L'Eru està sorprès pel que havia dit en Hōtarō, però no pot expressar els seus sentiments amb paraules. El misteri resolt, l'Eru torna a casa. Hōtarō pensa en com l'Eru es va molestar per ajudar-lo a sortir del seu lliure albir, i es diu a si mateix que li deu això.

19.-Algú en té alguna idea? Hōtarō desafia a l'Eru a trobar un misteri aleatori que el resolgui per demostrar que una teoria es pot crear a partir de qualsevol cosa i que l'Eru no pot confiar en Hōtarō sobre tot el que ella reflexiona. Després d'anunciar-ho a l'intèrfon de l'escola, l'Eru decideix que Hōtarō esbrigui per què els estudiants que van anar a una papereria local són cridats a la sala de professors. Per a la incomoditat d'Hōtarō, l'Eru es pren el "joc" massa seriosament, i queda insatisfet amb els resultats. Recordant un fullet de notícies publicat en un tauler d'anuncis de l'escola, Hōtarō dedueix que els estudiants estan sent cridats a la sala de professors per ajudar les autoritats a trobar l'origen d'un bitllet fals de 10.000 iens donat als empleats de la papereria. La teoria sembla perfecta, i l'Eru està impressionat i sense paraules. No obstant això, tant ella com Hōtarō obliden per què van inventar el joc en primer lloc. L'endemà al matí, Hōtarō veu al diari que els culpables de l'esquema de falsificació han estat detinguts, confirmant l'exactitud de la teoria simulada d'Hōtarō.

20.- Contratemps per any nou. L'Eru demana a l'Hōtarō que l'acompanyi al Santuari d'Arekusu per a la Nit de Cap d'Any, esmentant que la Satoshi i la Mayaka hi serien i que pensava mostrar el seu quimono. Després d'arribar, Mayaka, que treballa a l'estació d'objectes perduts, dóna fortunes a Eru i Hōtarō. Mayaka els diu que Satoshi va anar a casa durant un temps per veure un drama d'època (que Hōtarō havia vist abans al dia). L'Eru i l'Hōtarō s'ofereixen per recuperar les mares de sake del magatzem del santuari, però la parella cerquen per error un cobert i es tanquen des de l'exterior. Com que ella representa el seu pare i els habituals del santuari la reconeixen, l'Eru demana que Hōtarō no demani ajuda, ja que algú podria fer-se una idea equivocada de la seva situació. Afrontant el fred, Hōtarō deixa caure el mocador d'Eru del cobert amb l'esperança que arribi a Mayaka. Sí que li arriba, però Mayaka es distreu amb el retorn de Satoshi. Recordant que Satoshi havia vist el mateix drama que va tenir, Hōtarō llença la bossa d'Eru. Mayaka ho reconeix i mostra a Satoshi, que immediatament veu la corda que l'Hōtarō havia lligat al seu voltant, un senyal del drama que el seu "contingut està atrapat". Satoshi corre cap al cobert i els rescata.

21.- El cas de les xocolates casolanes. Durant el dia de Sant Valentí del seu darrer any de secundària, l'intent de Mayaka d'aconseguir que Satoshi accepti els seus sentiments fracassa, cosa que Satoshi es nega a rebre la seva xocolata, criticant la qualitat de la xocolata que va fer. Aquest any, demana l'ajuda d'Eru per fer una xocolata encara millor que l'anterior. Mentrestant, Hōtarō es troba amb Satoshi en una galeria de la ciutat i contempla el fet que Satoshi sembla haver perdut la seva competitivitat de l'any anterior. La Mayaka deixa la xocolata que va fer a la sala del club amb l'Eru, però desapareix després que ella abandona l'habitació. Hōtarō intenta esbrinar qui l'hauria robat, però ja té una idea. Mayaka es desanima per la pèrdua de la xocolata i se'n va a casa; Eru corre darrere d'ella. Hōtarō s'enfronta a Satoshi per amagar la xocolata. Satoshi explica que, tot i que vol estar amb Mayaka, havia deixat d'obsessionar-se amb tot i no podia arriscar-se a obsessionar-se amb ella. La Mayaka més tard revela a l'Eru que sabia que Satoshi l'havia pres i que tenia por de donar-li una resposta. Més tard aquella nit, l'Eru agraeix a Hōtarō la seva ajuda, i en Satoshi truca a Mayaka, dient-li que té alguna cosa de què parlar-li.

22.- La nina que va fer el llarg camí. L'Eru demana a l'Hōtarō que sigui una porta-paraigües per a ella durant el Festival de nines Hina d'enguany. L'atura en el camí per la imminent construcció d'un petit pont, tot i que el treballador el deixa passar. Quan Hōtarō confirma que el pont proper està en construcció, el personal està desconcertat; la processó havia de passar per aquell pont. Un jove de cabell castany proposa que passin pel pont següent i comença la cerimònia. A l'exterior, en Fuyumi Irisu es revela que és l'Emperador, i l'Eru apareix al seu costat. Hōtarō és agafada desprevinguda per la seva vestimenta completa i el seu extens maquillatge, i es distreu durant la processó, pensant per si mateix que té curiositat i vol tornar a veure la seva cara. Al final del dia, l'Eru es pregunta en veu alta a Hōtarō qui va permetre la construcció del pont. Tots dos decideixen que era el jove de cabell castany, que l'Eru recorda que li interessava la fotografia, i potser hauria volgut fer una millor fotografia des del seu nou angle. Mentre l'Eru i l'Hōtarō caminen cap a casa, ella li diu que va decidir prendre classes de ciències per ajudar a descobrir maneres d'ajudar a fer créixer els cultius de manera més eficient. L'Eru explica que no veu gaire potencial de creixement a la ciutat, però diu que sigui el que passi, sempre hi tornaria, i diu que havia volgut que Hōtarō veiés aquesta part d'ella. Hōtarō comença a dir-li que l'ajudaria amb el seu somni, però s'atura i comenta que el clima és fred. L'Eru exclama alegrement que ha arribat la primavera i que el vent bufa entre els cirerers de flors propers.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada