Valoració
Fitxa tècnica
Direcció: Joe Yoshizaki, Ryuuta Nakano
Guió: Tomoko Konparu (novel·la lleugera: Midori Yūma)
Música: Takurō Iga
Estudi: Makaria
Veus de doblatge: Nao Tōyama, Katsuyuki Konishi, Shun'ichi Toki
Emissió: 01/10/2025 - 17/12/2025
Títol original: かくりよの宿飯 弐 (Kakuriyo no Yadomeshi Ni)
[ Animació, comèdia romàntica, fantasia, sobrenatural, drama, josei, shōjo, shōnen ]
12 capítols de 22 min.
Wikipedia | MyAnimeList (6,89) (2.694)
Sinopsi
IMDb (7,6) (1,5K) | Filmaffinity (6,4) (30):
“Una noia jove amb la capacitat de veure ayakashi és enviada a un altre regne per pagar el deute del seu avi i casar-se amb un ogre.”
Crítica
Assequible i interessant, però no tan intensa com la primera temporada…
Basada en una novel·la lleugera josei escrita per la Midori Yūma i il·lustrada per la Laruha ja conclosa, publicada entre 2015 i 2022 amb un total de 12 volums (hi ha una segona versió amb nou volums). Té adaptació a manga shōjo canviant-ne l’il·lustrador (Waco Ioka) actualment en publicació des de 2016 amb un total d’onze volums. Hi ha un segon manga shōnen amb el Tsugaru Toba d’il·lustrador des de 2023 amb nou volums publicats a dia d’avui.
He vist una part del primer capítol d’aquesta segona temporada i m’he vist “obligat” a empassar-me els vint-i-sis capítols de la primera temporada en un tres i no res per posar-me al dia. De la primera temporada ja fa set anys (2018) i en canvien el director i l’estudi.
Al final t’acabes acostumant a tot i no notes les diferències, però en l’inici d’aquesta segona temporada, tenint ben fresqueta la primera, s’ha notat un descens notable en la qualitat: tot més estàtic (menys animació), saturació de colors, menys fons i subtils canvis en el disseny d’algun personatge; un anime més estàndar i generalista, per contra del que era la primera temporada, clarament shōjo.
“Després d’haver consolidat l’èxit del Tenjin-ya (Flor de lluna) i d’haver guanyat el respecte de molts habitants del Regne Ocult, l’Aoi Tsubaki continua treballant per pagar el deute del seu avi. Tanmateix, la pau es veu alterada quan sorgeixen noves tensions polítiques i secrets del passat que involucren directament el Gran Mestre (Ōdanna).
Punts clau de la trama
Punts clau de la trama
L’Arc de l’Exiliat: L’Aoi es veu immersa en una missió que la porta més enllà dels murs de Tenjin-ya per investigar la desaparició d’ingredients espirituals rars. Això la condueix a descobrir més detalls sobre la naturalesa dels ayakashi d’alt rang.
El passat de l’Ōdanna: Es revela més informació sobre la relació real entre l’avi de l’Aoi, el Shiro, i l’Ōdanna. La temporada aprofundeix en el motiu pel qual el contracte matrimonial realment existeix i quins perills aguaiten el Gran Mestre si no es compleixen certes condicions ancestrals.
Noves receptes i vincles: La cuina de l’Aoi segueix sent l’eix central. En aquesta temporada, utilitza plats tradicionals per curar ferides emocionals de nous personatges, incloent-hi rivals de posades competidores que intenten desestabilitzar el Tenjin-ya.
L’evolució del sentiment: La relació entre l’Aoi i l’Ōdanna deixa de ser purament contractual. L’Aoi comença a qüestionar-se els seus propis sentiments mentre s’adona que el Regne Ocult s’ha convertit en la seva veritable llar.”
Quarta sèrie (4 de 17) d’anime finalitzada de la temporada tardor 2025, la de la mediocritat normalitzada…

Temporades

Llistat per ordre de valoracions d’animes de la temporada tardor 2025
06
Long Zu II: Daowangzhe Zhi Tong (2025) S02
(Dragon Raja II -The Mourner's Eyes-)
(temporada doble; segona part)

Resum (amb espòilers)
1.- El nostre Tanuki es casa. L’Aoi continua dirigint Flor de lluna amb l’Ai, que s’ha dissenyat un cos nou. El Ranmaru i en Hatori arriben al seu dirigible portant una compensació pel descobriment de la veritable naturalesa de l’Umi-bouzo. També parlen de notícies inquietants sobre en Raiju que està causant problemes a Youto. A causa de la seva càrrega de treball, el Ranmaru es veu obligat a marxar, així que l’Aoi aconsella al Ginji que visiti aviat l’Orio-ya per veure’l. El Ginji revela que el Hideyoshi i la Nene planegen casar-se. A petició del Dr. Saraku, l’Aoi treballa en un nou monyo com a record estrella per a la botiga de regals de Tenjin-ya. Tothom està molest perquè la Kasuga marxa per casar-se, ja que és filla del Senyor Ieyasu Oodanuki, un Ministre Imperial, que ha planejat que es casi amb el nou Cap del Castell Hyouri, unint les terres del Nord-oest amb les terres del Nord a través del matrimoni. La Kasuga està confosa de per què l’Aoi continua negant-se a casar-se amb l’Ōdanna tot i que s’hi està acostant. La Kasuga admet que els matrimonis polítics són habituals per als Tanuki, que són febles de físic però intel·ligents i grans col·leccionistes d’informació. També està contenta amb el seu futur marit, en Kiyo, un amic de la infància del qual estava enamorada. L’Aoi es preocupa de no saber res personal sobre l’Ōdanna, així que li pregunta si va estar involucrat en la seva trobada amb el Ginji quan era petita. L’Ōdanna es nega a respondre per motius personals. L’Aoi sent una lleugera frustració per no haver après res, ni tan sols el nom real d’Ōdanna, ja que "Ōdanna" simplement significa "Amo de la Casa".
2.- Faré nous panets d’aigües termals. L’Oryo es nega a acceptar que la Kasuga es casi amb en Kiyo. En Chiaki revela que de petit en Kiyo estava malalt i que la Kasuga el visitava a l’hospital. Finalment, la seva fascinació pel món humà els va fer fugir a visitar-los, però es van perdre durant tres dies. En Kiyo va emmalaltir i la Kasuga va ser enviada a Tenjin-ya. L’Ōdanna admet que casar-se amb la Kasuga és com perdre una néta. L’Aoi es pregunta si l’Ōdanna encara es vol casar amb ella, ja que mai en parla. La Kasuga descobreix que els altres criats no li permeten treballar per si es fa mal abans del casament, així que l’Aoi la convida a treballar a Flor de lluna. L’Aoi decideix fer un panet d’ou i un de formatge per a la botiga. El Ginji també demana aperitius amb gust de carbassa per al Festival de Tardor. En Saraku dissenya embolcalls per als panets mentre la Shizuna li ensenya a cuinar al vapor infernal amb calor geotèrmica, que hauria de mantenir els panets comestibles durant 20 dies. La Kasuga els anomena Bolets Infernals. En Byakuya decideix començar a vendre’ls un cop l’Aoi obtingui el permís de l’Ōdanna. L’Aoi descobreix que en Tenjin-ya té un jardí a la teulada amagat màgicament que l’Ōdanna cuida ell mateix. També revela que hi ha una casa pairal al jardí que pertany a l’Ougon-douji, però només és visible com a reflex a la font. L’Ōdanna gaudeix dels panets i gairebé la besa, i després revela que només estava fent broma. Decideix collir les seves carbasses, que només cultiva per regalar perquè no li agraden. L’Aoi decideix fer aperitius de carbassa que el faran canviar d’opinió.
3.- S’aixeca el teló sobre una nova agitació. Com que Oryo encara està infeliç, la Kasuga li suggereix que torni a intentar ser ajudant d’amfitriona. Al festival, la Kasuga ajuda dos clients que han perdut un braçalet. L’Aoi fa un potatge de carbassa que el Ginji està segur que agradarà a l’Ōdanna. La Kasuga persegueix un corb que ha robat el braçalet fins a la teulada de Tenjin-ya. L’Aoi reconeix el corb com un que la va molestar al jardí d’Ōdanna. Oryo insisteix que la Kasuga pot encarregar-se de recuperar la propietat d’un hoste. La Kasuga aconsegueix canviar el braçalet per un panet Inferno, i tot i que cau de la teulada, Oryo l’atrapa. Oryo accepta que la Kasuga marxa i s’uneix als altres empleats per acomiadar-se. La Kasuga assegura a l’Aoi que segur que es tornaran a trobar, sobretot si es casa amb Ōdanna. Ōdanna visita Flor de lluna per provar la cuina de carbassa de l’Aoi i s’ho passa bé: l’Aoi s’assembla a una dona que cuina per al seu marit. Ōdanna li dona a l’Aoi una clau feta d’obsidiana i li demana que la guardi en un lloc segur, ja que ha estat convocat a la capital imperial per l’emperador Ayakashi. Ell afirma que si ella el vol conèixer, passarà la seva absència buscant el pany que obre la clau, però l’adverteix que podria odiar el que descobreixi sobre ell. L’Aoi afirma que mai el podria odiar després de tot el que ha fet per ella. Ōdanna la besa de sobte i li expressa el seu desig que algun dia sigui la seva esposa. Un mes després, Ōdanna no ha tornat de la capital. Raiju apareix amb la notícia que l’emperador Ayakashi l’ha fet nou mestre de Tenjin-ya.
4.- Estic obrint un camió de menjar. Byakuya revela que la decisió no serà definitiva fins que tots els Hachiyo votin sobre el traspàs de Tenjin-ya. Raiju revela que tots els Hachiyo seran presents en una reunió l’any nou, quan exigirà una votació. En Byakuya i en Sasuke marxen cap a la Capital Imperial al vaixell Seika-maru, emportant-se l’Aoi amb ells. L’Aoi obre un camió de menjar a la coberta del Seika-maru i serveix una hamburguesa amb formatge a una Ayakashi que sospita que és una noble que viatja d’incògnit. En Byakuya fa que en Sasuke entri d’amagat l’Aoi al castell de Nuinoin i Ritsuko a la capital, explicant que l’Ai tornarà a Tenjin-ya disfressada d’ella perquè ningú s’adoni que ha desaparegut. La Ritsuko explica que l’Ōdanna va ser empresonada després que en Raiju desemmascarés per la força la seva veritable forma d’Ayakashi davant de l’Emperador, una de les vergonyes més grans que pot patir un Ayakashi. Una facció política està utilitzant l’incident per exigir l’abolició del Hachiyo i tornar a posar els Vuit Regnes i la seva riquesa sota el control de la Cort Imperial. L’Emperador anteriorment hi estava en contra, però des que es va desemmascarar ha començat a donar suport a l’abolició, ja que s’ha revelat que la veritable forma d’Ōdanna era tabú. Ritsuko demana ajuda a l’Aoi amb Takechiyo, el nét de l’emperador que viu amb ells, a qui no li agrada l’acte físic de menjar, així que ell gairebé no menja res. Ritsuko explica que Takechiyo era l’hereu imperial, però la seva mare era una concubina, així que quan una esposa oficial va donar a llum un fill, Takechiyo va ser substituït com a hereu pel seu germanastre nounat. El xoc va deixar la seva mare sense poder menjar, així que va ser traslladada a l’hospital de la Terra de la Literatura. Quan això va molestar a Takechiyo, l’emperador el va enviar al castell de Nuinoin com a càstig.
5.- Un dinar infantil en què vaig abocar el meu cor. Takechiyo s’assabenta que l’Aoi és la néta de Shiro i revela que hi ha llibres il·lustrats infantils de les gestes de Shiro. L’Aoi el desperta pel menjar oferint-se a cuinar àpats que ella li dona a Shiro. Ritsuko els porta a comprar ingredients a Tsukinome, el districte noble més proper al Palau Imperial. Takechiyo admet que li agrada la fruita Mikan, que solia rebre de l’emperador. En Takechiyo ajuda l’Aoi a preparar diversos dels plats preferits d’en Shiro. La Ritsuko està encantada que en Takechiyo mengi un àpat complet, incloent-hi verdures. En Takechiyo desitja que la seva mare també pogués provar el menjar, així que l’Aoi li escriu les receptes. En Takechiyo deixa que l’Aoi llegeixi els seus llibres. Aquella nit, l’Aoi somia amb el dia que va morir la seva besàvia, i en Shiro es culpa a si mateix d’haver estat maleït. L’Aoi llegeix el llibre i s’assabenta que en Shiro va lluitar contra els dimonis d’Oni-no-gashima amb l’ajuda d’un Senglar de Ferro, un Ós de Coure i un Colom de Plata, als quals va recompensar amb macarons. L’Aoi promet fer macarons per a en Takechiyo. Mentre compra ingredients per a la Flor de Lluna, en Sasuke obliga l’Aoi a amagar-se quan un vaixell que pertany a Daikokushi Confections, un negoci propietat del Hachiyo del Sud-est lleial a la Cort Imperial, passa volant per sobre. En Sasuke explica que tot el grup odia els ogres, inclosa l’Ōdanna. El cap de Daikokushi, en Zakuro, ha estat obertament hostil a l’Ōdanna durant anys i causa repetidament problemes a la Tenjin-ya. La veu d’Ougon-douji crida de sobte l’Aoi cap a un portal de fum negre. A dins troba una porta vermella tancada que obre amb la clau d’obsidiana d’Ōdanna. A dins troba un obelisc d’obsidiana cobert d’escriptures. La veu d’Ōdanna li demana disculpes perquè no pot tornar a ella en la seva forma original. Apareix una porta blava que també obre i troba un cementiri. De sobte s’enfronta a Raiju.
6.- Sobre el mestre hostaler. Raiju revela que Ōdanna ha escapat de la presó, per la qual cosa pretén capturar-lo i jutjar-lo en públic per assegurar-se que estigui segellat per sempre. Sasuke i Byakuya rescaten l’Aoi, cosa que fa que Raiju reveli que Ōdanna és un dimoni ogre, una espècie universalment menyspreada. Byakuya els teletransporta sans i estalvis a Silhouette, una rellotgeria propietat de Shimon, el germà del Dr. Saraku. Byakuya revela que fa 500 anys el Regne Ogre era un lloc infernal. El castell de Tenjin va ser construït com a presó per a Ōdanna fins que Ougon-doji el va alliberar. Ōdanna encara era només una nena i posseïa una ànima pura i digna. Gairebé com si reaccionés a la seva puresa, el Regne Ogre es va transformar en un paradís verd i ple d’aigua, així que Ougon-doji va convertir el castell en la posada Tenjin-ya i va fer d’Ōdanna la Mestra de la Posada. Ōdanna va contractar Byakuya i Saraku com els seus primers empleats i va fer que Tenjin-ya prosperés. Malauradament, un antic emperador va ser assassinat per un dimoni ogre, donant lloc a la tradició de segellar-los. Com a governant, l’emperador ha de segellar Ōdanna, tot i que no ha comès cap delicte. El seu destí es decidirà a la Reunió de Hachiyo, on necessitarà almenys 5 vots per ser readmès com a mestre de Tenjin-ya. L’Aoi decideix trobar d’alguna manera el camí cap a Ōdanna amb la clau d’obsidiana. En tornar a Tenjin-ya, s’adona que la forquilla que li havia donat Ōdanna s’ha convertit en una flor de camèlia. Decideix fer sushi per a tothom. El Ginji admet que ha tingut dificultats per fer la feina d’en Ōdanna, però l’Aoi li assegura que fer el que pot és suficient per estar-ne orgullós, cosa que el fa envermellir.
7.- M’estic infiltrant a la Cort Imperial. Hatori visita l’Aoi i l’adverteix que vagi amb compte amb la Hachiyo del sud-est, Zakuro, ja que ella treballava a Tenjin-ya dirigint una casa de te. Finalment, va marxar per fer-se càrrec del negoci de dolços de la seva família, convertint-se en la pastissera de la Cort Imperial i després en Hachiyo. Des de llavors s’ha convertit en enemiga de Tenjin-ya, probablement perquè en el passat els dimonis ogres es menjaven la seva espècie, els Azukiarai. L’Aoi torna a la finca de Nuinoin per donar a Takechiyo els macarons que havia promès. Ritsuko revela que l’Emperador ja no confia en ells i que el general Akaguma va fer recuperar Takechiyo. A més, la veritable naturalesa d’Ōdanna està a punt de fer-se pública. Byakuya està tan preocupat que busca consol en els records de la seva dona humana Suzume, que va morir fa segles. Nuinoin creu que si la naturalesa d’Ōdanna es fa pública, la facció Anti-Hachiyo començarà una guerra, tal com havia planejat Raiju. Nuinoin espera que, com Shiro, l’Aoi pugui tenir el poder de frustrar els plans de Raiju, on ayakashi fracassaria. L’Aoi està decidit a aconseguir un macaró per a Takechiyo d’alguna manera. Per sort, Byakuya revela que hi ha un túnel secret des de la seva antiga casa i la de Suzume pel qual conduirà l’Aoi i Sasuke, ja que té un missatge per a l’Emperador. Byakuya revela que quan Suzume va morir, va ser el jove Ōdanna qui li va donar una raó per tornar a viure. En entrar al palau, l’Aoi dona a Byakuya i Sasuke un macaró cadascun en cas que necessitin el poder espiritual extra per escapar. Aoi i Sasuke localitzen Takechiyo i descobreixen que torna a rebutjar el menjar.
8.- Menjar per esperonar-te. Byakuya va directament a la cort i demana a l’Emperador que cessi el seu processament contra Ōdanna. L’Aoi dona els macarons a Takechiyo. Zakuro apareix i explica a l’Aoi que Takechiyo no pot marxar, així que ella s’assegurarà que mengi correctament i Akaguma el protegirà. Demana provar un dels macarons de l’Aoi. A la Zakuro li agrada el macaron però dubta que guanyi popularitat. Afirma que això també s’aplica a la cuina de l’Aoi, que només és popular perquè és nova i emocionant, però un cop la novetat passi, serà oblidada. La Takechiyo defensa que la cuina de l’Aoi té el propòsit d’ajudar els altres, mentre que els dolços de la Zakuro són extravagants però res més. L’Aoi està d’acord que no importa si les receptes duren per sempre, el que importa és que la gent les gaudeixi ara. L’Emperador està d’acord que el seu tracte amb l’Ōdanna és injust, però no pot ignorar que l’Ōdanna és un dimoni ogre i ha de ser segellat. En Raiju apareix amb un Mirall Revelador que va utilitzar per revelar la veritable forma d’Ōdanna, i revela la veritable forma de Byakuya, un Hakutaku. L’Emperador acusa Byakuya de traïció. L’Akaguma arresta l’Aoi, però en Sasuke la segresta amb el poder espiritual d’emergència del macaron. Byakuya també aconsegueix utilitzar el seu macaron per escapar i porta l’Aoi i en Sasuke al vaixell Seiran-maru d’Orio-ya, on el Ranmaru i el Ginji els esperen per portar-los al nord. Byakuya està esgotat després que li revelin la seva forma Hakutaku a la força, així que l’Aoi prepara l’Oden al seu camió de menjar que el Ginji ha portat del Seika-maru. Byakuya confia que l’Aoi ha canviat els cors de tants amb el seu menjar que no hi ha cap possibilitat que sigui oblidada.
9.- Seré la productora de la Terra del Nord. El grup es dirigeix al castell de Hyouri per veure la Kasuga i en Kiyo, però es troben amb un vaixell pirata del cel. El Ginji salta per la borda amb l’Aoi per lliurar un missatge a en Byakuya mentre el Ranmaru s’ocupa dels pirates. Entren a la carretera subterrània, túnels utilitzats per viatjar evitant el clima glacial. Coneixen en Chiaki, que promet lliurar el missatge de Byakuya a la Terra de la Literatura. A Hyouri es retroben amb la Kasuga. L’ajudant de la Kiyo, en Lesak, intenta endarrerir-los, però en Kiyo es reuneix amb ells immediatament. En Byakuya i el Ranmaru apareixen, després d’haver derrotat els pirates. En Kiyo planeja donar suport a l’Ōdanna a canvi d’ajuda per revitalitzar la indústria turística en declivi del Nord. En Byakuya i el Ranmaru acorden oferir visites guiades per les Terres del Nord en dirigible des de Tenjin-ya i Orio-ya. En Kiyo també demana a l’Aoi que creï un plat estrella que els turistes només puguin aconseguir al Nord. L’Aoi demana a la Kasuga que l’ajudi, però en Lesak la renya per demanar a la dona d’un Hachiyo que cuini. La Kasuga recorda a la Lesak que el promès d’Ōdanna, l’Aoi, és el seu igual i superior, cosa que enfureix encara més la Lesak. La Kasuga revela que el seu pare, el ministre Ieyasu, està avaluant el valor de la Kiyo com a Hachiyo per determinar si la Terra de la Literatura donarà suport a l’Ōdanna. L’Aoi s’adona que el repte del plat serà important per determinar el destí d’Ōdanna. La Kasuga s’adona que una de les plaques de gel on es serveix el menjar era una falsificació generada per una Dona de les Neus i barrejada amb verí per matar la Kasuga. En adonar-se que la Kasuga ha temut constantment el verí des que es va convertir en la dona de la Kiyo, l’Aoi decideix cuinar per a ella. La Kasuga demana el Curry de Flor de Lluna, que l’Aoi fa amb bolets i peix del nord. El Byakuya torna a Tenjin-ya, deixant el Ginji i el Ranmaru per protegir l’Aoi.
10.- Tiramisú dels records. La Kasuga recorda que durant la seva visita d’infantesa al Regne Humà, la Kiyo va gaudir d’unes postres específiques. Per al nou plat estrella, l’Aoi tria ingredients del nord per fer fondue de formatge. L’Aoi està encantada que la Kai i la Mei siguin traslladats d’Orio-ya per ajudar-la. El Ranmaru porta el Ginji a visitar el Santuari Hyourei, fet de gel etern que no es fon, on la religió animista adora el Senyor de l’hivern. També veuen les aurores boreals, on els regnes humà i ocult són més a prop l’un de l’altre. El Ginji lamenta que l’Aoi no hagi pogut veure les llums, així que el Ranmaru li diu que o bé robi l’Aoi a l’Ōdanna o bé s’oblidi d’ella. El Ginji està segur que l’Aoi estima l’Ōdanna, i la respecta massa com per fer-li mal. El Ginji recorda que l’Ōdanna l’ha enviat com a ayakashi de la infància de l’Aoi, tot i que està segur que si l’Aoi ho descobrís, només la faria estimar més l’Ōdanna. La Kiyo mostra que l’Aoi Kasuga conrea maduixes de la seva terra natal. L’Aoi sent que el seu matrimoni està passant per dificultats, així que en Kiyo admet que té tanta por de la traïció que ni tan sols pot confiar en la Kasuga, cosa que el fa odiar-se a si mateix. L’Aoi s’assabenta que la Kasuga està investigant postres humanes. Li diu que les postres que la Kiyo va provar eren de xocolata, dolces però també amargues, i que contenien formatge. L’Aoi s’adona que això és tiramisú i li promet ensenyar-li a fer-lo. El Ginji li explica a l’Aoi sobre les aurores boreals i sobre un altre fenomen únic que la Kiyo els ha convidat a veure. També revela que els seus panets infernals s’han tornat tan populars que gran part del deute de la Shiro amb en Tenjin-ya ja ha estat pagat. L’Oryo visita amb els ingredients que l’Aoi ha demanat i l’ajuda a ensenyar a la Kasuga com fer tiramisú.
11.- Una bala d’un assassí de gel. Tothom utilitza el vaixell de la Kiyo, el Reirei-gou, per visitar el llac Kayaya, a prop del poble d’Oryo. El poble va ser abandonat fa anys i a l’Oryo no li preocupa el que li hagi passat a la seva família, ja que la van vendre com a serventa. El Ranmaru no creu que Kiyo tingui el que cal per ser una Hachiyo. La Kasuga sent que Kiyo planeja enviar-la de tornada a Tenjin-ya per seguretat, així que li crida per haver oblidat tot el que li havia promès i després fuig. L’Aoi recorda a Kiyo que la Kasuga l’estimava molt abans de ser Hachiyo, i després li dona el Tiramisú, que li recorda que una vegada va somiar amb fer de les Terres del Nord un lloc millor amb la Kasuga. L’Aoi parla amb la Kasuga, que decideix acceptar les disculpes de Kiyo. Un franctirador pirata dispara de sobte a Kiyo des del Castell Kayaya, però colpeja la Kasuga. La Kasuga sobreviu amb prou feines a la cirurgia, ja que la bala estava feta amb gel enverinat. Per desfer-se del verí, la Kasuga necessita un bolet Rikodake en tres dies, que només creix a les muntanyes. Oryo s’ofereix voluntari per anar-hi, ja que els bolets creixen al voltant del seu poble. El Ginji s’ofereix a portar-la a ella i a l’Aoi en la seva forma de guineu mentre Kiyo lluita contra els pirates amb el Ranmaru. Després d’un dia complet de recerca, l’Aoi i Ginji es veuen obligats a tornar al poble a mesura que baixa la temperatura. L’Oryo continua buscant mentre l’Aoi i el Ginji troben el poble ple d’ayakashi de llop de gel, que decideixen menjar-se’ls tots dos.
12.- Cap al següent teatre. Els llops s’espanten per un ayakashi invisible. L’Aoi s’esfondra de fred, però desperta a la llar d’unes simpàtiques fades de la neu. Mentre ajuda l Ginji a recuperar-se, l’Aoi descobreix que les fades tenen bolets Rikodake. Les fades ofereixen la ubicació de bolets frescos per a unes postres per oferir al Senyor de l’Hivern. L’Aoi fa gelat de mochi i van amb les fades a veure les estrelles, que després de l’aurora recent estan en la seva màxima brillantor, l’altre fenomen únic que en Kiyo volia que veiessin. El Ginji li recorda que no amagui els seus sentiments i ella admet que té por de no tornar a veure mai més l’Ōdanna. El Senyor de l’Hivern resulta ser un ayakashi d’arbre de saüc que va espantar els llops. Després de gaudir del gelat, l’Oryo apareix i revela una llegenda que diu que els Rikodake creixen als peus del Senyor. Recuperant un Rikodake fresc de la seva petjada, tornen amb la Kasuga. El Ranmaru admet que en Kiyo va trobar el coratge lluitant contra els pirates i que, al cap i a la fi, podria ser un Hachiyo decent. La Kasuga es recupera i en Kiyo es disculpa, prometent que no es tornaran a separar mai més. En Kiyo descobreix que van ser els seus propis oncles els que van enviar els pirates a buscar-lo, així que els fa arrestar. També promet votar per l’Ōdanna a la reunió de l’Hachiyo. L’Aoi revela la seva elecció final per als nous plats especials de les Terres del Nord: ramen de miso Tonkatsu amb mantega, gyoza de verdures i mochi i gelat de maduixa. Tots els amics de l’Aoi es preparen per recuperar l’Ōdanna.































































































Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada